• Moi mokulat

    Tips om bröllopsresa. tack

    Vi eller jag har börjat diskutera bröllopsresa.
    Vi vet inte alls vart.
    Jag vill åka till något paradis.
    Men samtidigt får det ju inte kosta för mkt.
    Vill gärna åka efter bröllopet och det ska vara varmt och mycket att se. Gifter oss 14 augusti.

    Inte Spanien.

    Har varit i Thailand och vi älskade det. (bangkok och Koh Lanta) Men vi vill absolut inte åka dit igen. Vill se nytt.

    Grekland gillar vi jätte mkt också men det känns som att vi kan åka med barnen sen.

    Gillar land där det inte kostar så mkt att leva.

  • Svar på tråden Tips om bröllopsresa. tack
  • Cherrygirl

    Åhh.. Var det jag som skrev det där inlägget eller!? Hihi
    Satt och funderade på precis samma saker.. Haha

    Vi var inne på Grekland först men sedan sa vi att dit åker vi på familjesemester istället.. Hihi

    Jag funderar på Barbados faktiskt, men det är ju ingen gratis resa dit direkt, men tror att det är rätt så billigt där.

    Vi gifter oss också den 14Aug.. ;-P

  • 100703 M och B

    Jag vill rekommendera vår resebyrå, bra för den lite mindre plånboken men ändå lyxiga resor och bra idéer och utbud!

    www.indcen.se

    Vi gifter oss 3 juli och åker på bröllopsresa den 6e, det blir Borneo/Malaysia! Har precis fått första förslag på reseplan med hotell och det ser helt perfekt ut..

  • wiicky

    Ni kan ju alltid åka till Kambodja,( vi ska dit). Är ju kanske lite som Thailand (jag vet inte, jag har inte varit längre än Paris förut), men är ju lite mindre exploaterat, så det kanske kan vara något. Vi har bara köpt flygbiljetter till Bangkok och kommer åka vidare till Kambodja, både till Ankor Wat, och Phnom Penh, men även Sihanoukville som är strand och romantik.

  • Tokisen

    Vi ska åka till Bali, e inte jätte billigt att resa dit men ska vara väldigt billigt att både bo och leva (om man fixar boende osv själva)

  • Moi mokulat

    Cherrygirl haha jag gifter ju mig också då.
    Hämtat massa resekataloger, men det är ju hur svårt som helst.
    Mina föräldrar vill gärna veta vart vi ska så de kan ta hand om vår son hihi

  • Moi mokulat

    Tokisen: Hur fixade ni boede själva? När ska ni dit?

  • Cherrygirl

    Moi mokulat skrev 2010-02-25 11:58:27 följande:


    Cherrygirl haha jag gifter ju mig också då.Hämtat massa resekataloger, men det är ju hur svårt som helst.Mina föräldrar vill gärna veta vart vi ska så de kan ta hand om vår son hihi
    haha, ja det är samma här...

    Såg att vi hade en hel del som val lika.. haha
    träffade också min M2b vår/sommaren -06.
    Och så fick vi barn sommaren -08.. Haha, Och så ålderna då också e klart..
  • Tokisen

    Vi ska boka några nätter med resebolaget så vi har nånstanns att ta vägen när vi kommer ner, sen kommer vi kolla upp boende undetiden där nere, e MYCKET billigare att boka boende nere på plats. Vi vet inte riktigt var vi vill bo heller och vill se så mycket så möjligt och många upplevelser därför tyckte vi d va en bra plan att göra så här.
    Vi åker 1 september

    Moi mokulat skrev 2010-02-25 11:59:55 följande:


    Tokisen: Hur fixade ni boede själva? När ska ni dit?
  • 100703 M och B

    Apropå fixa boende själva, en kollega tipsade om www.agoda.com. Det är tydligen sent avbokade hotellrum som man kan få till billiga priser. Sista minuten-rum liksom, fast allt från lyxsviter till lägenhetshotell. Jag har inte testat det själv men de sa att de fick tag i flera jättefina hotellrum :)

  • ThereseStefan

    Vietnam och Malaysia är billiga länder att vistas i, de är lite billigare än Thailand.

  • Västkust

    100703 M och B skrev 2010-02-24 19:24:56 följande:


    Jag vill rekommendera vår resebyrå, bra för den lite mindre plånboken men ändå lyxiga resor och bra idéer och utbud! www.indcen.seVi gifter oss 3 juli och åker på bröllopsresa den 6e, det blir Borneo/Malaysia! Har precis fått första förslag på reseplan med hotell och det ser helt perfekt ut..
    Oj, ja det verkar verkligen vara bra priser! Hur kan de hålla lägre priser än alla andra?
  • Västkust
    Västkust skrev 2010-04-01 18:01:54 följande:
    100703 M och B skrev 2010-02-24 19:24:56 följande:Oj, ja det verkar verkligen vara bra priser! Hur kan de hålla lägre priser än alla andra?
    hmm,.,,, var lite väl snabb där. Flygbiljetten ingick ju inte i många av de angivna priserna.
Svar på tråden Tips om bröllopsresa. tack