• Joseful

    bred klack?

    Jag tycker att lite bredare klack är snyggt men undrar om det är helt ute och att man ska ha mer smala klackar?
    Jag vill inte ha så hög klack, del för att min sambo är 6cm längre än mig och jag vill inte bli längre än honom och dels för att jag sällan går i skor med klack så jag får så himla ont i fötterna.

  • Svar på tråden bred klack?
  • Snufflan

    Bred klack är lite kärringaktigt så satsa på en låg smal klack istället. Sen så får man faktiskt lida lite pin om man ska va fin.

  • FramtidaFruSandberg

    äh, spelar det någon roll om det är ute eller inte? ta det du känner dig mest bekväm med för det kommer synas om du inte är bekväm

  • Sebastiána

    Jag tycker inte att det är tantigt med bred klack, det beror väl på hur modellen är i övrigt. Jag skulle tro att det är bättre att gå i ett par skor som är sköna så att man inte får skoskav och om man har svårt att gå i smala klackar annars också ska man nog inte ha det på sitt bröllop. Inte kul att vingla fram längs altargången eller snubbla under dansen!

  • Pälsboll

    Kärringaktigt eller inte, jag tänker då ha en bred klack annars kommer jag stå still på ett ställe hela tiden.

    Och spelar det verkligen nån roll vad som är ute eller inne? Varför inte bara köra på det man själv tycker är fint och trivs i?

  • elda

    Man är inte sitt mest sprudlande jag när man har ont i fötterna. Dessutom tycker jag att en lite bredare klack kan vara snyggt. Det finns snygga timglasformade klackar som har en bred bas utan att se så kompakta ut

  • Dolly84

    Jag tycker att lite bredare klack är snyggare en smala stiletter. Har absolut inget med "kärring" att göra för mig, låter löjligt att det skulle vara så. :) Ha de skor du känner är sköna och som du kan gå i, annars kommer du säkert ångra dig djupt.

  • BlackWIngedAngel

    Personligen älskar jag långa, smala klackar och använder gärna det, men tyckte Snufflans kommentar kändes ganska märklig. Visst är det så uttrycket går; att vill man vara fin får man lida pin, men det är knappast upp till henne om trådstartaren ska välja att lida. Sedan känns inte bröllopsdagen som en bra dag att börja lida på. Visst är det obekvämt när man börjar gå i höga klackar, men jag började med det när jag var 13 år och idag känns det rätt naturligt. Man når ju inte syftet ändå, om man inte kan gå i skorna eller har konstant ont i fötterna hela kvällen.

    TS: Ett alternativ, om man inte är väldigt dansant, som kan kännas bekvämare är kilklack. Men det är bara om du själv vill ha något annat. Tycker du om lägre klackar och tycker att de är fina, så strunta i mode och annat trams. Ta på dig det DU vill ha1

  • mittid

    Jag köpte skor från matildasfest.dinstudio.se/gallery_143.html
    för 450:- Hon har alla varianter och möjligheter, du kan beställa skor som passar din fot, mät båda fötterna nogrant och gå på det strörre måttet, och dina önskemål på måttbeställda skor höjd/bredd/längd/färg... man behöver inte "lida pin" !!

Svar på tråden bred klack?