• Cherrygirl

Axelbandslös bh

Jag ska ha en klänning som är axelbandslös med snörliv.
    vet dock inte hur jag ska göra med bh ännu, jag har stor byst 85F.
    Är de axelbandslösa bharna i den storleken bra, håller de uppe liksom?
    Någon som vet något bra ställe att shoppa dem på?

• Svar på tråden Axelbandslös bh
  • CeKe

Jag har jättesvårt att hitta bra axelbandslösa bh:ar och har också F kupa.. Det jag hittat och som funkar på mig, är torsoletter (eller hur det nu stavas), om jag vill ha axelbandslöst! Själv har jag köpt en masquerade Hestra som sitter som berget och är jättefin (har bild under starka bilder). Vet ju inte var du bor, men i Stockholm har bland annat Melbins bra sortiment.. Sen finns www.figleaves.com på Internet, som är rätt mycket billigare och säljer många bra märken! Ett tips är då först att prova rätt bh i verkligheten och ta reda på vad den engelska storleken heter...

Lycka till!

• eldstad

Jag skulle rekommendera Gustav Mellbin.
    Adress hittar du här www.gustafmellbin.se/

Jag själv är en 75E och jag har många vänner som ligger där i krokarna också. De älskar Mellbin. Jag ska hitta klänning först och behöver jag en bh till den så är det dit jag tänker gå.

• Cherrygirl

Åhh tack så mycket tjejer, de ställena ska jag kolla in!

• stiina

Förstår ditt problem är själv en 70G ibland H. Men jag har funnit bra bh:ar som jag även hoppas är bra utan banden. Framförallt älskar jag primadonna bh:arna. Funkar väldigt bra samt att de finns i så många storlekar!

• Cherrygirl

Det låter tungt

Primadonna, får googla.. Hihi

• Cherrygirl

Funderar på vad som skulle passa den brudklänningen som jag funderar på, för det känns som att den är så "låg" i ryggen.
    (Djup heter det kanske, haha)

Finns iaf bild i mitt galleri.

Eller är det ett hopplöst fall och jag får ändra taktik och byta klänning? Hehe

• 100703 M och B

Jag har precis kommit hem från Gustaf Mellbin i Gamla Stan, Sthlm och har impulsköpt bh'n som jag kommer ha på mitt bröllop. Provade först en torselette men insåg att urringningen på klänningen inte kommer fungera och frågade istället efter axelbandslös bh. Det är en ny variant av Wonderbra med ganska djup ringning och den satt som en smäck. 498kr tyckte jag lätt att det var värt, kan ju ha den under sommarlinnen/halterneck osv.

Det var för övrigt storlek 80 F, min kompis som var med köpte också men i storleken 65 G.

Den är också ganska låg i ryggen.

• agbe

Man kan inte titta i ditt galleri, men jag skulle rekommendera Change. Jätte bra och fina Bh:ar som håller uppe bra.

• Cherrygirl

Aj då, haha Då fixar jag till det på en gång *Slarvig jag var*

• Cherrygirl

100703 M och B skrev 2010-02-24 19:32:57 följande:

Jag har precis kommit hem från Gustaf Mellbin i Gamla Stan, Sthlm och har impulsköpt bh'n som jag kommer ha på mitt bröllop. Provade först en torselette men insåg att urringningen på klänningen inte kommer fungera och frågade istället efter axelbandslös bh. Det är en ny variant av Wonderbra med ganska djup ringning och den satt som en smäck. 498kr tyckte jag lätt att det var värt, kan ju ha den under sommarlinnen/halterneck osv.Det var för övrigt storlek 80 F, min kompis som var med köpte också men i storleken 65 G. Den är också ganska låg i ryggen.
    Åhh det låter ju toppen! Synd att jag har 33mil till sthlm.. Men det är ju en bra ursäkt för att åka dit upp.. *Love sthlm*
  • CeKe

Kolla i närmsta stad också! Det brukar ju finnas åtminstone någon liten specialaffär på de flesta ställen...

• CeKe

Din klänning är inte lägre i ryggen än vad min kommer va, så det blir nog inga problem med bh/torsolett. Har du provat klänningen? Vissa är ju så bra uppbyggda att man faktiskt inte behöver ha så mycket under heller... Många av de jag provat satt bra utan nåt under.

• Cherrygirl
    CeKe skrev 2010-02-24 20:05:24 följande:
    Din klänning är inte lägre i ryggen än vad min kommer va, så det blir nog inga problem med bh/torsolett. Har du provat klänningen? Vissa är ju så bra uppbyggda att man faktiskt inte behöver ha så mycket under heller... Många av de jag provat satt bra utan nåt under.
    Ja det bör väl finnas någon i Skövde eller Jönköping kanske, ifs så ska vi ju till Gbg innan sommaren så kanske får passa på då.
    Nee, jag har inte fått hem min klänning ännu.. Spännande!

Någon som vet någon bra butik med torsoletter/bhar i Gbg?
Svar på tråden Axelbandslös bh