• Loijsan

Klädsel vid borgerlig vigsel?

Tänkte höra vad ni ska ha på er vid er borgerliga vigsel? En "riktig" klassisk bröllopsklänning, enklare klänning, vit, färgad?

• Svar på tråden Klädsel vid borgerlig vigsel?
  • GryHansson

Jag köpte en jättesöt klänning på B-Young, en krämfärgad underklänning, rund hals, som satt ihop med en spets-dito, med v-ringning- jättesöt spets! Knälång, breda axel"band". Sambon ska ha en ljusbeige sommarkostym, vast bara byxorna och västen, med en ljus skjorta under. Tror det blir lagom för oss.

En vän till mig hade en trad. klänning, fast lite åt det mer strama hållet och knälångt, när hon gifte sig borgerligt.

• Vi 3

Du kan kolla mitt galleri på min klänning. Ska ha fest o överraska med vigsel

• maj2010

Jag ska ha en hellång brudklänning. Vi väljer att gifta oss borgerligt för att vi inte är troende, men det påverkar inte vårt klädval. Mannen ska ha frack

• ActDontTalk

jag skulle från början bara köpt en vintageklänning, hade jag tänkt, typ på beyond retro eller liknande. men jag hittade ingen när jag hade tillfälle att kika i den affären, så hittade jag en knälång, femtiotalsinspirerad klänning, i "brudklänningstyg", för 1500, på internet. den känns precis lagom.
    www.vivienofholloway.com/Special-Occasions/1950s-Halterneck-Ivory-Duchess-Satin-Dress.html

det känns lite konstigt att komma med en klänning med släp under en borgerlig vigsel, så för mig var knälång ett bra alternativ.

• Vi 3

Precis så är det för oss också

maj2010 skrev 2010-02-24 09:13:07 följande:
    Jag ska ha en hellång brudklänning. Vi väljer att gifta oss borgerligt för att vi inte är troende, men det påverkar inte vårt klädval. Mannen ska ha frack
  • KatjaB

Nu är det ju olika hur man ser på borgerliga vigslar, men vår tanke är inte att vi ska ha ett enkelt, inte så stort bröllop och att det ska vara in och ut i rådhuset för att sedan vara klart.
    Det är absolut inget fel i det, men för vår del handlar det om att vi inte är troende. Jag kan verkligen inte lova något inför en gud jag inte tror på. Men vi vill ha pompa och ståt och romantik i överflöd iallafall.

Jag har hellång klänning med släp och ett hårflor. Min sambo har kostym med väst, fluga och hatt.
    Vi kommer vara skitsnygga

• ThereseStefan

Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Gifter oss den 26/3, vilket är snart. Snön kommer antagligen ligga kvar då så en liten tunn klänning är ju inte att tänka på. Några förslag?

Svar på tråden Klädsel vid borgerlig vigsel?