• machup

bröllopsklänning hela kvällen eller byta senare?

Kommer ni ha på er bröllopsklänningen hela kvällen eller byta till något annat senare på kvällen?

• Svar på tråden bröllopsklänning hela kvällen eller byta senare?
  • Sanna2010

bröllopsklänning hela kvällen!!!! Även om det kan vara lite bökigt, så är de ju enda dagen man har den

• rosesarered

Jag har också funderat på det. Det är fler som frågat om jag inte ska byta om till något bekvämare till kvällen. Har inte varit på så många bröllop men vid ett så bytte bruden om till en vit kjol och vit kavaj till kvällen. 

• ängeln24

Jag ska ha klänningen hela kvällen som Sanna skrev så är det ju den enda dagen man ska ha den

• flopsy32

Jag ska byta till dansen (efter brudvalsen) för min klänning är inte buggvänlig

• Loveyoutoo

Jag kommer också byta, fast först senare på kvällen, lagom till dansen. Det blir en vit klänning då också, men en klänning jag är lite mindre rädd om.

• Alexxxi

Min brudklänning, som andra sa, det e ju den enda dagen man har den. Speciellt om den kostat en del =P

• KatjaB

Nej, visst har jag tänkt på att ha en kortare klänning också senare, men jag vill nog ha min klänning hela dagen och kvällen. Har ju bestämt nästan ett år innan vad jag skulle ha och drömmer nästan om klänningen, haha.. så jag ska väl passa på att ha den hela dagen.
    Men släpet är inte jättelångt och det går att fästa upp så jag tror inte det är så farligt att ha den heller, hade inte direkt tänkt breakdancea i den iallafall

• Sommarbrud2010

Med så mycket tid, tanke och möda som går åt till att välja den perfekta brudklänningen så tänker jag ha den på mig så länge som möjligt. Blir ju inte så många timmar ändå som man får ha sin fina klänning. Antagligen och förhoppningsvis gifter man sig bara en gång så för mig är valet lätt; brudklänningen stannar på så länge som möjligt så jag verkligen kan njuta av den.

• Casmel
    Sommarbrud2010 skrev 2010-02-19 20:30:53 följande:
    Med så mycket tid, tanke och möda som går åt till att välja den perfekta brudklänningen så tänker jag ha den på mig så länge som möjligt. Blir ju inte så många timmar ändå som man får ha sin fina klänning. Antagligen och förhoppningsvis gifter man sig bara en gång så för mig är valet lätt; brudklänningen stannar på så länge som möjligt så jag verkligen kan njuta av den.
    Väl talat och jag kunde inte sagt det bättre själv
  • hernameispekka

Håller med fullt ut! :)

Sommarbrud2010 skrev 2010-02-19 20:30:53 följande:
  • Sommarbrud2010

Casmel: Tack så mycket

• Arosa

Förhoppningsvis ska jag ha på mig klänningen hela dagen! Däremot har jag väldigt känslig mage och får lätt ont i magen om kläder sitter för tight, och min klänning är tighgt. Därför tar jag med en annan klänning i reserv som jag kan byta till om det behövs.

• Malla och Mojje

Jag hade tänkt att byta på kvällen men då sa en tjej som redan gift sig: Ha ha! Du kommer aldrig vilja ta av dig brudklänningen! Och det är nog sant! Den får sitta på - och so what om jag dansar sönder den. Ska ju inte direkt ha den fler gånger...

Svar på tråden bröllopsklänning hela kvällen eller byta senare?