• Sanna2010

    Underbart skön ingång i kyrkan!! hahaha!

    ja, vad säger alla blivande brudar... kan ni tänka er att gå in i kyrkan så här?!



    #

  • Svar på tråden Underbart skön ingång i kyrkan!! hahaha!
  • Sanna2010
    Sofialo skrev 2010-02-19 09:21:15 följande:
    Jag skulle absolut kunna göra en sådan ingång i kyrkan. Funderar nu på att göra något liknande!
    Åh va roligt! Du måste berätta när ni bestämt er hur ni ska göra!
  • Plutten2010

    Jag och min sambo gillar verkligen Chris Brown så jag har haft en fundering på att ha "Forever" som en roligare utmarsch istället.. typ som att säga "nu börjar festen" men kyrkan har ingen CD-anläggning så jag tror vi får skippa tanken... men man vet aldrig.. =)

  • Sofialo
    Sanna2010 skrev 2010-02-19 09:22:32 följande:
    Åh va roligt! Du måste berätta när ni bestämt er hur ni ska göra!
    Haha, ja självklart ska jag berätta! Är just nu lite inne på att göra en show av låten "You´re the one that I want" från Grease Vi får se.
  • Blivandefrueriksson

    saoialo ska du va i svenska kyrkan? så får du inte göra en sådan ingång de tillåter inte det. var en präst i ett forum här som sa att de inte tillät sådant spektakel i kyrkan.

  • Sofialo

    Hm. Vet du varför? Låter ju jätte tråkigt, och vart kan man isf vända sig? Någon som vet?

  • Blivandefrueriksson

    Sofialo har inte en aning men det var han som är präst som hänger i trådarna här som sa att det inte gick för sig, tror kanske de kan va lite mer mottagliga i frikyrkorna kanske? kjellepräst tror jag han heter som skrev det

  • Sofialo

    Tycker att det låter löjligt.... Kanske var det bara vad han tyckte? Tror du att han talade för hela Svenska kyrkan? Usch, jag blir verkligen jätte besviken!

  • Blivandefrueriksson

    Jag vet inte alls det bästa är nog om du vänder dig till din/eran kyrka direkt och frågar.

  • Blivandefrueriksson

    Fråga i präst tråden med de kanske är inne under helgen så får du kanske lite mera svar än det jag läst tidigare.. ps var just detta youtube klippet han skrev och sa att sånt skulle han aldrig tillåta i sin kyrka, men om du har tur så kanske du har en mera vänligare församling..

  • Twid

    Oj! Låter som en riktigt gammal surgubbe!! (typ han som sökte efter "ärrad galt" som efter trädare!!)
    Våran präst skulle absolut inte ha några invändningar på att göra något lite extra! Vet inte om det har att göra med att hon är kvinna och lite yngre!? ;) Vi har tänkt ha den här låten när vi går ut ur kyrkan! Föst tänkte vi ha awemmawemm va den nu heter!(lejonkungen!;)!!) Vi vill verkligen ha en låt som beskriver hur happy vi är när vi går ut ur kyrkan!! Men om vi har chris brown nu så lovar jag att våra vänner och bekanta kommer vänta sig en och annan pirruett från oss!Dom blir nog besvikna om denhär låten spelades utan ett ens dans steg!!Videon har verkligen fastnat hos alla! Och den här låten har blivit såå stor sen Jk´s la ut sin bröllops film!


    Blivandefrueriksson skrev 2010-02-20 12:03:59 följande:
    saoialo ska du va i svenska kyrkan? så får du inte göra en sådan ingång de tillåter inte det. var en präst i ett forum här som sa att de inte tillät sådant spektakel i kyrkan.
  • Blivandefrueriksson

    Twid jag vet inte alls om hur den prästen är, läste i en gammal tråd med denna videon i och det var hans kommentar.. tycker om awemmmawemm raden, hi hi

  • Kjell Präst

    Jag har svarat i Sofialos egen tråd och utvecklat tankarna lite-men när det gäller just den här specifika videon så skulle jag helt klart ha sagt nej.

  • Sofialo
    Twid skrev 2010-02-20 14:25:05 följande:
    Oj! Låter som en riktigt gammal surgubbe!! (typ han som sökte efter "ärrad galt" som efter trädare!!)Våran präst skulle absolut inte ha några invändningar på att göra något lite extra! Vet inte om det har att göra med att hon är kvinna och lite yngre!? ;) Vi har tänkt ha den här låten när vi går ut ur kyrkan! Föst tänkte vi ha awemmawemm va den nu heter!(lejonkungen!;)!!) Vi vill verkligen ha en låt som beskriver hur happy vi är när vi går ut ur kyrkan!! Men om vi har chris brown nu så lovar jag att våra vänner och bekanta kommer vänta sig en och annan pirruett från oss!Dom blir nog besvikna om denhär låten spelades utan ett ens dans steg!!Videon har verkligen fastnat hos alla! Och den här låten har blivit såå stor sen Jk´s la ut sin bröllops film!
    Haha, låter också jätte roligt! Och oförglömligt! Det är lite samma här. Det är så VI att göra något oväntat att det nästan inte skulle kunna vara på något annat sätt. Håller verkligen tummarna för att vi får ett Ja från kyrkan!

    Jag tycker att det är lite konstigt egentligen att det inte skulle tillåtas eftersom det ju inte är helt ovanligt att spela speciella låtar på begravningar (från skiva) som kanske inte egentligen passar i kyrkan.. Men det kanske är en viss skillnad?

    Det är förresten ingen som vet om S:t Erikskyrkan i Sollentuna har musikanläggning?
Svar på tråden Underbart skön ingång i kyrkan!! hahaha!