• londonaire

wonderbra eller något liknande?

fråga.. behöver kanske ha en bh helt utan band då min eventuella klänning kommer vara rätt urringad i ryggen. är det någon som har haft ngt liknande på sig? funkar det verkligen. har 85C eller så så det behövs ju något som håller upp det hela..annars ser det för sorgligt ut.. :) kan man lita på den???
    tacksam för svar!

• Svar på tråden wonderbra eller något liknande?
  • LJochMH

Jag har hört att man kan tejpa brösten.... Men det gör nog ont att ta bort sen... Lycka till..

• mrs sutherlin

Jag har en bh som är helt bandlös i ryggen. Den är som en vanlig bh framtill, med bygel, men sedan sitter det en genomskinlig tejplapp bredvid respektive kupa. Tejpen är utbytbar på min bh iaf. Jag har 80C och det höll för mig på svettig klubb i sommarvärme :)

• metallic

när jag var tärna på ett bröllop så hade jag en klänning med öppen rygg. Då tejpade jag brösten med sporttejp det är lite svårt att få det bra men har man lite tid på sig så. Kan säga att jag har 85C och det satt jättebra, men det gör lite ont att ta bort.

• Avalon75

@mrs sutherlin

Har du något märke på den? Den låter ju jättebra.

• mrs sutherlin

Jag köpte min i London i en butik som heter La Senza, men de har en hemsida som man kan beställa till Sverige från.

Det här boorde vara direktlänken till den typ av bh jag har.

www.lasenza.co.uk/bras/self_adhesive_bras/level3.aspx&type=443&style=700636&product=301016y&img=s407_misc10

Jag har storlek 5 på deras sida och det funkade för mig!

• happytoaster

Kanske någon av dessa kan vara något?

www.freshpair.com/Carnival-Bridal-Splendor-Low-Plunge-Longline-Bra-203.html

www.freshpair.com/Fashion-Forms-Infinity-Bra-16526.html

Har inte testat just dessa men har en bh som liknar den första och den fungerar bra. Axelbandslösa bh:ar brukar vara svårare att få låga i ryggen, en vanlig bh brukar man kunna lirka ner lite längre. Så behöver du inte en axelbandslös bh så kanske det är bättre med en vanlig?

• bobods

Jag har idag beställt en bh från www.freebra.se, ska tydligen vara riktigt bra! Har sett gamla trådar här från brudar som varit helnöjda, inte hört någon som tycker de är dåliga! Så jag har höga förhoppningar

Annars om klänningen bara är lite djupare i ryggen kan man ju ha en med sån där korsknänningen, typ som den här från victoria secret:
    www2.victoriassecret.com/images/prodpri2/V287822_RCE26_CROP1.jpg

• Lyckliga013bruden

Gå till en riktig underklädes butik och prata med dem. Jag gjorde det och fick massor av info dels mätte hon ut min riktiga storlek, ökade i kupstorlek med 2snäpp och minskade ett snäpp runt. Det gjorde skillnad, sen kollade hon så den satt rätt på alla håll å kanter. Hon upplyste mig även om att brösten kan växa/svullna beroende var i månaden man befinner sig eller inte. Så det finns dem som ökar en kupa under mensen berättade hon.
    Camilla Thulin skriver på en hemsida att fettvalken under armhålan den får alla normala kvinnor.
    En bh med storlek 75B t.ex. kan vara olika stor beroende på märke också, så jag skulle inte chansa och köpa en bh på nätet. Om jag inte provat modellen i en butik innan förstås.

• Majbrud 2010

FREEBRA , den ska jag ha under min bröllopsklänning. Kanske inte det mest sexiga men faderns det mest praktiska, plus att den är användbar till andra kläder efteråt. Har testat den så inga dåliga kommentarer om den.

Svar på tråden wonderbra eller något liknande?