• BMTS

Egna trycksaker för en som hatar att pyssla!

Jag har planerat att tillverka våra inbjudningar, vigselprogram etc själv för att hålla nera kostnaderna. Skulle gärna vilja göra något lite roligare än bara ett dubbelvikt papper med text på men saken är att jag är totalt talanglös och totalt ointresserad när det gäller att pyssla! Jag har inga idéer och känner mig ungefär som en elefant i en porslinsaffär när det gäller sånt här. :-O

Är det någon här som har tips/bilder på enklare inbjudningar som ändå har något lite "extra" utan att vara svårt och ta flera dagar att göra? Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Egna trycksaker för en som hatar att pyssla!
  • Happypuppy

Hej!
    Jag har funderat på att göra inbjudningar själv också. Har kollat runt lite på Calligraphen för att få lite inspiration. Det finns en del som man lätt kan göra själv. Var på panduro och tittade på papper och de har de färger som vi vill ha. Sen kan man ju göra en variant på det och göra lite som man vill..

Om du bor nära Göteborg kan jag hjälpa dig. Är ganska pysslig av mig och tycker dessutom att det är rätt kul.

• BMTS

Happypuppy, bor i Stockholm så det är en bit till Göteborg men tack ändå! Ska kika på Calligraphen!

• Kirsto

Har ni tillgång till en bra skrivare? I så fall kan ni ta en bild ni tycker om (t.ex. ett monogram, ett hjärta eller något annat fint) och trycka direkt på kortet. Kolla bara att skrivaren klarar kortets tjocklek innan ni kör igång på riktigt. Sedan kan ni knyta ett band eller så om ni vill pynta lite extra.

Ett fint papper gör halva kortet, så lägg lite krut på att välja ett papper ni tycker om.

• Kirsto

En sak till, tänk på att varje moment tar tid när det gäller så många trycksaker. Håll det enkelt, både för att spara pengar och tid! Jag tror starkt på att lägga tid och energi på de saker man tycker är roliga när det gäller bröllop, det är så mycket att bestämma och fixa ändå. Känner du att du vill ha lyxigare trycksaker så lej bort det till en pysslig vän eller firma, det är värt de extra pengarna om du slipper bli arg och trött.

• KatjaB

kan du inte köpa ett dubbelvikt kort i den färgen du vill ha, klistra in ett papper på insidan i en annan färg som passar till som själva texten står på och så ett sidenband runt det hela som du knyter till rosett. Det behöver inte vara svårare än så, eller med massor av olika detaljer. Att ta lite prälemorsskimrande papper, eller någon struktur på gör att det blir lite extra fin känsla.

• Cessan78

Om du skickar din email via privat meddelande så kan jag maila över en bild på ett fint kort som ser riktigt bra ut men ändå enkel att göra. :D Gör väl inget att jag tänker göra någonting liknande hehe..

• Ananias

i mitt bildgalleri finns bild på pärmen till vårt festprgram.
    har vikt färgat 120 g papper och limmat på tapet. klistrat på hjärta från panduro o guldsnör för att hålla de andra papprena på insidan på plats.

enkelt men snyggt!

Har även gjort inbjudan..det finns dr emd..köpte papper som vi skrev ut på och sen eldade jag runt.

enkelt...

ja e inte heller så pysslig så detta var bra o enkelt för min del

• Bellis77

Jag beställde inbjudningskort och tackkort på ebay som går att skriva ut på från datorn... Så smidigt. Och enligt mig är de jätte fina och det kostade bara 250 kr för 25 inbjudningskort med kuvert + tackkort och kuvert.

• Barbabus

Bellis77; har du namnet på den/de du köpte på ebay från? Tycker att det där låter som ett intressant alternativ för mig som inte heller är pysslig

Svar på tråden Egna trycksaker för en som hatar att pyssla!