• Milla 1979

Överraska sambon med "hemligt " bröllop?

Är det någon som gjort det eller hört någon som gjort det? Skulle verkligen vilja överraska min sambo med ett bröllop, men vet inte om man kan göra det. Det skulle vara ett bröllop i all enkelhet. Frågan är om det är genomförbart?

• Svar på tråden Överraska sambon med "hemligt " bröllop?
  • Milla 1979

Ojdå! Hamnade nog i lite fel tråd...

• bruden i skogen

Eftersom man msåte skriva på handlignar om hindersprövning så tror itne jag man kan ha det hemlgit

• Milla 1979

Jag har tänkt på det, kanske kan lägga det bland andra papper han ska skriva på? Han kollar sällan på vad det är jag lägger fram för papper.

• shakynose

Varför inte bara förfalska hans namnteckning när du ändå håller på?

Nääää, seriöst så tycker jag inte att det låter riktigt okej det där. Kan du inte överraska på något annat sätt?

• KatjaB

Skulle du själv vilja bli överraskad så? Nu känner jag ju inte din sambo men man brukar väl vilja vara hyfsat involverad i sitt eget bröllop. Det är ju inte direkt som en överraskningsfest när någon fyller år

• Milla 1979

Tror faktiskt att han skulle uppskatta att jag gjorde det. Vi har haft olika åsikter om vårt bröllop ska vara och haft många diskussioner, men är nu efter flera år inne på samma linje. Jag skulle bli glad om han överraskade mig, hade förberett allt för min skull.

• KatjaB

Jag läste om nåt bröllop där brudgumen överraskade bruden med att planera hela bröllopet själv. Tror han vann någon bröllopstävling men jag vet inte hur de löste det med papper o sånt.

• fromheretoeternity
    KatjaB skrev 2010-02-14 21:17:08 följande:
    Jag läste om nåt bröllop där brudgumen överraskade bruden med att planera hela bröllopet själv. Tror han vann någon bröllopstävling men jag vet inte hur de löste det med papper o sånt.
    Jag tror att de avslöjade det för henne ett par veckor innan och löste det på så vis. Så kanske ts också kan göra? Man måste ju få en chans att säga nej och inte bara bli lurad in i kyrkan.
  • KatjaB

jo jag tänkte att det måste ha varit så.

fromheretoeternity skrev 2010-02-14 22:04:17 följande:
    Jag tror att de avslöjade det för henne ett par veckor innan och löste det på så vis. Så kanske ts också kan göra? Man måste ju få en chans att säga nej och inte bara bli lurad in i kyrkan.
  • Milla 1979
    fromheretoeternity skrev 2010-02-14 22:04:17 följande:
    Lura honom in i kyrkan skulle jag aldrig göra, det är han som har velat gifta sig mest av oss två. Skulle aldrig haft en tanke på att överraska honom om jag inte visste att han skulle bli glad.
  • shakynose

Milla 1979 skrev 2010-02-14 22:16:07 följande:

Lura honom in i kyrkan skulle jag aldrig göra, det är han som har velat gifta sig mest av oss två. Skulle aldrig haft en tanke på att överraska honom om jag inte visste att han skulle bli glad.
    Då tycker jag att du skall göra det! Om inte det stora "problemet" är ett problem så bör inte de små problemen vara det heller!

Du kan väl planera hela kalaset och så, men en och en halv månad (är det väl man ska ha?) innan så lägger du fram hindersprövningen bland andra papper som han ska läsa och skriva på. Märker han inget så märker han inget, upptäcker han det så är det ju precis lika coolt att du kan berätta att du fixat allt och att det blir bröllop om 6 veckor?
  • Sebastiána

Det är ju ganska trevligt om man frågar sin blivande om han/hon vill gifta sig innan man gör det. Om man ska överaska någon med bröllop måste man verkligen vara 110% säker på att vederbörande skulle bli glad annars blir det lite tvångsgifte över det.

• Sebastiána

Han behöver kanske inte bli "överaskningsgift". Du kan ju planera allt: boka kyrka, boka en restaurang (ni två vill kanske äta något gott efteråt) och allt sånt och fria någon månad innan: typ "Du har väl ingenting för dig den 12:e, jag har bokat kyrka och präst så jag tänkte att vi kunde gifta oss då" eller nåt.

• bruden i skogen

Planera allt som du tänkt dig...
    Pappren för hinder är inget datum innan utan max 4 månader gammalt får det vara och för oss tog det bara några dagar att få det. Så ingen panik.
    Vill du vänta så vänta tills några veckor återstår. ta då fram pappret för hindersprövning, en vacker ros, ett glas skumpa och fria till honom... i samma andetag talar du om att du planerat allt men hur får han inte veta det skall vara överraskningen bara datumet....
    Rolig ide

• Novem

Hade också fundringar på att göra såhär (överraskningsbröllop) men idén blev rätt totalsågad här på BT :P

Jag pratade med min sambo och berättade om att jag haft den typen av planer och kollade med honom om han uppskattat det. Det var som många befarat, han ville vara med och planera och skulle antagligen bara säga Ja för att han var "tvungen" (även om han faktiskt vill säga ja).

Vi har satt ett datum och börjat planera lite smått, och nu känns det som en dum grej att jag ens tänkte på att överraska honom.Dock verkar det som att det ändå blir jag som får ta hand om planeringen,men nu har han ju i alla fall möjlighet att delta =)

• shakynose

Detta tror jag är det viktigaste att tänka på: Hade han verkligen uppskattat överraskningen eller vill han faktiskt vara med och planera?

Novem skrev 2010-02-15 09:51:35 följande:
    Hade också fundringar på att göra såhär (överraskningsbröllop) men idén blev rätt totalsågad här på BT :PJag pratade med min sambo och berättade om att jag haft den typen av planer och kollade med honom om han uppskattat det. Det var som många befarat, han ville vara med och planera och skulle antagligen bara säga Ja för att han var "tvungen" (även om han faktiskt vill säga ja).Vi har satt ett datum och börjat planera lite smått, och nu känns det som en dum grej att jag ens tänkte på att överraska honom.Dock verkar det som att det ändå blir jag som får ta hand om planeringen,men nu har han ju i alla fall möjlighet att delta =)
  • fromheretoeternity

Milla 1979 skrev 2010-02-14 22:16:07 följande:

Jag menade inte att du skulle lura honom att gifta sig utan att du nog ska avslöja överraskningen innan kyrkan så han inte blir ditlurad och tror att han ska på dop eller nåt.
    Det blir ju en jättestor fin överraskning även om du avslöjar det två veckor innan så att han hinner förbereda dig mentalt och ni hinner ordna allt pappersarbete. För att lura honom att skriva under hindersprövningen är bara inte ok! Även om man tycker att folk skulle kolla vad de skriver under först!
  • Sebastiána

Minns ett TV-program - var det "Kär och galen" - där folk friade i TV. Jag tyckte så synd om speciellt en tjej, det syntes att hon var obekväm och hon sa kanske ja bara för att TV var där.

• Milla 1979

bruden i skogen skrev 2010-02-15 09:51:34 följande:

Planera allt som du tänkt dig...Pappren för hinder är inget datum innan utan max 4 månader gammalt får det vara och för oss tog det bara några dagar att få det. Så ingen panik.Vill du vänta så vänta tills några veckor återstår. ta då fram pappret för hindersprövning, en vacker ros, ett glas skumpa och fria till honom... i samma andetag talar du om att du planerat allt men hur får han inte veta det skall vara överraskningen bara datumet....Rolig ide
    Det var så jag hade tänkt mig. Jag skulle som sagt aldrig lura honom till att gifta sig med mig. Vi har diskuterat vårt bröllop så jag är rätt klar med hur han vill ha det. Det är dessutom han som har tagit upp frågan om giftermål flest gånger. Blev lite ledsen över en del kommentarer, men men det får man väl tåla. Vi har pratat om det och vi kommer gifta oss, om inte i år, så blir det nästa år.
Svar på tråden Överraska sambon med "hemligt " bröllop?