• Nicossambo

Vad kan man köpa till tärnorna och bestman??

Som Tack till tärnorna och besman vad kan man köpa???

• Svar på tråden Vad kan man köpa till tärnorna och bestman??
  • Ergilwen

Det beror väl på, både budget och sånt.
    Har ni något tema på bröllopet?
    Finns det något ni vet att tärnorna och bestman behöver/vill ha så kan de ju få olika saker.
    Kanske kan ni ge någon upplevelse t.ex. vinprovning.

• Nicossambo

jag har funderat på en skönhetsbehandling so tex massag.
    Annars har jag tönkt nått halsband med namn på.
    Till bestman vet jag inte alls.

Vi har färgtema på bröllopet.

• Ergilwen

Vill ni ha samma till både tärnor och best man?
    Kanske finns det något som alla gillar, vissa män gillar ju också massage t.ex. Annars kanske han har något intresse som går att hitta på något innan.
    Om ni har mycket pengar kanske det är värt att lägga pengarna på varsin smartbox, så får de välja lite själva.

• Nicossambo

Jag tror vi kan lägga 300kr på en present till dem. Har två tärnor och två bestman.

• Hillena

Vi ska ge vars ett armband till tärnorna från Miss Dee, till våra två bestmen vet jag inte vad vi ska köpa, det får sambon fixa :)

• Nicossambo

Är det nåt speciellt märke eller tycker du bara det är fint??

Hillena skrev 2010-02-14 17:06:52 följande:
    Vi ska ge vars ett armband till tärnorna från Miss Dee, till våra två bestmen vet jag inte vad vi ska köpa, det får sambon fixa :)
  • Bluebride

jag vet inte om bestman gillar ideén, men både bestman och tärna får ett halssmycke med sin första bokstav, alltså L och K

• Bellatrix1982

Våra tärnor får klänningarna av oss och bestman får kostymen så vi tänkte inte ge dem nåt mer. Däremot ska vi ge vår toastmaster en ölsejdel i metall med ingraverad text (exempelvis med datum och texten toastmaster).
    Vi ska bara komma på en rolig text!

• Hillena

Miss Dee gör fina smycken tycker jag, till bra priser. Men det är inte silver så jag hoppas de håller bra ändå.

• Nicossambo

Har de en hemsida?? Eller vart har de sin affär.

Hillena skrev 2010-02-15 20:46:53 följande:
    Miss Dee gör fina smycken tycker jag, till bra priser. Men det är inte silver så jag hoppas de håller bra ändå.
  • Nicossambo

Till tärnorna fixar jag ganska lätt men Bestman.

Vad kan man ge dem har två st???

• Nicossambo

Vart kan man köpa Miss Dee smycken var inne på hemsidan men kunnde inte vart återföräljarna finns.

• 3AM

Vi har köpt ett par manchettknappar till vår bestman som matchar dem som min M2B kommer att ha. En fin gest tänkte vi.

Min tärna kommer att få något sorts smycke, eventuellt ett halsband med en lyckoamulett eller liknande.

• Gnistra mera

Vi skall köpa klänningarna till tärnorna så något annat hade jag inte tänkt mig.

Vet inte riktigt vad vi skall hitta på till bestman.

• Hillena

Sök på Miss Dee. Vill inte uppge sidan som jag kollar på här eftersom man inte får göra reklam....

• Grodfrun

Tarnorna far varsit smycke (individuella, inte samma for alla) och marskalkarna + best man vet jag inte, det far min blivande bestamma..

• snussemej

Min tärna får klänningen och ett armband med en personlig gravyr. Bestman är svårare men jag funderar på att kanske köpa några fina cigarrer i en ask.

• fialotta82

Det där med ölsejdeln tycker jag var en jätterolig idé. Har ni hittat någonstans man kan köpa sådana?
    För min del är det över ett år kvar till mitt bröllop så jag har inte funderat så mycket på presenter till tärnor och bestman än. :)

Bellatrix1982 skrev 2010-02-15 20:37:35 följande:
    Våra tärnor får klänningarna av oss och bestman får kostymen så vi tänkte inte ge dem nåt mer. Däremot ska vi ge vår toastmaster en ölsejdel i metall med ingraverad text (exempelvis med datum och texten toastmaster).Vi ska bara komma på en rolig text!
Svar på tråden Vad kan man köpa till tärnorna och bestman??