• Senilia

Så många val

Suck.. Sitter här igen och letar klänningar som en tok. Inte bara till mig utan även till mina två tärnor. Och jag får panik.
    1- Jag står verkligen med en fot på varje sida. Å ena sidan vill jag ha en enkel klänning som bara hänger ner och är så där vackert älvlik. Å andra sidan - tyll, tyll, glitter, spets, tyll och mer tyll.. Haha. Har provat klänningar sedan november men inte hittat rätt än.. Ska ner till Malmö i nästa vecka och se om jag hittar något där...
    2 - Och så tärnorna. Jag tycker jag har hittat en mängd vackra klänningar till dem, men de dissar alla mina förslag. Men kommer de med egna förslag? Nej. Hur svårt är det egentligen? Jag hade personligen letat som en galning om jag fått ett sånt "uppdrag"
    3 - Toastmastern (min bästa vännina) som så fint sa - jag bestämmer nog mina kläder en vecka innan eller så?.. Seriöst? Jaja, kanske jag som överreagerar?
    Men när alla andra vänner letat klänningar sedan vi förlovade oss (ett år sedan) så kan man kanske tycka att de som ska vara med och planera och fixa bröllopet också borde bry sig lite?
    Och det är bara 6 månader tills vi gifter oss. någon annan som har samma "problem"?
    Suck - behövde bara få klaga lite på mina i-lands problem...

• Svar på tråden Så många val
  • Smilla82

1. Hoppas verkligen att du hittar just DIN Klänning med stort K. Jag köpte själv min i Malmö men jag hade turen att hitta den på första provningen. Den allra första klänningen jag provade satt som gjuten och var allt jag drömt om. Men eftersom du redan börjat prova så vet du nog hur det ska kännas. =)

2. Tråkigt att inte tärnorna själva kommer med förslag. Jag gjorde som så att jag frågade mina tärnor om vilken sorts klänning de skulle kunna tänka sig modellmässigt. Alla kan inte ha samma modell pga olika kroppsformer etc. Och jag vill verkligen att mina tärnor ska känna sig snygga och bekväma i sina klänninar. Du kanske kan fråga dem om de vill ha axelbandslöst, halterneck, smala axelband, kort klänning eller lång klänning, hel eler 2-delat. Allt beroende på tärnans kroppsform. Därefter kan du ju föreslå färger (beroende på om du vill att de ska ha klänning i samma färg som ett eventuellt färgtema) eller om de får föreslå själva. Och sedan är det bara att börja leta.

3. Det kan ju vara så att din toastmaster har ganska många klänningar hemma så det inte är något problem. Det är kanske bara att välja vilken av dem hon skall ha. Men det är gott om tid så oroa dig inte. Men jag förstår vad du menar =)

Lycka till med klänningsletandet i Malmö

• FramtidaFruSandberg

1. jag tycker att ju fler klänningar jag provar dessto virrigare blir jag. Jag har en klänning som jag har kommit tillbaka till om och om igen utan att egentligen tycka att den är finast och sen har jag en som jag provat varianter av hela tiden och nu tro mig hittat rätt, men jag är inte säker. Jag kommer säkert vara fin i båda så jag kanske kör ole, dole doff =)

2. Jag har lite samma problem så jag tänkte ge dem 3 förslag och säga "någon av dessa blir det, ni får välja". Sedan har jag tagit till mig deras förslag för jag vet vilken typ av klänningar de gillar och inte gillar.

3. Jag tror att när det gäller toastmastern så kanske du överreagerar lite. Toastmastern ska ju ha kläder enligt er klädkod och om jag ska på bröllop så väljer jag nog inte kläder förrän någon vecka innan bröllopet (möjligtvis några veckor om jag inte tycker jag har något som funkar).

Hoppas det hjälpte lite att veta att det finns folk som har samma/liknande problem

• Senilia

Tack. Känns skönt att veta att man inte är ensam med de här tankarna och funderingarna..=)

Svar på tråden Så många val