• mrs Löf

Vad tycker ni om den här inbjudan? förslag tack!

Stundande bröllop

Söndagen den 18 juli viger vi oss i x kyrka. I kyrkans församlingssal i anslutning till kyrkan, kommer vi därefter att bjuda på champagnemingel samt bröllopstårta.

Klockan 18.00 åker vi nygifta för att på tu man hand avnjuta bröllopsmiddag tillsammans.

Vi vill med denna inbjudan önska er välkomna att närvara vid vår vigsel samt efterföljande champagnemingel.

Vad gäller bröllopspresenter är er närvaro precis allt vi önskar. Insisterar ni så ge en gåva, via vår insamling, till cancerfonden. www.cancerfonden/av kärlek till livet.se. Det gör oss om möjligt ännu gladare.

Varma hälsningar
    x & X

Därefter följer OSA, klädsel och adresser.

Är detta ok tycker ni. Är det något som låter märkligt etc..
    Vi kommer några timmar innan vigseln att bjuda våra närmaste familjer på lyxig lunch. Så till dem kommer det finnas ett extra inbjudningskort med information om detta.

Hjälp tack!

• Svar på tråden Vad tycker ni om den här inbjudan? förslag tack!
  • mrs Löf

glmde skriva klockslag, söndagen den 18 juli klockan 15.30 viger vi oss....

• BlomAnna

tycker det ser bra ut men begöver ni skriva att ni åker och äter middag själv? Inte för att det stör men känns som överflödig information.

• annaochmias

Hoppas det är ok att jag ger förslag på lite ändringar gällande grammatiken?

Stundande bröllop

Söndagen den 18 juli klockan 1530 viger vi oss i x kyrka. I kyrkans församlingssal, som ligger i anslutning till kyrkan, kommer vi därefter att bjuda på champagnemingel samt bröllopstårta.

Klockan 18.00 åker vi nygifta för att på tu man hand avnjuta bröllopsmiddag tillsammans.

Vi vill med denna inbjudan önska er välkomna att närvara vid vår vigsel samt efterföljande champagnemingel.

Vad gäller bröllopspresenter är er närvaro precis allt vi önskar. Om ni ändå känner att ni vill ge en gåva, är ni välkomna att ge valfritt bidrag till cancerfonden via vår egen insamlingssida www.cancerfonden/avkärlektilllivet.se. Det gör oss om möjligt ännu gladare.

Varma hälsningar
    x & X

• Martinaa

Håller med BlomAnna, känns som att er middag känns helt överflödig att ha med i inbjudan. Gästerna är ju ändå inte bjudna till den!
    Annars är det väl jättebra!

• annaochmias

Fast jag tycker att det var ett bra sätt att berätta för gästerna att då tar bröllopsfirandet slut även för deras del. För inte ska väl gästerna vara kvar i kyrkans församlingslokal efter att brudparet åkt iväg?

Det lät bättre än typ "klockan 1800 är minglet slut".

• Martinaa
    annaochmias skrev 2010-02-10 21:42:10 följande:
    Fast jag tycker att det var ett bra sätt att berätta för gästerna att då tar bröllopsfirandet slut även för deras del. För inte ska väl gästerna vara kvar i kyrkans församlingslokal efter att brudparet åkt iväg?Det lät bättre än typ "klockan 1800 är minglet slut".
    Fast inte skriver man i en "traditionell" inbjudan att "sen åker brudparet till Grand Hotel för att fira bröllopsnatten i brudsviten" för att markera att festen är slut efter middagen??
  • Karolina A

Jag tycker att annaochmias förslag till text var bra. Jag tycker också att det ska stå kvar att brudparet åker iväg klockan 18. Då förstår gästerna att minglet slutar vid denna tid och att det inte är en fest som pågår hela kvällen.

• BlomAnna

Karolina A skrev 2010-02-11 08:04:22 följande:

Jag tycker att annaochmias förslag till text var bra. Jag tycker också att det ska stå kvar att brudparet åker iväg klockan 18. Då förstår gästerna att minglet slutar vid denna tid och att det inte är en fest som pågår hela kvällen.
    Men det förstår man väl ändå när brudparet åker eller?
  • Karolina A
    BlomAnna skrev 2010-02-11 14:38:31 följande:
    Karolina A skrev 2010-02-11 08:04:22 följande:
    Men det förstår man väl ändå när brudparet åker eller?
    Ja, men nu får man ju veta det i förväg och kan planera för det.
  • mrs Löf

Tack alla tjejer:

Anna ochmias: självfallet blir jag jätteglad över gramatikförslag!!! Tack det blev bättre. Man blir tillslut hemmablind och jag är redan från början ingen superstjärna i svenska.Det blev bättre flyt i texten. Stort tack.

Ni övriga: Jag håller med er om att informationen eventuell är överflödig men ändå inte. Som några av er skriver var tanken med formuleringen att markera i förväg att tillställningen är slut och samtidigt påpeka varför. Men vi har diskuterat om det skall finnas med eller ej.
    Men ag tror att jag ändå vill ha det med som någon typ av förklaring.....ska fundera lite till.

Tror de flesta av våra vänner tror och förväntar sig att vi är den typen som kommer ha en stor flådig fest. Vi har nog alltid talat i de termerna. Men efter att jag drabbats av en sjukdom, som jag förhoppningsvis är frisk från nu, så har vi helt tänkt om och vill läga fokuset på oss själva, vår familj, en lyxig resa, fina kläder, ringar etc. Ego, kanske. Men vi känner oss jättenöjda.

På något sätt känns det som vi behöver förklara oss med det med middagen. Annars kommer alla bli jätteförvånade! Me ja ska fundera.

Och att kyrkan hade en riktigt fiiiiiiin sekelskiftesvåning som lokal var ju en extrembonus. Trodde vi skulle behöva hyra en lokal. Det är kungsholmens kyrka i sthlm.
    Tack igen tjejer...

• PHE

Är det inte lite tråkigt att ni skippar bröllopsfesten?

• mrs Löf

Både ja och nej!
    Vi har ingen lust med en sittande middag. Tycker själv sällan det blir riktigt bekvämt. JAg gillar inte hela grejen med tal och människor som ska placeras bredvid varandra vare sig de vill eller ej.

Vår första tanke var att vi skulle ha en kvällsvigsel med en mingelfest efteråt. Det tror jag att jag verkligen hade gillat.
    Men nä det känns faktiskt jättebra. Jag tror det kommer bli en lång skön lugn dag. Jag ser jättemycket fram emot att ha en romantisk dag och kväll med min darling(blir inte så ofta sedan man fick barn) och en skön bröllopsresa.

Så 90% känns det bra, annars hade vi inte valt det här upplägget!

• Crizzy78

Nu kommer jag kanske låta lite negativ, men jag tycker inte inbjudan är särskilt inbjudande. Lite väl stel.

Vad sägs om ngt sånt här ;) :

Stundande bröllop

Välkomen till vår vigsel

Namn Efternamn

Namn Efternamn

Söndagen den 18 juli kl. XX:XX kyrka och ort

Klädsel

Därefter bjuder vi på champangemingel samt bröllopstårta i kyrkans försalingssal som ligger i anslutning till kyrkan,

Vi avsäger oss alla bröllopspresenter men skänk gärna en gåva, via vår insamling, till cancerfonden. www.cancerfonden/av kärlek till livet.se. Det gör oss om möjligt ännu gladare.

Vi ser verkligen fram emot att att få dela vår stora dag med oss!

Varmt Välkomna

x & X

Osa: datum och månad
    Till namn efternamn
    telefonnummer e-mail

• mrs Löf

crizzy 78,

nej du är inte negativ :) bara kreativ efter som du kommer med förslag.

Jag håller med dig lite att det kanske är lite stelt

Varmt välkommna gillar jag. Det byter jag direkt till istället för vänliga hälsningar.... Tack!

Däremot är jag någon form av fiende till det som låter lite för översvallande(sorry) vi ser verkligen fram emot att dela vår stora dag med oss. Min sambo kallar mig oromantisk ;)

• annaochmias

mrs Löf, jag tycker ert upplägg låter jättebra! Om det är någon dag som man får vara ego så är det väl på sin bröllopsdag? Den enda man ska ta hänsyn till är sin partner tycker jag. Tycker det låter jätteromantiskt att ni ska åka iväg och fira ensamma till kvällen och jag tycker att det är en JÄTTEBRA idé att använda pengarna ni sparar på att inte bjuda på middag/fest till att åka på lyxresa m.m... Med tanke på ert val av bröllopsgåva kan jag tänka mig vilken sjukdom du drabbats av (och det är en jävla skitsjukdom!) och jag förstår då ännu mer att ni vill göra det på ERT sätt. Bravo!

Hoppas du är frisk för gott nu!

kram
    Anna

• BlomAnna
    PHE skrev 2010-02-11 18:29:28 följande:
    Är det inte lite tråkigt att ni skippar bröllopsfesten?
    Vilken onödig komentar. Alla gör väl som de gör med sitt bröllop. Det var ju inbjudan de frågade om här. Inte om de skulle ha bröllopsfest eller inte.

mrs Löf: Tycker ni har ett trevligt upplägg och att ni gör helt rätt som lägger pengarna på det NI tycker är viktigt. Ni är inte ego.

Kram Anna
  • mrs Löf

Anna!
    Tack!

Det känns jätteskönt att äntligen kommit fram till hur vi vill fira vår dag. Vi känner oss exalterade för att tidigare kände vi att vissa delar i ett traditionellt bröllop mest kändes betungande. Nu känns det bara roligt!!

Ja, en jävla skitsjukdom är precis vad det är! Jag är frisk just nu och det är det enda som betyder något. Hoppas vid gudarna att slippa återfall, men det går jag inte runt och oroar mig för. Måste leva i nuet!

Tack för dina lyckönskningar om hälsa. Kram tillbaka

• SSegerberg

Hej! Efter att jag läst att ni funderade på ett eftermiddagsbröllop med mingel och lite lagom fest utan en stor pampig middag blev jag också sugen på detta! Det låter härligt tycker jag! Jag kommer säkert att kika lite på din inbjudan för den kändes verkligen personlig, hoppas att detta är ok med dig! Lycka till i planeringen och eran dag blir underbar! Kramar

• fruMe

Tycker också att upplägget låter supertrevligt!

Ni kommer att få en underbar dag!
    Håller med dig ang tid tillsammans som småbarnsföräldrar... En kväll/middag på tu man hand är SÅ underbart!

Svar på tråden Vad tycker ni om den här inbjudan? förslag tack!