• Malla och Mojje

    Barcelona-tips!

    Vi tänkte åka på en liten resa till Barcelona direkt efter bröllopet i maj. Tanken är att bi kanske 4 nätter inne i stan så att vi har nära både till centrum och vattnet. Vi har båda varit i Barcelona men det har varit ganska korta vistelser så har inte så jättebra koll.

    Nu ber vi därför ER om hjälp med tips på bra hotell - eller andra tips som exempelvis romantiska/roliga saker att hitta på i stan.

    Vi har kikat på nätet på olika hotell men det är så svårt och mycket att välja på!

    Vi har tänkt oss något utöver det vanlig utan att bli ruinerade på kuppen!

  • Svar på tråden Barcelona-tips!
  • Ninnalotta

    Vi var i Barcelona 2007 och bodde på ett hotell som var fantastiskt mysigt och modernt. Det heter 987 Barcelona hotel, men jag minns inte vad det kostar.

    Vi köpte en liten turistguide över stan och den hjälpte oss att hitta mysiga romantiska platser att besöka.

  • stinneli

    Det finns en labyrint park. Vet inte riktigt vart men någonstans lite utanför Barcelona.

  • ar100522

    Romantiska tips vet jag inte men sevärda tips har jag. Åka linbana från en höjd som jag inte kommer ihåg namnet på men det är där os har varit - så åker man ner i centrala Barcelona. De har ett aqvarium med hajar nere i hamnen. Sagrada Familia, Parque Güell. Strosa på Las Ramblas, shoppa på Corte Inglés, Zara etc. I maj kan man säkert sola och bada och det ligger ju i direkt anslutning till shopping-stråken. En underbar stad som har allt.

Svar på tråden Barcelona-tips!