• Miss Giggle

Måttsydd/Skräddad kostym

Till bröllopet så vill mannen min väldigt gärna ha en uppsydd kostym som sitter bra. Problemet är bara att vi inte hittar ngn som gör detta i malmötrakten!?
    Någon måste ju finnas tycker man så om ngn har tips så emottages dessa tacksamt!

• Svar på tråden Måttsydd/Skräddad kostym
  • BlackWIngedAngel

Nej, varför skulle det göra det? Jag sa inte att han kommer två gånger om året.? Vi beställde kostymerna och fick dem fem veckor senare via post. Veckan efter det skulle han vara tillbaka i Gbg om det var något vi ville rätta till, men så var inte fallet för oss.

Petrailondon skrev 2010-02-10 11:33:33 följande:
    Om han kommer några gånger per år, det innebär ju att man maste bestalla 6 månader i förväg om man vill hinna ändra?
  • Miss Giggle

Vi är nog inne på att beställa från suitopia. Efter att ha tittat runt lite så är det ett bra alternativ. NU ska man bara hitta rätt tyg och sånt!

Tack för hjälpen!

• Sara1976

Vi kör samma sak, fick tygproverna i fredags, skall ta måtten i morgon och sen beställa.. Hoppas han är lika excited som jag är :)

• Miss Giggle

HUr var tygen? Vi var lite veliga om vilekt tyg man borde välja. Det ska ju ända vara lite "finare" tyg och inte ngt vardagstyg.

Får man fråga vilket ni har valt?

• Sara1976

Vi kommer välja massimo till Kavaj (svart) och väst(grå) och Johnny claasic "dvs rutigt" till byxorna, det borde ge en klassisk Jaqett look.

• Sara1976

Tygerna var bra, mycket bra.
    Miss Giggle skrev 2010-02-15 16:12:18 följande:

HUr var tygen? Vi var lite veliga om vilekt tyg man borde välja. Det ska ju ända vara lite "finare" tyg och inte ngt vardagstyg. Får man fråga vilket ni har valt?
  • Miss Giggle

Sara: Det låter ju som om det finns hopp om framtiden då!

• Sara1976

Hehe, beställt kostymen nu, nu är det bara att vänta..

• Miss Giggle

Ooooh berätta gärna hur det blev, är så nyfiken!

Tog ni era egna mått? Vi funderade på att be en
    skräddare/sömmerska göra det så man vet att det blir måttat rätt på rätt ställe så att säga.
    Tycker det är toppen av suitopia dock att man får 300 kr tillbaka på kostnaden om man måste efterjustera ngt!
    Generöst!

• Petrailondon

När vi beställde av Suitopia så frågade vi just om detta, deras råd var att INTE gå till skräddare eller sömmerska, anledningen vara att man måste fälja deras måttguid och att skräddare ofta har sina egna sepecielle sätt att ta sina mått, men om de verkligen ser till att skräddaren fäljer derad måttguid så fungerar ju det perfekt.

Jag tog måttin till min man och tyckte att dert var väldigt lätt och smidigt. Kostymen satt perfekt.

• Sebastiána

På Suitopia kan man välja "riktiga knappar" på kavajens ärmar som tillval - vad menas? Vad får man annars?

• Petrailondon

Antar att de menas att de kan öppnas,dvs öppningsbara knappar, en snygg detalj bara.

• Sara1976

Yup, det är precis vad det betyder, jag mailade och frågade.

• Strand och ballonger

Det finns en skräddare på Grönegatan i Lund som er jättebra!

Svar på tråden Måttsydd/Skräddad kostym