• Bertil och Maria

Fotograf i Kalmar

Den fotograf som vi skulle ha var redan bokad för bröllop...så nu tänkte jag kolla om någon har något tips på en bra fotograf i Kalmarområdet?
    Priser verkar även variera otroligt, vad betelar ni och vad ingår??

• Svar på tråden Fotograf i Kalmar
  • emelia79

har letat och letat men inte hittat nån jag tycker verkar bra. Verkar supersvårt. Vilken var det ni hade tänkt ha? Vi har funderat på Olof Elm. men han var nog lite dyrare än vad vi tänkt. Får se om man enbart kan boka honom för någon enstaka timme.

• gumzan

Vi har bokat Atelje Wallander, gamla i gamet och tar suveräna bilder. Och har bra pris.

• Bertil och Maria

Vi ville ha min kusin och hennes kille som har startat ganska nyligen i sthlm dock men de fotade ett bröllop här i kalmar denna sommar så de åker även hit, de tog då 8000 kr och då får man 2 fotografer, han följer killen och hon tjejen under dagen, båda fotar i kyrkan, man får då bilder från olika vinklar...fotar lite på festen. Man får bilderna på cd. Se senaste nummret av BröllopsGuiden och läs Eva&Kristians bröllop, bilderna är tagna av Mailn (studio104) Se även hemsidan www.studio104.se och www.malinsydne.com

• Bertil och Maria

Gumzan, vad betalar ni och vad ingår?!

• Patrizia

Albin Karlsson från www.pixelbyran.com har jag bokat in på mitt bröllop.
    Han erbjuder fri resersättning inom skåne och småland.
    Jag betalar 6200kr inkl 300bilder och en massa annat.

• Patrizia

Har för mig när min syster gifte sig att det fanns någon som hette Kalmarfotografen som de bokade in. Det var ifs 10 år sedan men de var bra då.

• Bertil och Maria

tack Patrizia, ser faktiskt intressant ut, vilket datum skall ni gifta er? Jo, tips på frisör, jag ska ha Liz på studio Zara, har klipt mig hos henne i flera år, jätteduktig!

• Patrizia

Ok tack för informationen! Behövs alltid.
    Jag gifter mig 25 Juli.

• sofiab

emelia79 vet du vad olof alm tar ca? hand bilder är ju SÅ fina!
    tack!

• emelia79

Sofiab- 13500 för en dag. Vet inte om det går att få en halv dag. Nu har jag bokat Albin. Tyckte om hans bilder. Han frågade om vad vi tänkt oss och då skickade jag länken till www.lindisima.se och hoppas han förstår hur jag skulle vilja ha det.

• gumzan

Hej igen, ursäkta sent svar, har varit inlagd på barnkliniken med min dotter,
    jag kan inte hitta prislistan, men i vår budget har vi räknat på 3200 ex förstoringar och då är det fotoalbum med 24 bilder, foto under vigseln samt milersättning till fotografen.

• Moi mokulat

Atelje Wallander är suverän.
    Hon har tagit foton på vår son, syskonfoton, familjefoton och studentfoton till vår släkt i år.
    Hon är jätte bra. Lyssnar verkligen på en.

• gumzan

Vi valde henne just för att hon hållp så länge, har erfarenhet och bra priser. "vissa" yngre förmågor tar hutlöst betalt och de bilder man sett i tidningarna är inte bra

• fibobs

Kan inget annat säga än att Bruno Basiq är sååå bra, kolla med honom ;o)

• annab10

Vi betalade inte mer än 4500 och då ingick foto hela dagen, körersättning, alla bilder högupplösta på DVD och med retusch på 20 utvalda bilder( fick både svart/vita och färg), dock ej förstoringar men de kunde vi fixa själv utav de vi fick vidgjorda sedan, de är duktiga och trevliga och framförallt seriösa (skriver avtal och så)- så besök gärna deras hemsida studiomix.se

• Lalin

Hej! Jag vill varmt rekomendera Fotograf Ida Gustavsson som fotade vårat bröllop. Hon bor i Karlskrona men hon fotar bröllop i hela landet. Hon kan även fixa filmning under vigsel/fest mm, jätteroligt minne!
    MVH Malin Länk till hemsidan: fotografida.wordpress.com/

Svar på tråden Fotograf i Kalmar