• att säga ja

    Lila skor

    är osäker på om jag vill ha vita skor eftersom jag inte tror jag kommer använda dem särskilt mycket sen, har redan ett par jag inte använder. Funderar nu på mörklila skor, vad tror ni om det till en ivoryfärgad klänning? tänkte då även sätta lila band i buketten, men ska den då vara rosa som ursprungstanken eller vit?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-04 20:38
    typ dessa skorna: www.pernillasbrudbutik.se/butik/popup_image.php

    Har funderat på en bukett som denna fast med kortare stjälkar:

    www.gamman.se/ViewPage.asp&img=Nejlikstav

  • Svar på tråden Lila skor
  • Amorosa

    Hej!

    Va kul att du nämner lila skor =) Jag våndas själv med samma tanke. Jag har en lång vit klänning med släpp och har precis köpt ett par jätte söta lila högklackade skor i satin med öppen tå. Jag har inte helt bestämt om jag ska ha dem eller ej men jag är verkligen sugen på det. En nackdel är att de än så länge är ganska obekväma men det blir kanske bättre när man gått in dem.

    Jag tycker du ska ta de lila, helt klart kommer du använda dem mer och de kommer säkert att kosta mindre då allt som är enbart för bröllop brukar bli dyrare. Mina kostade bara 399 medans vita skor kan ligga på 900kr.

  • att säga ja

    jag funderar på att beställa en brudmodell i lila eftersom de jag provade i en brudbutik var så fantastiskt sköna. och ett par sköna fina skor som man faktiskt kan använda sen kan jag tänka mig att betala lite mer för. har lite krångliga fötter nämligen och har därför svårt att ha finskor.
    men skönt att höra att någon mer tänker i lila banor, då kanske jag vågar ändå:)

  • Ankungarna

    Jag är också inne på lila skor, men ljuslila. Det blir ju lite roligare än vanliga vita! :)

    Amorosa: Vart fick du tag på dina? Jag har hittat ett par på Bianco Footwear, men de hade skyhöga klackar så det tror jag inte jag kan gå i.

  • smulansson

    Hej!

    Vad tror du om de här då? snygga tycker jag. jag är också ute efter lila skor men skulle vilja ha mer klar lila, ej mörka, ej ljusa. Emellanåt är jag dock inne på vita pumps men ja vet att jag aldrig mer kommer använda de. Ska ha en spetsklänning som är rätt romantisk så vet inte om det passar.

    Vad tycker ni? nån som sett några snygga lila pumps?

    www.bianco.com/collections/product_description.html&sid=c5c2f6647832b6902ee79b9773283b3f


    Ankungarna skrev 2010-02-05 16:58:49 följande:
    www.bianco.com/collections/product_descriptio...Där va de på Bianco Footwear...
  • Amorosa

    Hej!
    Jag köpte min på scorett. De var nedsatta från 599 till 399 så det var ett klipp. Nu känner jag mig rätt säker på att jag ska köra på dem!

  • Lina o Peter

    Jag ska också ha lila skor! Kul med fler som vågar gå på färg!

    Vi har lila tema överlag så jag tycker det kan vara en kul grej. Funderar även på att sambon kanske ska ha lila strumpor i sina (svarta) lackskor...? Men men, får se hur det blir med det. Jag ska beställa skor härifrån:

    matildasfest.dinstudio.se/text1_81.html

    Modellen jag filurar på har rund tå och heter Art nr A0780 och går att få i flera olika färger, klackhöjder och storlekar. Finns färgkarta på sidan.

  • Ankungarna

    Det låter ju faktiskt väldigt bra att beställa från Matildas fest... Men jag blir så osäker när jag inte får prova skorna innan. Tänk om de inte passar! Man kan väl inte skicka tillbaka dem när man bestämt färg och så själv?

    Jag har kikat på "Art nr MD-019I" i färg 27. Jag får så lätt skoskav om jag har en hård kant bak och då kanske det är bättre med rem bara. Det är så svårt!

    Och sen att lista ut hur hög klack man orkar gå i en hel dag... *suck* 6,25 cm kanske?

    ojoj, vilket dilemma man har. :P

  • mrsJR

    Jag tycker det är supersnyggt med färgade skor, det blir som en liten färgklick som tittar fram. Självklart ska du köra på lila .

    Själv ska jag ha blåa skor, att man har möjligheten att använda dem igen ser jag bara som en bonus.

  • VanessaB

    Jag ska också ha lila skor. Ska beställa en egen modell från matildas fest. Har skickat en bild på modellen och en annan bild på färgen så det blir super!

  • att säga ja

    om man beställer från pernillasbrudbutik så har jag för mig att man hade rätt att skicka tillbaka innom 14 dagar. ska ut och titta på skor i morgon tänkte jag, men det känns roligare med lila så det lutar åt det, dessutom har jag en lila klänning som de skulle passa till:)

Svar på tråden Lila skor