• marregus

    Lim till inbjudningskort

    Jag ska limma fast inlagan på vårt inbjudningskort men behöver tips på ett bra lim man kan använda.
    Jag vet att ngn annan tipsade om det för länge sen men jag hittar ju inte den tråden

    Limmet måste vara transparent då själva inlagan är ganska tunn och man vill ju inte ha ngr märken efter limmet!!

    Hjälp mig!!

  • Svar på tråden Lim till inbjudningskort
  • sockerr

    jag använde dubbelhäftande tejp så slapp jag allt kladd!

  • Greeneyes

    I bokhandeln så finns det ett toppenlim som många av oss som scrappar använder. Det är Scotch som tillverkar, flaskan är fosa/orange o ganska tjejig i stilen. Det heter "Strong & Precise glue". Behövs inte alls så mycket, bara en liten rand runt hela kanten. fastnar på några sekunder.

  • kikel

    Med lim kan man få en liten kant som bublar ut papret. Lite svårt att förklara det bästa är att andvända dubbelhäftande tejp.

  • Fru PB

    Vissa tejproller jag vara lite så där. Kolla så att du får tag på rätt. För det finns olika. Både till vanligt papper o till vellum. När jag var nybörjare så köpte jag fel...
    Använder det oftast när jag gör kort. Billigare alternativ är tunn dubbelhäftandetejp på rulle som man tar bort pappret på när man satt biten där det ska vara. Billigare dessutom.
    Gå in på www.pema.cc Dom är billiga på sådant..

  • Racolina

    Nu har jag köpt en limpenna på akademibokhandeln, den är toppen!

  • Nicossambo

    Jag använde foto ettiketer fungerade perfekt.

    Köpte tejp som var dubbelhäfftande men det var så klibbig. Med foto ettiketerna hade men chans att ändra om det blir fel.

  • Cessan78

    Foto ettiketter som Nicossambo skriver är alldeles perfekt för att klistra in bilagor, man slipper klippa dubbelhäftande tejp i bitar, man slipper att pappret blir ev. skrynkligt om man råkat få för mycket lim på. Men vill man ändå använda lim så är Scrappy glue jätte bra och räcker extremt länge, finns på de flesta ställen som säljer scrap grejer.

Svar på tråden Lim till inbjudningskort