• Torsdag

Morgongåva till mannen?

Hej

Jag funderar över morgongåva till mannen... Vad kan passa?
    Jag vill gärna att det ska vara något som han har kvar för alltid, dvs. ingen upplevelse eller liknande.
    De klockor han gillar har minst en nolla för mycket för min budget. Smycken är inget han bär.
    Hjälp!

• Svar på tråden Morgongåva till mannen?
  • Kimsan2010

Jag tänker ge min man en secret box om jag hittar en tillräckligt proffsig fotograf. Min man är själv fotograf så jag vill ju att han ska tycka bilderna är proffsiga.
    Var först inne på att köpa en fin klocka men jag tror han vill välja själv.
    Är också inne på en cykel...

Vi får se! :) Tycker också whisky var en bra idé!

• Torsdag

Augusti - En guldsmed/juvelerare kan säker hjälpa dig.
    Kathiz å Kimmo - En humidor... Det kanske skulle vara något.

• CeKe

Olika det där! Jag tycker ofta att icke-rökiga whiskys känns "starkare" eller i alla fall mer spritsmak. I o f sig gillar jag whisky =) tror även det är lite en myt att rökiga är "värre" än ickerökiga :)

En jättegod är Ardbeg (väldigt rökig, men finns även i en variant som heter Blasta som är mindre röig och väldigt god)! Det är nog min favvo, som även är lättdrucken...

Torsdag skrev 2010-02-03 21:22:22 följande:
    Tack Skorpsmulan!Min M2B "vill" gilla whiskey men tycker ofta det är starkt, så inte rökig gissar jag är bäst? Några förslag?
  • Kathiz å Kimmo

Jag föredrar rökiga whiskys. Tycker det är supergott. För mig är det viktigt att de inte smakar "kemiskt". Även en rökig whisky kan kännas mild.

Nu är inte jag någon expert, mkt långt ifrån, men det är vad jag gillar.

Det där med humidoren, världens fjantigaste grej egentligen då min sambo inte röker annat än vid speciella tillfällen eller nyår. Men han är en prylkille och vill ha en. Jag är glad för det eftersom det är svårt att komma på ngt bra annars!!

• skorpsmulan
    Torsdag skrev 2010-02-03 21:22:22 följande:
    Tack Skorpsmulan!Min M2B "vill" gilla whiskey men tycker ofta det är starkt, så inte rökig gissar jag är bäst? Några förslag?
    Hej igen!

Vilken prisbild pratar vi om ungefär?
  • Torsdag

Skorpsmulan - Jag har gått över till idén med humidor nu. Den kan han även ha kvar "för alltid". Tack ändå.

• Sassabrassamandelmassa

Humidor är lysande, de är användbara också, min gubbe köpte precis sin andra, den första använder vi nu som medecin och plåsterlåda :)

• Torsdag

Sassabrassa. - Underbart med plåster i just rätt fuktighet...

• Kathiz å Kimmo

Trevligt att man faktiskt kunde komma med ett bra tips!

Man kan ju sätta på ngn sorts plakett med gravyr för att göra den mer personlig. Har funderat i de banorna men får se hur det blir!

• Torsdag

Kathiz - Jag hittade några fina varianter på www.humidordiscount.se/ med gratis frakt, där kunde man välja till graverad platta för 59 kr. Sen är det bara att fylla upp...

• Petrailondon

Absolut, vi kunde till och med kasta ut Hygrometern eller vad den hette och använda febertermometern istället. :)

Torsdag skrev 2010-02-05 14:24:37 följande:
    Sassabrassa. - Underbart med plåster i just rätt fuktighet...
  • Kathiz å Kimmo

Torsdag: Ja, den har jag också varit inne på. Kan dock bara kolla när jag har dötid på jobbet. Om jag skulle kolla här hemma skulle sambon få reda på det och han är redan överjävlig på att lista ut saker!! :)

• emeklund

måste bara fråga, vad är en morgongåva???

• Kathiz å Kimmo

En gåva mannen ger kvinnan dagen efter bröllopet. Från början var den menad att säkerställa kvinnans ekonomi om hon blev änka.

Nu har seden ändrats och så även samhället. Så jag vill ge min blivande en morgongåva, för det är han väl värd :)!

• fruMe

Tack vare er kom jag just på att min blivande ett par gånger har sagt att han skulle vilja ha en cool gammal PIPA! Han var på nån jobbgrej för ett par år sedan och på kvällen satt de o drack whiskey och då var det tydligen nån som hade plockat fram en riktig gammal pipa han fått av sin farfar. Iallafall så har sambon pratat om detta vid olika tillfälle och det hade kanske varit kul att ge honom ( han röker ytterst sällan, men snusar)
    Han hade iallafall blivigt väldigt överraskad över att jag lagt det på minnet!!!

• Katta086

Jag ska ge min man ett presentkort med frivillig korning av en motor sportbil fran dream car rental, dreamcarrental.se. Jag valde Lamborghinin, gul o haftig.

Svar på tråden Morgongåva till mannen?