• JBB

Hur tusan gör man en A5:a med två spalter?

Jag ska göra våra inbjudningskort och vi har bestämt oss för att ha inbjudningskorten i storleken som är en liggande A5 med två spalter. Jag har letat på google efter tips på hur jag ska få det här att fungera men jag får inte till det. Jag har provat dom flesta program som finns på datorn men antingen förstår jag inte eller så hittar jag inte var man ska trycka för att få en liggande a5:a med två spalter.

Någon som kan hjälpa mig med att antingen beskriva hur jag ska göra med 1,2,3 steg eller som ev kan göra en A5:a med två spalter och skicka till min mail?

• Svar på tråden Hur tusan gör man en A5:a med två spalter?
  • Racolina

Mitt tips är att göra i word, Utgå ifrån ett liggande A4 göra 2 spalter och sedan skriva 2 inbjudningar i varje spalt.

Om jag har förstått dig rätt på hur du vill ha det så borde det funka!
    Lycka till

• Racolina

du får nog göra 4st spalter! Inte 2

• JBB

Liggande A4 måste det vara för att få två spalter, där varje spalt är A5? Men hur gör man så att man får två spalter på A4:an? Förstår ni vad jag menar. ush det här känns alldeles för avancerat när man har huvudvärk.

• EmmieK

Hej, jag kan göra ett och skicka till din mail. Inboxa den till mig.

Annars kan jag försöka förklara.

I word (vet inte vilken version du har) så väljer du "Page setup" i Arkiv, och väljer där "landscape" (=liggande) och sen A5. Därefter går du in på Format och väljer "columns" och ta-da!

• EmmieK

Eller jag kanske missuppfattade dig nu? Hur vill du ha det`?

• JBB

Jag tror att det är exakt som du skriver man ska göra EmmieK men jag får inte till det på mitt word. Har skickat ett mail till din inkorg med min e-post adress, jätte snällt av dig att försöka göra en.

Svar på tråden Hur tusan gör man en A5:a med två spalter?