Hyra kläder brudgum
Vad ligger priser ungefärligt på för att hyra brudgummens kläder?
Vad ligger priser ungefärligt på för att hyra brudgummens kläder?
Min man upptäckte när han kollade på hyrkläder att han inte skulle vara speciellt unik, då nästan alla killar som hyrde från den butiken valde exakt samma outfit! Vi gjorde därför så att vi hyrde frockcoaten, byxorna och skjortan och sedan köpte vi väst och plastrong på Uppklädd. Han var såååå himla snygg! Vi hyrde för 2000 kr och köpte för ca 2000 kr. Så det blev 4000 tillsammans.
Bra kompromiss
För en hyr kostym som inte är speciellt unik på något sätt och som använts av ex antal människor redan innan känns väldigt glamoröst?
En smaksak förstås, jag tror man gör en bättre affär på att köpa en kostym som sitter bra än att hyra en och inte ha något kvar efteråt.
Njae.. jag skulle inte välja kostym över huvudtaget att bära på ett bröllop För mig får det vara liiiite mer glamoröst än "bara" en kostym. Hyrd, eller köpt.. spelar ingen roll. Jag skulle inte vilja att min blivande man har kostym när vi gifter oss.
Men som du säger, en samksak!
ja men det är ju en annan femma, vad man vill ha för sorts kläder. Själv är jag inte alls förtjust i frockcoat som var o varannan har, gillar jaquette men det tycker inte sambon om. Och det är ju han som ska ha kläderna på sig så det är ju ganska rimligt att han bestämmer själv vad han vill ha.
Men man kan vara nog så snygg och uppklädd i en välsittande kostym med rätt accesoarer till
Däremot har jag svårt för inställningen att brudens klänning är ett måste att köpas, medan brudgummen bara ska hyra och helst det bruden bestämt. Menar inte dig nu, utan i allmänhet
Håller med!
ja, men då är det ju en annan sak, tänker ju mer på att det är så vanligt att just brudens klänning ska köpas och inte brudgumens, då det ändå är hans kläder som förmodligen kommer att kunna användas igen. Vi köper bådas dock.
Jag kollade hyrpris förra veckan i Göteborg, 1750:- för frockcoat med allt utom skor. Min m2B äger redan en frack och har itne bestämt sig för om han ska ha den eller hyra något annat. Skulle inte kännas så speciellt med kostym då han regelbundet använder både kostym och frack (sjunger i kör), men för någon som itne brukar klä upp sig så ofta kan det ju kännas helrätt. Upp till var och en säger jag!
NÅns om vet vart man köper västen i Stockholm om man hyr det övriga???