• aug10

Hyra kläder brudgum

Vad ligger priser ungefärligt på för att hyra brudgummens kläder?

• Svar på tråden Hyra kläder brudgum
  • Jojjo82

Min man upptäckte när han kollade på hyrkläder att han inte skulle vara speciellt unik, då nästan alla killar som hyrde från den butiken valde exakt samma outfit! Vi gjorde därför så att vi hyrde frockcoaten, byxorna och skjortan och sedan köpte vi väst och plastrong på Uppklädd. Han var såååå himla snygg! Vi hyrde för 2000 kr och köpte för ca 2000 kr. Så det blev 4000 tillsammans.

• KatjaB

För en hyr kostym som inte är speciellt unik på något sätt och som använts av ex antal människor redan innan känns väldigt glamoröst?

En smaksak förstås, jag tror man gör en bättre affär på att köpa en kostym som sitter bra än att hyra en och inte ha något kvar efteråt.

patrikoannika skrev 2010-02-02 08:20:24 följande:
    Att hyra en kostym är väl inte så dyrt? Kostym från Dressman, för 1000 spänn, på ens eget bröllop känns liiiite smaklöst...
  • patrikoannika

Njae.. jag skulle inte välja kostym över huvudtaget att bära på ett bröllop För mig får det vara liiiite mer glamoröst än "bara" en kostym. Hyrd, eller köpt.. spelar ingen roll. Jag skulle inte vilja att min blivande man har kostym när vi gifter oss.

Men som du säger, en samksak!

• KatjaB

ja men det är ju en annan femma, vad man vill ha för sorts kläder. Själv är jag inte alls förtjust i frockcoat som var o varannan har, gillar jaquette men det tycker inte sambon om. Och det är ju han som ska ha kläderna på sig så det är ju ganska rimligt att han bestämmer själv vad han vill ha.
    Men man kan vara nog så snygg och uppklädd i en välsittande kostym med rätt accesoarer till

Däremot har jag svårt för inställningen att brudens klänning är ett måste att köpas, medan brudgummen bara ska hyra och helst det bruden bestämt. Menar inte dig nu, utan i allmänhet

patrikoannika skrev 2010-02-02 11:27:13 följande:
    Njae.. jag skulle inte välja kostym över huvudtaget att bära på ett bröllop För mig får det vara liiiite mer glamoröst än "bara" en kostym. Hyrd, eller köpt.. spelar ingen roll. Jag skulle inte vilja att min blivande man har kostym när vi gifter oss. Men som du säger, en samksak!
  • patrikoannika

Håller med!

KatjaB skrev 2010-02-02 11:38:27 följande:
    ja men det är ju en annan femma, vad man vill ha för sorts kläder. Själv är jag inte alls förtjust i frockcoat som var o varannan har, gillar jaquette men det tycker inte sambon om. Och det är ju han som ska ha kläderna på sig så det är ju ganska rimligt att han bestämmer själv vad han vill ha. Men man kan vara nog så snygg och uppklädd i en välsittande kostym med rätt accesoarer till Däremot har jag svårt för inställningen att brudens klänning är ett måste att köpas, medan brudgummen bara ska hyra och helst det bruden bestämt. Menar inte dig nu, utan i allmänhet
  • FramtidaFruSandberg
    Däremot har jag svårt för inställningen att brudens klänning är ett måste att köpas, medan brudgummen bara ska hyra och helst det bruden bestämt. Menar inte dig nu, utan i allmänhet
    Jag skulle inte vilja ha en hyrd klänning men min sambo ville inte köpa en frack (och ville absolut ha frack) så då får han hyra
  • KatjaB

ja, men då är det ju en annan sak, tänker ju mer på att det är så vanligt att just brudens klänning ska köpas och inte brudgumens, då det ändå är hans kläder som förmodligen kommer att kunna användas igen. Vi köper bådas dock.

FramtidaFruSandberg skrev 2010-02-02 15:37:30 följande:
    Jag skulle inte vilja ha en hyrd klänning men min sambo ville inte köpa en frack (och ville absolut ha frack) så då får han hyra
  • Sebastiána
    Karl1970 skrev 2010-02-02 09:13:36 följande:
    Tänk att männen skulle be brudarna att hyra en klänning.Nej, KÖP. Låt era män känna sig fina och speciella, det är faktiskt deras speciella dag också. :)
    Männen har troligtvis mer användning för sina kostymer än vad vi brudar har av vår vita brudklänning .
  • Sebastiána
    Håller med! Jag hoppas att min BM kommer att vilja köpa en kostym, eller smoking eller vad han nu vill ha, på Suitopia. Det är härligt att ha något som verkligen sitter perfekt. Jag har själv två måttbeställda klänningar som sitter perfekt. Det är en fröjd jag gärna unnar honom - och med en extra snygg väst och plastrong blir det uppklätt och fint. Om han nu väljer att köpa en kostym kommer han att kunna använda den många gånger, om inte annat så i jobbet där de ofta har kostym.
  • Trasan99

Jag kollade hyrpris förra veckan i Göteborg, 1750:- för frockcoat med allt utom skor. Min m2B äger redan en frack och har itne bestämt sig för om han ska ha den eller hyra något annat. Skulle inte kännas så speciellt med kostym då han regelbundet använder både kostym och frack (sjunger i kör), men för någon som itne brukar klä upp sig så ofta kan det ju kännas helrätt. Upp till var och en säger jag!

• Long engagement

NÅns om vet vart man köper västen i Stockholm om man hyr det övriga???

Svar på tråden Hyra kläder brudgum