• lenits

Skor till knälång brudklänning

Hej!

Behöver lite tips angående vad för skor jag ska ha till min klänning. Har inte en susning... Klänningen är knälång och gräddvit/ljusrosa. Vill gärna ha snygga/coola skor, men som ändå passar till bröllop. Hur hög klack? Färg? Stil???

• Svar på tråden Skor till knälång brudklänning
  • FramtidaFruSandberg

Vita eller rosa skor skulle väl vara snyggt? Någon slags pumps och höjd är beroende på hur höga du orkar gå i

• sockersmulan

hej! jag ska oxå ha en knälång klänning när jag gifter mig. har valt ett par nätta skor med ganska hög klack, bild finns i mitt galleri om du vill kika(mina är dock i champagnefärg och inte reptilinspirerade).

• Annnikah

Hej!

Jag tycker personligen det är riktigt coolt med höga klackar - benen blir ju så snygga ;). Jag tänkte köra med höga klackar så länge jag orkar, och ha ett par sköna ballerinaskor att byta med under kvällen... Vad gäller färg röstar jag på gräddvita! Lycka till :)

• sara P

Skor med klack på 10cm är väldigt snyggt men lite jobbiga att gå i :P! Håller med Annnikah benen blir snygga!

Jag tycker du ska ta en färg från buketten/färgtemat om du vill hålla det klassiskt annars kan du välja precis vilken färg du vill och sticka ut med skorna.

• Carro WH

Jag ska också ha en kortare klänning som går till strax nedanför knäna. Jag letar efter ett par söta ljusrosa skor då vårt färgtema är rosa, creme, guld. Funderar antingen på några söta sandaletter eller ett par pumps som de i mitt galleri. De är ju bara såå söta.

• FrökenW

Jag hade också knälång klänning. Hade ett par röda skor men dold platå. Mycket fiffigt! Då kan man ha höga utan att få ont i fötterna.
    Bilder i galleriet

• teak

jag ska också ha en klänning som går lite nedanför knäna. Jag har beställt ett par gröna open toe skor från Matildas fest. Har inte fått dem ännu, så jag väntar med spänning.

• HappyE

Jag har kort ivoryfärgad klänning. Tänkte hitta ett par rosa skor, rätt starka i färgen, och sen ta med dem när jag väljer blommor! Tror det blir snyggt, dessutom blir skorna användbara efter bröllopet också.

• lenits

HappyE, såg ett par supersnygga cerisrosa på rizzo i höstas, med en underbar rosett baktill. Hade def valt dem om det var så att min klänning var vit.

Skulle vilja hitta liknande i creme

• Annnikah

FrökenW: vad snygga dina röda skor var! Var köpte du dem? Fanns de i andra färger? (Fast rött var ju jättefint...)

• Annnikah

FrökenW: vad snygga dina röda skor var! Var köpte du dem? Fanns de i andra färger? (Fast rött var ju också jättefint...)

• FrökenW

Annnikah - Tack! Helt otippat hittade jag dem på tantiga halens.se. Kostade typ ingenting. Kollade nu och jag kunde inte se att de fanns kvar.

have2have.se
    brandos.se

Där brukar man kunna hitta skor till bra priser också.

• ÄngelRos

FrökenW: Superfint med röda skor :D!

• Annnikah

Fröken W - Tack för bra länktips, hittade åtminstone tre par på have2have som jag skulle kunna beställa på direkten! Hur höga klackar hade dina fina röda? Inbyggd platå verkar vara drömmen (i alla fall när det är snyggt gjort) ;)!

Svar på tråden Skor till knälång brudklänning