• chippi­s419
    Äldre 31 Jan 21:45
    4108 visningar
    12 svar
    12
    4108

    Lila dekorationer?

    jag! behöver lite hjälp och tips

    vi ska ha ljuslila/silver/vitt som färgtema på vårt bröllop i sommar.
    det jag nu är ute efter är ljuslila alt silver löpare till borden, ljuslila värmeljus och ljuslila servetter.
    det får gärna vara så billigt som möjligt!
    inte så lite krav man har eller hur? =)

  • Svar på tråden Lila dekorationer?
  • Bluebr­ide
    Äldre 31 Jan 21:49
    #1

    värmeljus i lila kan du säkert hitta på Village eller mique (om de har några butiker kvar) Finns även butiken parafine, men de är så få av dem, men bor du i sthlm ska de finnas kvar i skärholmen i alla fall, om de inte har lagt ner de senaste två åren. Annars så kolla in Ebay, de har de mesta.

  • LyckeL­i
    Äldre 31 Jan 23:45
    #2
    Bluebride skrev 2010-01-31 21:49:41 följande:
    värmeljus i lila kan du säkert hitta på Village eller mique (om de har några butiker kvar) Finns även butiken parafine, men de är så få av dem, men bor du i sthlm ska de finnas kvar i skärholmen i alla fall, om de inte har lagt ner de senaste två åren. Annars så kolla in Ebay, de har de mesta.
    De i Skärholmen har lagt ner! :/ Synd för de hade mkt fint... men ljusen var ofta inte superbra å andra sidan. De rann väldigt mkt tyckte jag. Men himla fina iaf ;)
  • Bluebr­ide
    Äldre 1 Feb 00:23
    #3

    som sagt, har inte varit där på evigheter, så det var en gissning. Jag är inte riktigt nöjd med dem heller. Hoppas de andra två affärerna finns i din närhet


    LyckeLi skrev 2010-01-31 23:45:20 följande:
    De i Skärholmen har lagt ner! :/ Synd för de hade mkt fint... men ljusen var ofta inte superbra å andra sidan. De rann väldigt mkt tyckte jag. Men himla fina iaf ;)
  • neige
    Äldre 1 Feb 01:17
    #4

    tyg.se är ganska billiga. Om du hittar något du gillar där så kanske du kan sy löpare? Har lite luddiga planer på det själv för tillfället ;) När man har så ljusa färger som er så kan det vara snyggt att bara klippa till längder av något lite genomskinligt tyg och låta det "våga" sig som en löpare över bordet. Ljus och vaser håller härligheten på plats.

  • Happye­veraft­er
    Äldre 1 Feb 08:44
    #5

    Ett tips är att vänta till påsk (om du kan så klart) för då brukar de flesta stora affärer som ICA MAXI, Coop m.m. ta in blockljus och servetter i ljuslila. Annars så tror jag att Hemtex möjligtvis kan ha sådant (och löpare).
    Själv hade jag också silverlöpare på mitt bröllop men jag hyrde från Festdetaljer.se men det är kanske inget alternativ för dig om du vill ha det så billigt som möjligt. Kommer inte ihåg vad jag betalade för löparna men det var nog ungefär 30 kronor/styck (hyrde stolsöverdrag i silver också).

  • klingl­ing
    Äldre 4 Feb 18:12
    #6

    SIA butikerna har många fina färger på ljus i alla former. På vårt bröllop hade vi panelgardiner som bordslöpare, funkade jättebra och kan ju användas igen om man tycker att de passar hemma.

  • Lina o Peter
    Äldre 5 Feb 15:27
    #7

    Åh va kul! Jag har också lila/silver och vitt som "temafärger"! Skönt att höra att fler har det under sommaren, verkar vara vanligast på hösten.. :-P Men iallafall! Vi har dock tagit in olika nyanser av lila, så en del är plommon och en del lavendel.

    Men för det första, jag bloggar om alla LILA tips och idéer jag kommer på, kika gärna in och bläddra bakåt så kanske du hittar något bra och budgetvänligt!

    linalottan.blogg.se

    Vi har köpt IKEAS panelgardin FLYN LILL som löpare, de är rätt ljust lila. De är 3 meter långa och 60 cm breda för 19 kr!!! Tackar! Vi ska klippa våra (man behöver inte fålla, de fransar inte) i mitten, så vi får ut 6 meter för 19 kr!
    Ska även klippa mindre band av dessa och ha runt stolsryggarna.

    Lila värmeljus har jag tyvärr inte sett. Vi ska ha "vanliga" i ljuskoppen GALEJ från IKEA, då de ändå ska stå på den lila löparen var jag rädd att det blir för mycket lila. Och servetter ska vi köpa dunilin, de finns bl.a i denna färg/mönster som vi ska försöka få tag i:

    www.duni.se/Produkter/Produktlista/Produkt/&catid=186

    Lycka till!

  • Lina o Peter
    Äldre 5 Feb 15:32
    #8

    Nähä, direktlänken till Duni funkade inte, men den ligger under Produkter, servetter osv. Heter "Romantic ornaments lilac".

  • kärlek hela livet
    Äldre 5 Feb 16:24
    #9

    Jag droppar in lite, :) vilket datum ska ni gifta er? jag har lila och grönt färgtema.
    ett litet tips bara :)
    jag köpte en lila linne löpare på jotex. som är jätte fin :) den kostade inte så mycket för är man medlem där brukar man alltid få en vara för halva priset, så jag betalade bara 800kr för 40 m tyg. (dock fick man bara köpa 20m per erbjudande men man har ju en mamma som tur är :)

  • Lina o Peter
    Äldre 22 Feb 08:34
    #10

    Jättesent ute men såg häromdagen att Lagerhaus har lila värmeljus. I 9 eller 12-pack för ca 39 kr kanske, minns inte exakt... Tror dock att det var doftljus, men kanske värt att kolla upp.

  • Senili­a
    Äldre 22 Feb 09:13
    #11

    Gud - jag älskar din systers servettringar.. De ska jag göra.. Men med lila ist. Så snyggt.. Och vilken bra blogg du har, kommer fortsätta smyga in där och sno lila tips..=)

    Lina o Peter skrev 2010-02-05 15:27:40 följande:


    Åh va kul! Jag har också lila/silver och vitt som "temafärger"! Skönt att höra att fler har det under sommaren, verkar vara vanligast på hösten.. :-P Men iallafall! Vi har dock tagit in olika nyanser av lila, så en del är plommon och en del lavendel. Men för det första, jag bloggar om alla LILA tips och idéer jag kommer på, kika gärna in och bläddra bakåt så kanske du hittar något bra och budgetvänligt! linalottan.blogg.seVi har köpt IKEAS panelgardin FLYN LILL som löpare, de är rätt ljust lila. De är 3 meter långa och 60 cm breda för 19 kr!!! Tackar! Vi ska klippa våra (man behöver inte fålla, de fransar inte) i mitten, så vi får ut 6 meter för 19 kr!Ska även klippa mindre band av dessa och ha runt stolsryggarna.Lila värmeljus har jag tyvärr inte sett. Vi ska ha "vanliga" i ljuskoppen GALEJ från IKEA, då de ändå ska stå på den lila löparen var jag rädd att det blir för mycket lila. Och servetter ska vi köpa dunilin, de finns bl.a i denna färg/mönster som vi ska försöka få tag i:www.duni.se/Produkter/Produktlista/Produkt/&catid=186Lycka till!
  • Lina o Peter
    Äldre 26 Feb 08:18
    #12

    Haha, tack! Vad roligt att höra! Är lite dålig att uppdatera nu bara.. :-P

Svar på tråden Lila dekorationer?