• Bröllopstokiig

    Nygift på Koh Lanta med Lanta Diver

    Hej alla bröllopsfunderare!

    När vi bestämde oss för att gifta oss på Koh Lanta januari 2010, skrev jag ett inlägg för att få hjälp att hitta någon som kunde arrangera bröllopet på plats. Tack vare de svar vi fick, lyckades vi få ett helt fantastiskt bröllop. Så tack till alla er som tog er tid att svara på min tråd!!

    Nu är vi nyhemkomna från Thailand och lyckligt gift ;)
    Tänkte därför att jag kanske kunde skriva lite kort om det för att hjälpa andra som går i samma tankar.

    Vi anlitade Lanta Diver på Koh Lanta. (Maj-Britt)
    Jag kan absolut rekommendera dem, men vill ändå förvarna om vissa detaljer som man bör vara beredd på.
    Till att börja med vill jag rekommendera att ta kontakt med dem i tid, gärna under deras lågsäsong om man har möjlighet.
    Vi kontaktade dem i oktober och fick till en början väldigt snabba och bra svar. Ju närmare högsäsongen vi kom, desto längre tid tog svaren. Vi blev ärligt talat riktigt nervös vissa gånger. (vilket senare visade sig vara i onödan)
    Det hände att vi skickade 4-5 mail innan vi fick svar, vilket kan vara ganska frustrerande när man inte vet hur allt ligger till. Strax innan vi reste hade vi haft så dålig kontakt att vi faktiskt funderade på om det skulle bli något bröllop.
    Men när vi väl var på plats i Thailand, mötte de upp oss på vårt hotell och vi kunde gå igenom allt tillsammans, vilket kändes väldigt tryggt och skönt. Om det var något som inte stämde rikigt, så var de snabba och duktiga på att lösa eventuella problem på ett mycket bra sätt.
    När den stora dagen väl var kommen var allt helt perfekt, så mycket mer och bättre än vad jag hade kunnat hoppas på. Det blev en helt magisk dag och den vackraste dagen i mitt liv. Blommorna och arrangremanget var jättefint, platsen helt underbar, musiken kanon och maten fantaskisk. Vad mer kan man begära :)

    Jag kan absolut rekommendera platsen vi gifte oss på, eftersom det blev lite mer personligt och privat. Vi gifte oss på stranden på Relax bay. Vi såg även ett bröllop på en annan större strand, men det var hemskt. Alldeles för stort och opersonligt och med massor av okända, nyfikna människor som samlades runt vigseln. ( Inget för mig iallafall.)

    Om man ska passa på att göra bröllopet legalt redan i Thailand, så rekommenderar jag starkt att man skickar in ansökningarna så tidigt som möjligt och sedan följer dem noga hela vägen. Våra papper försvann mellan UD och Thai ambassaden här i Sverige och kom fram sista dagen efter mycket påtryckningar av oss!!

    Hoppas vi kan vara till hjälp för någon!
    Och LYCKA TILL alla bröllopsplanerare!!

  • Svar på tråden Nygift på Koh Lanta med Lanta Diver
  • vildamatilda1976

    Vad kul att höra!
    Vi planerar att gifta oss på relax bay i dec, och de med hjälp av lanta divers!
    hur många var ni? Hade ni gäster med er ner?
    Vad åt ni för mat?

  • Ami33

    Åååå, vad kul att höra. Har letat efter en sån här tråd. Vi gifter oss i mara, lanra divers.
    Har lite frågor....
    Har de champagne el mousserande, var fotografen bra? Fixade du hår och smink, var d bra?
    Var maten bra, vad kostade maten? Hade ni musik?

  • AnnaLotta

    Skönt att höra att det är fler som får vänta på mail. Har mailat dem för någon vecka sen och fortf inte fått svar. Visst, det är inget akut. Är ju flera månader kvar innan vi åker men ändå.

    Undrar samma som Ami33, vilken fotograf hade ni? bra?
    Vill veta allt! :D
    Har du några bilder?

  • Vigsel i Thailand

    jag och sambon vill gifta oss i Thailand. Jag undrar vad priset ligger på på själva vigseln. Resan är redan bokad och klar. Det jag behöver hjälp med är alla pappaer.

    Jag känner mig trög. jag fattar bar inte vilka papper som ska skickas vart och i vilken orning. Det känns så rörigt alltiohop. Kan alla papper och sånt fixas innan? Finns det nån som vet?

  • Ami33

    Vi gifter oss den 23 mars. Har nu skickat in alla papper. Fråga mig om ni vill ha hjälp med alla papper!

Svar på tråden Nygift på Koh Lanta med Lanta Diver