• Bettanbus

    Olika tärnklänningar

    Hej alla blivande brudar...

    Tänkte höra med er vad ni tycker om tärnklänningar i olika modeller, fast samma marinblåa färg. Alla har ja olika typer av kroppsformer. Klänningarna kommer att sys upp till bröllopsdagen, men är lite fundersam över om brudföljet kommer att se oroligt ut....? Vad tror ni?

  • Svar på tråden Olika tärnklänningar
  • roodeberg

    Det kommer se jättefint ut! En liiiiten paralell som jag tänkte dra men som inte har med dina tärnor att göra men ändå på något sätt: Minns du serien Baywatch? det var 100 år sedan jag vet... Alla tjejerna i serien hade olika baddräkter utformade efter deras kroppar. Men samma färg, tyg och så vidare... det låter rätt smart att göra som du tänkt- att ta fram en modell som passar tjejen men att få klänningarna att hänga samman med hjälp av tyget. Bra idé!

  • MBLL

    Jag tycker absolut att det låter som en bra idé. Jag har tänkt något liknande, jag ska själv ha två tärnor men det är inte helt säkert att de kommer ha likadana klänningar men iaf i samma färgskala och så får ju inte en vara jätte "glammig" och en jätte enkel om du förstår vad jag menar... d e mina tankar iaf.

  • lillalyckan

    Jag har gjort tvärtom, mina tärnor kommer att ha likadana klänningar fast i olika färger...

  • Elyelle

    Om du vill se lite bilder pa forslag till brudtarneklanningar i olika modeller, men samma farg, kan du kolla pa David's Bridals klanningar: www.davidsbridal.com/webapp/wcs/stores/servlet/StyleFashionGuideView&storeId=10052&catalogId=10051&subCategory=2000059%7c2000013%7c2000015&contentName=styleguide_color_wedding

    Om du klickar pa de olika fargerna dar, far du fram fler forslag.

    Jag sjalv tycker inte det blir for "oroligt" med olika modeller, sa lange man anvander samma tyg i samma farg. Kom ihag att tanka pa om du vill att alla ska ha samma kjollangd eller inte, innan du ger dina tarnor friheten att valja sjalv. Om du ar orolig, kan du valja ut 5-6 olika modeller pa klanningar, som du tycker passar ihop och lata tarnorna valja mellan dem.

  • Bettanbus

    Tack för hemsidan. Var hur fina förslag som helst. Det kommer bli jätte-bra även om de har olika modeller i samma färg så klart. Tack snälla

  • NiVi

    Det låter ju kanon! Är det sytt i samma ty och samma färg kommer det bara se bra ut tror jag!

Svar på tråden Olika tärnklänningar