• februari bruden

Känner mig hemsk, men är besviken

Känner mig hemsk att jag känner så, men är besviken på min möhippa.
    Är glad över att jag fick en möhippa. Men kan inte låta bli att bli besviken på hur den var ordnad, eller snarare icke ordnad.
    Har väldigt svårt att se den vara min möhippa, och skäms lite när annat folk (ex vänner som inte blev tillfrågade att vara med) frågar om den.

Under hela kvällen fick jag kanske ca 3 frågor som handlade om mig, min blivande make eller bröllopet.
    Ja jag blev kidnappad, utklädd i ca 5 min (sen kunde jag inte ha/ tyckte inte dem som hippade att jag skulle vara utklädd mer). Sen var det inte så mycket mer som liknade en möhippa.
    Kortfattat (min uppfattade version): jag blev kidnappad, sen frågade de mig vad vi skulle göra..

/??? (lite ledsen och besviken)

• Svar på tråden Känner mig hemsk, men är besviken
  • Nicossambo

Vad tråkigt usch. Vad gjorde ni på hippan??? Har du berättat för dina kompisar vad du känner.

• februari bruden

Nej. Jag vill inte göra dem ledsna. De gjorde det ju för att göra mig glad.

Vi var på att slags spa/träningsställe. Tränade lite, badade bubbelpol och fikade. Åkte hem till en kompis och lagade mat.
    Det var en trevlig dag inget fel med det. Men det kändes mer som att jag träffade några av mina vänner bara, ungefär som vanligt.

De hade bestämt att vi skulle åka på det här badet, när vi kom dit och jag fick se var vi var så frågade de mig "vad vill du göra nu" det kändes lite konstigt. Flera gånger under dagen/kvällen vände dom sig till mig för att få veta vad vi skulle göra, kändes väldigt underligt. Jag fick fråga om de hade med kamera, för att jag ville gärna ha lite bilder som minne.

Sen var jag med och handlade maten, åkte hyrde en film, lagade mat. Mest som en vanlig tjejkväll.
    Det jag blev mest besviken för var nog att långt ifrån alla mina vänner ens var tillfrågade, och att dagen handlade nästan minst om mig.

• timonb2

jag säger-kör en till hippa med dina vänner som inte fick vara med-- planera nåt skoj med dem!!!

• miaik

februari bruden:

Tråkigt att du blev besviken, för mig låter din möhippa som en drömmöhippa för mig!
    Jag skulle vilja ha det precis så, bada, laga god mat med kompis, titta på film, tycker att det låter supermysigt!

Synd att dina vänner uppfattat att du ville ha det så när du inte ville det.

• annaochmias
    miaik skrev 2010-01-31 10:12:19 följande:
    februari bruden: Tråkigt att du blev besviken, för mig låter din möhippa som en drömmöhippa för mig!Jag skulle vilja ha det precis så, bada, laga god mat med kompis, titta på film, tycker att det låter supermysigt!Synd att dina vänner uppfattat att du ville ha det så när du inte ville det.
    Det var nog inte så mycket det som TS tyckte var mest trist utan att de faktiskt inte hade planerat ordentligt. De frågade ju henne flera gånger under dagen vad hon ville hitta på nu. En möhippa kan väl se ut hur som helst men den ska vara planerad och det är inte brudens uppgift att hitta på saker att göra...
  • Nicossambo

Jag tycker ju att en hippa är steget finare än en middag man lagar tillsammans med sina tjejkompisar. Det är en tjej kväll men det är din kväll du ska vara i centrum och man ska kunna se att ens kompisar lagt ner tid på att förbreda dagen/kvällen.

Kan det vara så att dina kompisar inte varit på en hippa innan så det vet inte hur man går till väga???

• miaik

Det beror nog på hur man tolkar det. Jag är först av vännerna att gifta mig, ingen har ordnat hippa innan (tror inte jag kommer få nån heller iofs) och det vet inte hur det "ska" vara.... Och det finns väl inget rätt eller fel egentligen?

Jag tolkar det som att vännerna frågade henne för att de ville att hon skulle bestämma, och det skulle jag tycka var grymt!
    Vännerna samlas för min skulle, och vi gör saker tillsammans men JAG får bestämma vad som görs.
    För mig är det en drömhippa!

• Sebastiána

februari bruden skrev 2010-01-31 09:53:20 följande:

Nej. Jag vill inte göra dem ledsna. De gjorde det ju för att göra mig glad. Vi var på att slags spa/träningsställe. Tränade lite, badade bubbelpol och fikade. Åkte hem till en kompis och lagade mat. Det var en trevlig dag inget fel med det. Men det kändes mer som att jag träffade några av mina vänner bara, ungefär som vanligt. De hade bestämt att vi skulle åka på det här badet, när vi kom dit och jag fick se var vi var så frågade de mig "vad vill du göra nu" det kändes lite konstigt. Flera gånger under dagen/kvällen vände dom sig till mig för att få veta vad vi skulle göra, kändes väldigt underligt. Jag fick fråga om de hade med kamera, för att jag ville gärna ha lite bilder som minne. Sen var jag med och handlade maten, åkte hyrde en film, lagade mat. Mest som en vanlig tjejkväll. Det jag blev mest besviken för var nog att långt ifrån alla mina vänner ens var tillfrågade, och att dagen handlade nästan minst om mig.
    En del vill ha sin möhippa så. Jag hade tyckt att det var väldigt trevligt. Jag vill absolut inte vara utklädd en hel dag,sälja kyssar på stan och hålla på med femkamp. Om jag får en sån möhippa blir jag besviken och därför har jag talat om för alla att jag inte vill ha det så utan att jag vill ha mer en "skämma bort bruden" / "träffa kompisar jag inte ser så ofta"-dag. Dina vänner har nog bara missuppfattat hur du vill att en möhippa ska vara tror jag.
  • roodeberg

Kanske blev den planerad i sista stund. Kan det vara så att man upptäckt att ingen annan ordnat med hippa och att de verkligen ville ge dig en fastän den inte var riktigt genomtänkt och innefattade alla dina vänner som du gärna hade velat se just på din egna hippa?

En hippa kan ju just vara som en helt vanlig "tjej-kväll" med mys och god mat. Det viktigaste var att de gjorde det för att göra dig glad och ängna dig en extra tanke.

De kände nog på sig att du hade vissa önskemål/visioner om hur en hippa skulle vara, därav frågorna om vad du ville göra. Kan de ha varit osäkra på hur du ville bli firad?

Vad tråkigt att du blev besviken på dina vänners insats för din skull. Hoppas din stora dag blir bättre och att ni får en kanonkväll tillsammans!

• februari bruden

Som sagt. Inget att invända mot att det var en trevlig dag.

Men, har svårt att se det som min möhippa. Förutom att jag fick en ögonbindel för ögonen när vi åkte till träningen, och inte hade mina egna träningskläder (kompisens träningskläder) så var den som en vanlig dag när jag träffar (min tärna) och våra gemensamma vänner.
    Inget specielt som handlade så mycket om mig, min blivande make eller bröllopet..
    Det är det som jag känner mig lite besviken över.

När vi träffas är det oftast jag som förväntas hålla i trådarna, och det tråkiga var att det kändes så här också.

Några exempel jag reagerade på:
    När folk började bli trötta och vilja gå och sova frågade jag hur det var tänkt jag skulle göra (ta mig hem, sova hos någon ect) då börjar de fundera och prata om hos vem jag kunde sova över ev. om jag ville köra hem (trött, lång väg).
    Min blivande man hade inte fått reda på var vi var, så han hade försökt få tag på mig i några timmar (orolig) innan han slutligen fick tag på min tärna som förklarade att jag inte skulle komma hem som han trott när han och jag planerat dagen.

• 090208

Hellre en tjejkväll än en pinsam möhippa som jag fick. Bara barnsligt att få nyckelringar fastsydda i höjd med bröstvårtorna och fråga folk om dom vill byta till sig en penna...

När mina systrar gifter sig så blir det f-n inget pinsamt, utan skäm-bort-möhippa med fotmassage och grejer.

• KatjaB

trist att du känner dig lite snuvad på en "riktig" möhippa, men det hade ju kunnat vara värre. Tänk om de hade skämt ut dig totalt med en massa fåniga lekar och saker som du får utföra med lätt ångest.

Svar på tråden Känner mig hemsk, men är besviken