• Sebastiána

Solitär blomma

Jag har många olika funderingar vad gäller blommor och har ett antal alternativ inför den stora dagen:

- binda bukett själv av vad jag hittar i naturen
    - binda bukett själv av vad mamma har i trådgården
    - köpa en liten bukett av vad floristen har hemma
    - köpa en solitär, t.ex en stor fin ros

Nu till min fråga. OM jag nu går på solitärlinjen, vad ska då tärnan ha för blomma? Om jag beställt en liten bukett hade jag kunnat beställa en lite mindre till henne, men det är ju svårt att göra en bukett mindre än en ros

• Svar på tråden Solitär blomma
  • passionsblomman

Omdu går till floristen och beställer en solitär så kan du se till att du får den lite arbetad. Man brukar binda solitärer med någon kvist, och ofta lite "pynt" som framhäver huvudblomman och gör den extra stolt och värdig.

Man skapar enen känsla med exempelvis något ballt blad eller tuffa strån, eller något kaxigt som pinnar eller fjädrar.

Gör du på det sättet kan ju tärnan lätt ha en enda enkel blomma. Varför inte en Germini exempelvis? (Den ser lite ut sm en stor prästkrage och finns i mängder av färger)

Annars kan du helt strunta i blomma till tärnan. Hon kan ju tex bära en söt liten kuvertväska istället.

• Sebastiána
    passionsblomman skrev 2010-01-30 16:12:15 följande:
    Omdu går till floristen och beställer en solitär så kan du se till att du får den lite arbetad. Man brukar binda solitärer med någon kvist, och ofta lite "pynt" som framhäver huvudblomman och gör den extra stolt och värdig.Man skapar enen känsla med exempelvis något ballt blad eller tuffa strån, eller något kaxigt som pinnar eller fjädrar. Gör du på det sättet kan ju tärnan lätt ha en enda enkel blomma. Varför inte en Germini exempelvis? (Den ser lite ut sm en stor prästkrage och finns i mängder av färger)Annars kan du helt strunta i blomma till tärnan. Hon kan ju tex bära en söt liten kuvertväska istället.
    Tack för tipsen!
Svar på tråden Solitär blomma