• Sofialo

    Letar efter gröna tärnklänningar!

    Hej!
    Jag undrar om någon har tips på vart man kan hitta gröna tärnklänningar. Inte skrikgröna utan snarare mossgröna, men rätt ljusa. Svårt att förklara

    Hoppas på svar!:)

  • Svar på tråden Letar efter gröna tärnklänningar!
  • FramtidaFruSandberg
    Sofialo skrev 2010-02-03 08:27:45 följande:
    Tack för tips! Kommer kolla runt. Tycker ni att det skulle se konstigt ut om klänningarna var i olika gröna nyanser?
    Absolut inte. Jag tycker det kan vara jättesnyggt om de gröna färgerna harmoniserar med varandra
  • NiVi
    Sofialo skrev 2010-02-03 08:27:45 följande:
    Tack för tips! Kommer kolla runt. Tycker ni att det skulle se konstigt ut om klänningarna var i olika gröna nyanser?
    Ja grönt kan aldrig skära sig mot grönt. Det sägs vara den enda färgen som man kan blanda hej vilt i olika nyanser utan att det ser konstigt ut!
  • ThereseR

    Finns klänningar i mitt galleri och färgvisning på vilken färg det kommer vara på dom. Tror du syftar på ungefär samma färg. Ska beställa från Shopindream.com. Finns MASSOR av modeller att välja mellan. Färgprovet jag visar i galleriet är på Chiffon

  • Sofialo
    ThereseR skrev 2010-02-03 23:55:47 följande:
    Finns klänningar i mitt galleri och färgvisning på vilken färg det kommer vara på dom. Tror du syftar på ungefär samma färg. Ska beställa från Shopindream.com. Finns MASSOR av modeller att välja mellan. Färgprovet jag visar i galleriet är på Chiffon
    De klänningarna var jätte fina, och just den färgen jag tänkt Vad kostade de?
  • Sofialo
    NiVi skrev 2010-02-03 23:16:37 följande:
    Ja grönt kan aldrig skära sig mot grönt. Det sägs vara den enda färgen som man kan blanda hej vilt i olika nyanser utan att det ser konstigt ut!
    Vad bra! Nu känns det faktiskt inte riktigt lika stressigt och svårt
  • ThereseR
    Sofialo skrev 2010-02-04 08:48:12 följande:
    De klänningarna var jätte fina, och just den färgen jag tänkt Vad kostade de?
    De kostar 500:-/st ungefär. Man skickar måtten på tärnorna så syr dom upp den. Ska iväg och hämta brudklälnningen nu *wiii* så får vi se om passformen är bra:)
  • Mirey

    Hej!
    Vet du hur långt tid tar det för en tärnklänning att levereras?!!


    ThereseR skrev 2010-02-03 23:55:47 följande:
    Finns klänningar i mitt galleri och färgvisning på vilken färg det kommer vara på dom. Tror du syftar på ungefär samma färg. Ska beställa från Shopindream.com. Finns MASSOR av modeller att välja mellan. Färgprovet jag visar i galleriet är på Chiffon
  • ThereseR

    Nu har jag hämtat, provat och fotat brudklänningen från Shopindream!:) Den var lite stor men hade ändå räknat med att sy in den. Riktigt fin färg och jag är så nöjd! Fan vad gött!

    Brodyren på ryggen beställde jag extra (fanns inte på orginalklänningen)och betalade ingenting extra för det.

    Om någon skulle vilja titta finns klänningen inlagd i galleriet.

    PS: Enda negativa var att min underkjol var 10cm för kort. Vaddå, är inte meddellängden på kvinnor i världen 180cm?;) DS

  • ThereseR
    Mirey skrev 2010-02-04 10:23:32 följande:
    Hej! Vet du hur långt tid tar det för en tärnklänning att levereras?!!
    Tre veckor tror jag. Det var vad min brudklänning tog i allafall:) De kommer troligtvis höja priserna i månadsskiftet by the way.
  • Sofialo

    Måste bara fråga en sak ang att köpa sin klänning från internet och typ USA, exempelvis då Shopindream.com. Vågar man? Hur ska man veta att den passar och hur den sitter på? Det känns som en läskig chansning på något sätt...

    Rent ekonomiskt tjänar men väl verkligen på det?

  • ThereseR
    Sofialo skrev 2010-02-04 19:00:51 följande:
    Måste bara fråga en sak ang att köpa sin klänning från internet och typ USA, exempelvis då Shopindream.com. Vågar man? Hur ska man veta att den passar och hur den sitter på? Det känns som en läskig chansning på något sätt...Rent ekonomiskt tjänar men väl verkligen på det?
    Ja, alltså, JAG tycker ju det:) Jag testade lite olika i butiker för att känna efter vilken typ av modell jag skulle vilja ha. Sen grävde jag mig igenom TIMMAR av brudklänningsmodeller på Kina-sajerna och bestämde mig för den här. Skickade måtten, betalade och hoppades på det bästa;) I princip... skickade en del frågor till kundservice först- de är jättebra att ha att göra med även efter att ordern är gjord... man kan komplettera och sånt tills den är klar.

    Ja, jag tjänade ju en hel del på att köpa den här på nätet... jag betalade 1300 inklusive frakt och vad en liknande hade kostat i butik...tja... 7000 och uppåt...
Svar på tråden Letar efter gröna tärnklänningar!