• patrikoannika

Bygga naglar?!

Jag har aldrig gjort naglar på salong. Men man ser ju så många som har så fina naglar. Så inför bröllopet så skulle jag också vilja ha fina naglar och har några frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

* Finns det olika sorters naglar?
    * Olika typer?
    * Vilket är det bästa sättet?
    * Kostar det?
    * Hur länge håller det?
    * Bör jag testa några gånger innan den stora dagen?

• Svar på tråden Bygga naglar?!
  • Alexxxi

Det finns i akryl och gelé vad jag vet, jag själv har gjort i gelé flera ggr och tycker det funkar jättebra!!

Det kan kosta allt från 400 och uppåt beror helt enkelt på var du går. Och i början när man inte haft d innan kan det hända att vissa lossnar lite på sidan och såna saker, jag hade lätt rekommenderat att du gör det 2-3 tills det är dags för bröllopet, ju längre du haft det ju bättre sitter det har jag fått höra och uppleva själv.

Vart bor du? Jag kanske kan rekommendera om du finns i närheten =)

• patrikoannika

Vad är det för skillnad på akryl och gele då? Spelar det någon roll vad man har?

Jag vill inte ha meeega långa naglar, utan jag vill att de ska se naturliga och naturligt långa ut.

Jag har själv ganska fina naglar. De är ganska långa nu (jag ju sparat flitigt nu..) Är det bra?

Jag bor i Helsingborg.

• Alexxxi

Jag har aldrig haft akryl men dem som haft säger att det blir mer som glasnaglar =S Gelé verkar dem flesta tycka om. Det spelar nog ingen roll vad du har, man märker oftast vad man gillar mest.

Åh hbg där kan jag inga ställen men du hittar nog=D Dem kan bygga direkt på dina egna naglar med men där e större chans att det lossnar en del i början.

Jag gjorde en gång direkt på mina och redan samma kväll lossnade det från ett finger. Sånt kan ha med hormoner och sånt att göra. men du kan ha tippar i samma längd som dina med så blir det inte så långa, och ju mer det växer ut desto bättre sitter det för varje gång=)

Hoppas detta hjälpt lite=)

• Lyckliga013bruden

jag bet på mina skaffade lösnaglar på salong en tipp hon satte dit. Sen har jag gått tillbaka regelbundet och får de målade med gele. Folk tror det är fusk naglar för det ser lite så ut och för att de är långa. De ser så ut för hon brukar måla dit en tjock vit rand ytterst som typ fransk manikyr men det ska jag inte ha till bröllopet då blir det något annat.
    Gele gör att naglarna håller sig de skivar sig inte går inte av och ser välvårdade ut.

Svar på tråden Bygga naglar?!