• Bellis77

    Färg på klänning till tärna?

    Har inte pratat så mycket med min tärna än men har funderat en del kring det här med klänningen.
    Min klänning kommer att vara ivory och buketten i mörkröda rosor. Temat är vitt, vinrött och silver.
    Vad för färg kan va snyggt till tärnan?

  • Svar på tråden Färg på klänning till tärna?
  • AnnaAndreas

    Jag tycker du ska prata med tärnan. är det bara en tärna är det enklare, för då kan hon få välja en färg hon triv i och känner sig fin i. En röd klänning är fint, grått kanske också kan fungera, eller så bryter du av med t.ex. en ljust grön. Jag var på ett bröllop med ungefär samma färgtema som er och där hade tärnan just en ljust grön klänning, jättefint!

  • Alexxxi

    Lätt nånting i silver, rött är vanligt och tråkigt och vitt kan hon klart inte ha, om du inte själv vill , men tycker hennes kläder ska matcha temat faktiskt =) Det silvriga behöver ju inte va glittrigt precis man kan nog hitta något fint i nån silverfärg=)

  • ängeln24

    Måste hennes kläder passa teamat?
    Jag var tärna på ett bröllop i somras och då ville bruden att vi (vi var 2 tärnor) skulle hitta klänningar som vi tyckte om och som passade oss. Färgen blev typ havsblå, jättefin och passade bra till ett sommar bröllop!
    Deras tema var annars silver och ivory (typ)

  • Alexxxi

    Klart inte men era klänningar passade temat om du tänker efter, även om det inte va tanken från början kanske men ni fick d till att passa.

    I slutändan är det alltid en smaksak men det är fint när det hänger ihop och inte skär sig allt för mkt.

  • Bellis77

    Självklart ska min tärna vara bekväm men det är nog inte fel at ha lite förslag...
    Vill nog helst att det ska följa temat om det går men huvudsaken är ju att hon känner sig fin.

Svar på tråden Färg på klänning till tärna?