• fjutju­r brajd
    Äldre 24 Jan 16:20
    2240 visningar
    3 svar
    3
    2240

    Vilken färg på väst och plastrong?

    Jag kommer ha en klänning i ivory och en bukett med mörkröda rosor. Fästmannen kommer ha en mörk kostym och vit skjorta. Till det har vi tänkt att han ska ha väst och plastrong. Men frågan är i vilken färg...


    Vårt färgtema är creme och vinrött. Jag har sidentyg i både creme och vinrött hemma och jag funderade lite på att sy själv. Är det snyggast att ha väst och plastrong i samma färg eller i olika färger? VIlken färg skulle vara snyggast? Eller är det snyggare med mönstrat tyg (de tyger jag har är omönstrade)? Länka gärna till bilder om ni har sett några lösningar i de här färgerna!


    (Tärnan kommer ha en vinröd klänning och marskalken kommer ha mörk kostym, vit skjorta och en cremefärgad eller vinröd slips.)


  • Svar på tråden Vilken färg på väst och plastrong?
  • Tausen
    Äldre 24 Jan 16:39
    #1

    Jag tycker det är ursnyggt med plastrong i rött. Då kan västen gå i mörkare ton och passa kavajen.

  • Bluebr­ide
    Äldre 24 Jan 17:27
    #2

    jag tycker att din kille ska ha det röda, ivory blir så likt skjortan om du inte skaffar ivory i mönstrat tyg, så han inte blandas ihop med tärnan

  • fjutju­r brajd
    Äldre 24 Jan 18:16
    #3

    Tack för era svar!


    Mörk väst (som kostymen) och vinröd plastrong låter snyggt! Helrött skulle kanske också kunna funka... Det blir inte för mycket rött då?


    Det creme-färgade tyget jag har är mörkare än min klänning, så det skulle nog bryta av mot skjortan, men då klart inte lika mycket som det röda!


Svar på tråden Vilken färg på väst och plastrong?