Brudklänning med ärmar
Vilka är de finaste långa klänningarna med ärmar som du har sett?
Eller har du kanske haft någon själv?
Vilka är de finaste långa klänningarna med ärmar som du har sett?
Eller har du kanske haft någon själv?
på www.yala.se/ finns klänningar med tre kvarts ärm iaf.
Hittat några när jag googlat men kan inte säga vart riktigt...
ja blev helt kär i den som finns i mitt galleri när jag såg den så de blev en likadan fast kinaklänning
Kolla den med lång ärm på Haléns.se, den är jättefin!
Den här från Ewie tycker jag är jättesöt, och den är så vacker på också
www.ewie.se/index.954---1.html
jag skulle otroligt gärna vilja ha en liknande drottning silvias eller ngn av prinsessornas klänningar ( minus långt släp o slöja och menar då norska o danska) tycker att alla lite enklare med lång ärm, bolero eller kappa är superfina.
Håller med "say yes", och jag hoppas på inspiration den 19 juni :)
Jag la upp några klänningar med ärm som jag hittat i mitt galleri, tyvärr vet jag inte var de kommer ifrån, men det kanske nån annan vet??
Någon av som köpte klänning ifrån Ewie?
Denna från KiK: http://www.kikstockholm.com/2009/brud61.html
Och den här kopian på Mary av Danmarks klänning: http://www.matildasfest.com/?category_id=50&item_id=ld0944
Puffar upp denna lite..
Någon som beställt en kinaklänning m. ärm exempelvis? Är sååå nyfiken. Vill definitivt ha ÄRM (3/4) men det verkar inte vara det lättaste :)
Puffar upp denna lite..
Någon som beställt en kinaklänning m. ärm exempelvis? Är sååå nyfiken. Vill definitivt ha ÄRM (3/4) men det verkar inte vara det lättaste :)
Puffar upp denna lite..
Hej!
Jag har beställt en axelbandslös klänning med en långärmad spetstopp som går över den från Delphine Manivet (www.delphinemanivet.com). Den är sååå underbar tycker jag (klänningen jag beställde är Philibert och toppen Apollinaire). Jag vet också att Louise Dentelle (där jag beställde min slöja) gör spetstoppar som man kan beställa från nätet och ha över sin klänning (ifall du köper en utan ärmar). Dessa är också supervackra: www.louisedentelle.com/eshop/paletots.html.
Lycka till!