• sarafa­lk
    Äldre 19 Jan 15:16
    4068 visningar
    6 svar
    6
    4068

    Tema "Mamma mia" ?

    Jag skulle vilja ha "Mamma mia" som tema till mitt bröllop. Jag är helt kär i den filmen och musiken. Bröllopsresan blir till Skopelos + Skiathos där "Mamma Mia" spelades in.

    Några tips på hur jag kan dekorera osv på temat "Mamma Mia"?

    Tacksam för alla tips!

  • Svar på tråden Tema "Mamma mia" ?
  • Vaness­aB
    Äldre 19 Jan 17:02
    #1

    Jag älskar din ideè!!! jag vill också ha det lite på det temat. Vill ha -I have a dream, som solosång i kyrkan. Tänkte ha ljusnät i taket så det blir lite som en stjärnhimmel. Sen skulle jag tänka på kläderna också, typ som den klänning hon har i filmen är ju jätte fin!!! Dekorera med stenar och snäckor och mycket ljus!!!!

  • Vaness­aB
    Äldre 19 Jan 18:43
    #3

    Singingbird - Finns den sången på svenska också?!

  • zorken­19
    Äldre 19 Jan 19:08
    #4

    Vad kul! För några månader sen skrev jag med en tråd om om denna underbara filmen att jag ville ha den som tema. Men ingen kunde ge så bra förslag. Jag har med tänkt att ha ljusnät i taket och sen ska min mamma och moster och min sambos mamma göra ett litet uppträde. De ska göra scenen från möhippan i filmen när de 3 sjunger. Så de ska ha glittriga kläder och peruker. Men det får nog komma när folk har fått i sig lite för det är mer en kul grej.

  • Singin­gbird
    Äldre 19 Jan 20:49
    #5

    Ja det gör den, har för mig att den gick så här:

    "Jag har en dröm, jag har en sång. Den sjunger jag mot hot och tvång. Om jag går i mörker går jag ändå fri. Jag kan finna vägen med min fantasi. Jag vill tro att änglar visar oss nåt gott i allt vi ser. Jag vill tro att änglar visar oss att drömmar kan bli fler. En evig ström... Jag har en dröm."

  • Vaness­aB
    Äldre 19 Jan 22:41
    #5

    Vad fint!!! Men passar det på bröllop?! ;)


    Singingbird skrev 2010-01-19 20:49:47 följande:
    Ja det gör den, har för mig att den gick så här:"Jag har en dröm, jag har en sång. Den sjunger jag mot hot och tvång. Om jag går i mörker går jag ändå fri. Jag kan finna vägen med min fantasi. Jag vill tro att änglar visar oss nåt gott i allt vi ser. Jag vill tro att änglar visar oss att drömmar kan bli fler. En evig ström... Jag har en dröm."
  • sarafa­lk
    Äldre 20 Jan 15:16
    #6

    Någon som är duktig på att sjunga och kan vara solist i kyrkan? Blir i Alingsås trakten.

Svar på tråden Tema "Mamma mia" ?