• Lööve

Hur ska vi skriva?

Hatar att rådda ihop en text, men nu måste jag ta tag i det! Ska skicka ut ett kombinerat tack och baby kort.
    Vi gifte oss i juni och avslöjade då att vi väntade barn. Nu är hon här och vi vill visa upp vår skatt och samtidigt tacka för uppvaktningen isamband med vårt bröllop. Vet att vi är sent ute, men bättre sent än aldrig :)

Tänkte något i denna stil
    Sommar blev till höst, höst blev till vinter.
    2 november bestämde sig XXX för att komma ut till den stora vida världen, hon vägde 3450 gram och var 50 cm lång.
    Vi vill samtidigt passa på att tacka Er för er närvaro vid vår vigsel. Resan till Gambia kommer att ske så fort XXX kan krypa eller stapla sig framåt :)

Varma hälsningar [våra namn]

Är det någon som tycker att man kan skriva annorlunda eller några tips. Skriv det jätte jätte gärna!!!

• Svar på tråden Hur ska vi skriva?
  • Malla och Mojje

Det låter väl kanon! Vad betyder "stapla"?

En grej ni skulle kunna skriva är något i stil med att ni vill skicka ut ett kort med en liten gäst som egentligen var med redan på bröllopet - på så vis binder du ihop bröllopet med er baby...

• Lööve

Sommar blev till höst, höst blev till vinter.
    Vi vill tacka för Er närvaro på vår vigsel och passa på att visa upp familjemedlemmen som vid denna tidpunkt låg gömd i brudens mage.

Resan till Gambia kommer att ske så fort XXX kan ta sig framåt på egen maskin.

• Optimia

Språkpolisen inflikar: det heter "ta sig fram FÖR egen maskin" -- på egen maskin låter lite konstigt.

• Lööve

ta sig fram för egen maskin - fattar man att det menas krypa/gå?

• GnuNea

Det låter fint! :) Personligen tycker jag att det är ganska ointressant med längd och vikt på barnet, det förstör liksom flytet i texten, men det kanske bara är jag.

Svar på tråden Hur ska vi skriva?