Ska mannen fixa brudbuketten?
Är det någon som följer detta? Att det är mannen som ska ensam fixa brudbuketten?
Är det någon som följer detta? Att det är mannen som ska ensam fixa brudbuketten?
traditionen säger ju så o min blivande har bestämt dess utseende :) om man ska dela livet med honom får man ju lita på honom vad gäller blomval oxå :D
Jag hade en väninna som hade det så..
Vågligt med tanke på att han inte fick veta något om hennes klädsel men det blev verkligen superfint!
Hon fick buketten först utanför kyrkan...
Det är en gullig tradition tycker jag och visar även att man litar på sin blivande.
Tänk att mötas utanför kyrkan och få se varandra så fina. Vilken härlig stund och så lämnar han över buketten, det tycker jag är superromantiskt!
Min man vägrade, han var rädd att jag inte skulle bli nöjd och då var det ändå bara så att vi plockade blommorna ur mammas rabatt. Fegis!
för mig är det tvärtom, jag vill gärna vara med och bestäma. Vi gör allt tillsammans. Det var min svärmor som sa att så måste det vara.. att min BM fixar blommorna. Jaja bröllopet och allt runt omkring blir so vi vill ha det.
Min BM var med och köpte klänningen i lördags också. :)
Min m2b har helt fastnat på att det är han som ska köpa blommorna. Men här är det jag som säger nej..Jag vågar inte riktigt. Men han hat helt klart fått bestämma ändå =) Jag var inne på en droppfromad från början men min m2b är oböjlig på den fråga så en rund variant med djupt röda rosor, hjärtan på snöre och pärlor...sen om det blir så att han beställer den får vi se..Jag har iaf ett tidningsurklipp på hur buketten ska se ut. M2b har godkänt, som sagt han är väldigt bestämd :P
Åhh, det är nog ca samma som jag har tänkt mig, fast ev med kristaller istället för pärlor. :)
Skulle inte riktigt våga låta honom välja mina blommor. Kanske om jag sa åt honom vilka färger jag ville ha i den. Men aldrig att han skulle få helt fria händer när det gäller val av blommorna till min bukett. Alla blommor under bröllopet och festen ska gå i samma färger. Så nej, den väljer jag själv. :D
haha, tänk vad olika det är.. jag som är utbildad florist tycker att blommorna är lika viktiga som klänningen
Han bestämmer över sin outfit och jag över min, det närmaste att bestämma över några blommor får bli hans eget corsage
Trollmor 86 skrev 2010-01-17 18:41:34 följande: