• MBLL

Berätta innan inbjudningskorten kommer eller inte?

Vi har för ett litet tag sen bestämt oss för att vi ska gifta oss nästa vinter.
    Frågan är som rubriken lyder, ska vi hålla det hemligt tills vi skickar ut inbjudningskorten eller ska vi berätta det innan? Hur har ni gjort?

Vi kommer självklart berätta för våra föräldrar, syskon och de andra som BEHÖVER veta, som t.ex. världpar och så...

Hm, e ju så sugen på å skrika ut min lycka för hela världen!

• Svar på tråden Berätta innan inbjudningskorten kommer eller inte?
  • lyckans lycka

vi berättade innan

• BrideBecks

Vi berättade innan så de kan planera in i kalendern. Vi gifter oss i juni och risken är annars att de bokat in semesterresa eller liknande då.

• Uppsalabrud2010

Vi gifter oss mitt i semestern så vi har berättat innan!

• Cylt

Vi är halvhemliga!
    Våra respektive familjer, brudfölje och toastpar är införstådda i vår plan (dessutom en stor del av hans släkt, blivande svärmor tyckte det var svårt att inte berätta något) I övrigt är vår tanke att det får komma som en surprise. Vi gifter oss iofs i slutet av augusti, så de flesta har nog kommit hem efter semestern då.

• Martinaa

Vi höll tyst för alla utom närmaste familjen. Det är skiitsvårt att hålla tyst när bröllopet är typ det enda man tänker på, haha, men mycket roligare att göra det lite till en överraskning för vännerna. De flesta anar väl att nåt är på gång ändå... :P Vi ska snart skicka ut inbjudningarna och nu så här veckorna innan är det svårare än nånsin.
    Vi ska fråga några vänner om hjälp med musik till festen samt solist till kyrkan, men frågar alltså inte heller dem förrän inbjudningarna gått ut.
    Nu måste jag bara hålla mig liiiite till... men för oss var det självklart att hålla det hemligt tills inbjudningskorten gått ut.

• ALLIMA

Samma här! Vi har som tanke att INTE berätta förutom för de som vi hoppas vill hjälpa oss att vara toastmaster, barnvakt osv. Får väl se om det håller eller om mamma har luskat ut det hela innan posten kommer...Har inte bokat kyrka o lokal ännu men snart!!!!

• MBLL

Tack för alla svar... Vi har nu (tror jag) kommit fram till att vi kommer berätta innna, det är ju så roligt att se allas reaktioner=) Och dessutom ahr jag skitsvårt att va tyst, men visst vore d kul om man kunde så d fick bli en riktig överraskning=)

• hamåsa

Vi har berättat för alla som vi verkligen vill ha med. Så det är inte så många kvar. Men Mest för att de inte skulle boka upp något annat.

• Angel2

Vi gifter oss i Maj och har inte berättat än.
    Har sagt det till en kompis och min syster som ska kolla klänning med mig.

Dom andra får veta när inbjudan kommer

• mrsJR

Vi berättar för alla vi träffar att vi ska gifta oss. Vi är ju så himla glada över det :)Att folk får veta redan innan är bara positivt enligt mig, då är ju risken mindre att de hinner boka upp sig på något annat. Dessutom tror jag folk blir både överraskade och glada oavsett om berättandet görs via inbjudningskortet eller personligen. Nästan så att det är mer positivt att berätta det face-to-face, då kan man ju kramas och gratuleras och lyckönskas direkt och gästerna känner sig mer speciella då de fick nyheten direkt istället för bara via ett kort.

• MBLL

Sådär känner jag me, d e ju så kul att verkligen få berätta när man träffar sina vänner. Och som sagt, vi är ju överlyckliga och vill såkalrt dela det med alla våra nära och kära. Idag har jag berättat för en vän. Eller rättare sagt, hon frågade om d inte var några giftermål på gång innan jag han berätta och då bjöd jag bara på ett STORT leende=)

• Moi mokulat

Vi ska försöka vara tysta om det.
    Hoppas att man klara det.
    Vi gifter oss i augusti.
    Min mamma, pappa, lillebror och syster vet.
    Och gubbens syster,hennes gubbe, mamma och pappa.
    Min bästa vän vet inte än.
    Hon vet att han friat men inte mer.

• MBLL

Hihi, jag beundrar er som kan... Jag skulle aldrig klara d även om ajg hemskt gärna skulle vilja! Men kämpa på, d blir kul sen när inbjudningarna kommer ut=)

• Moi mokulat

Jag kämpar. Håller på att försäga mig hela tiden.
    Vi ska gifta oss ute men vet inte vart och nu i snön ser inte något roligt ut så vi måste veta de innan ibjudan kommer ut.

• mrsJR

Oj det var vågat, min mamma skulle aldrig förlåta mig om hon inte fick veta före det att inbjudningarna kommit ut, att hennes enda dotter gifter sig är ju en stor grej även för henne. Hon är en av de viktigaste personerna i mitt liv och faktiskt den som fick veta allra först. Hon kommer dessutom vara väldigt involverad i planeringen, hjälpa till med val av klänning och sådana saker.

ALLIMA skrev 2010-01-17 20:44:52 följande:
    Får väl se om det håller eller om mamma har luskat ut det hela innan posten kommer... snart!!!!
  • Esprit

Nu ska ju vi ha ett helt hemligt bröllop, gästerna tror att de kommer på annan fest.

Men annars skulle inte jag säga något innan inbjudningskorten kom. Jag blev så besviken på en nära vän (trodde jag) i somras. När hon berättade att hon skulle gifta sig och jag sa att jag kanske inte skulle vara hemma det datumet så blev jag inte ens bjuden (fick inbjudningskort). Det kändes som att hon kollade vilka hon behövde skicka inbjudan till och inte.

• varelse

Vi har berättat för de vi träffat att vi ska gifta oss. De flesta frågar ju när de ser våra förlovningsringar! Men vi har inte avslöjat datum för någon ännu, trots att vi redan bestämt det, vi har bara sagt "nån gång under andra halvan av 2011". Och sen har vi (läs jag, haha) berättat för mina tärnor var vi ska gifta oss. Och idag berättade jag det även för min mamma, av totald tankspriddhet. Det var inte alls meningen och jag blev jättearg på mig själv!!

Och nu är jag jättekluven. Jag sa att hon skulle lova att inte berätta för någon, och det lovade hon. Men det känns ju jättedumt att inte säga något till pappa nu när mamma vet.... *suckar*

• momalolinon

om jag får som ja vill ;) så kommer bara dom som vi vill ha hjälp av att veta något innan, sen får de komma som ett brev på posten hihihi... måste ju veta om min tärna vill och toastmaster paret vill.

men självklart kommer ja har sååå svårt att vara tyst :)

• MBLL

Kul att läsa allas olika tankar och berättelser om hur ni har gjort=)
    Nu är det iaf officiellt att vi ska gifta oss, igår berättade jag får några av mina tjejkompisar, d känns helt underbart att få dela denna lycka me dom=)
    Så nu får alla veta helt enkelt=)

• mrs Löf

Vi har inte berättat för någon :) Så när inbjudningarna dimper ner os alla nästa vecka så blir det spännande med alla reaktioner. Vi är inte heller förlovade, så många blir nog förvånade.

Det blir kul!

Svar på tråden Berätta innan inbjudningskorten kommer eller inte?