Fotas före eller efter vigseln?
Hej alla glada och lyckliga:)
Tänkte höra hur ni ska/ har gjort med er fotografering.... Ska Ni brudpar ta foto tillsammans innan eller efter vigseln?
Hej alla glada och lyckliga:)
Tänkte höra hur ni ska/ har gjort med er fotografering.... Ska Ni brudpar ta foto tillsammans innan eller efter vigseln?
Vi ska ta efter. Enligt många så finns det fördelar med att ta innan, t.ex. att man ser fräschare ut (inga tårar9 och att gästerna slipper vänta.
Dock är man ofta mer nervös innan och sen tycker vi att det känns konstigt att ta på sig ringarna på låtsas inför fotograferingen och sen ta av dem och sen ta på dem i kyrkan igen. dessutom vill jag inte att min M2B ska se mig innan så det blir naturligt att ta bilderna efter. Jag har varit på både bröllop där de tagit efter och på sådana där de tagit innan och som gäst så tänker man inte så mycket på det. Vi ser det som en bra stund för våra gäster att mingla och träffa varandra!
Vi kommer att ta fotograferingen före. Vi ska gifta oss kl 16 och då tycker vi att det blir för sent om vi ska fotografera oss efter ceremonin. Det kan vara skönt att få en lugn stund tillsammans innan hela äventyret ser vi det som också.
vi kommer fota oss efter vigseln
vi kommer ha vår fotografering före men oxå fotas lite precis efter vigseln med tex föräldrar och far/morföräldrar!
Vi kommer fota oss efter. Jag har hakat upp mig på att jag "vill vara gift" på bilderna Fånga atmosfären när vi precis gift oss, inte innan när vi kanske är supernervösa.
Dessutom längtar jag till att få se min m2b:s blick när jag kommer. Han kommer inte att få se mig förrän jag går altargången fram till honom!
Vi kommer fota oss efter. Har varit på bröllop där brudparet dröjt över en timme innan de dykt upp och det har varit så sjukt trist. Ingen pratar riktigt med varandra så tidigt på dagen om man inte känner varandra sen innan. Man står mest och väntar och har några artiga stela samtal. Skulle inte vilja utsätta våra gäster för det.
Så resonera vi också, och gifter oss också kl 16 Vill hellre få en lugn stund ensama efter vigseln i limon med lite skumpa istället för att stressa med fotografering. Kommer komma i så mycket bättre tid för lite mingel innan middagen då också.
(Tycker faktiskt att det är lite nochigt att låta gäster vänta bara för att man ska fotograferas, om tid finns till det innan, när man nästan måste räkna med att det tar längre tid än man tror. Visst att det känns kort för brudparet men det gör det inte för gästerna. 1 timmes mingel är max vad som är kul. Var så inställd på att vi skulle fotas efter först eftersom vi ville se varandra först i kyrkan men ju mer vi tänkte på det dessto fler nackdelar såg vi.
)
Före självfallet! hur ska man hinna annars?
Vi fotas efter. Vill inte häller ha minsta oro i magen som kan störa bilderna... Våra gäster har träffat varandra innan och är socialt anpassade samt kommer att ha aktiviteter så dom klarar sig
Körde efter vigsel! Hade tidig vigsel. Vi kunde slappna av ordentligt med fotningen, smink o frisyr satt på plats likaså ringen. Inga gäster klagade på att få vänta, de fick tilltugg o underhållning med tipsrunda. Vissa gick ner till havet o doppade fötterna o njöt. Kör på magkänslan !
Det blir före vigseln för oss med, helt av praktiska skäl.
Har varit på bröllop där brudparet åker iväg på fotografering efter vigseln och då man får gäst får vänta 1-2 timmar i festlokalen på dem. Supertrist.
Ettbröllop jag varit på tog de bilderna före vigseln och sedan flöt allt jättebra efter vigseln dvs ingen dötid för gästerna.
Jag har testat båda alternativen eftersom jag har gift mig två ggr.
Före var helt klart bäst tyckte jag.
* Man kan fotas i lugn och ro.
* Ingen trist dötid för gästerna (som aldrig i livet skulle klaga inför brudparet).
* Det är stressigt att fota efter, man vill inte låta gästerna vänta och man tänker hela tiden på att allt ska komma igång. Dessutom så missade vi att ta kort med mammor och syskon och sån't som man annars har tid med efter vigseln.
* När man fotades före så kunde man åka till festplatsen tillsammans och bara smälta att man var gift. Inga fler måsten utan bara fest och kul kvar.
Vi fotades FÖRE, och det kändes helt rätt. Frisyr och make satt perfekt då. Och supermysigt att bara vara vi två en stund innan. Samla ihop oss, och bara vara.
Det var över 25 grader varmt när vi gifte oss så jag var helt blank i ansiktet och rödgråten efter vigseln. Och det kändes helt rätt att direkt efter börja firandet med kramkalas, poppa upp champagne och mingla. Hade inte velat dra iväg från våra gäster då. Ville bara njuta med min man, min familj och mina vänner.
Dessutom, handen på hjärtet - HUR kul är det egentligen med tipspromenad?! Och som någon skrev, så kan det vara lite stelt i början av en tillställning när man väntar in brudparet. Och visst är man som gäst artig och ler och gör den där tipspromenaden, men personligen anser jag är det bara ett onödigt tidsfördriv.
Vi gifter oss kl 16.00 och tänker fotas före. Som fler skrivit så känns det bra med en stund för oss själva innan.
Var dessutom på ett bröllop med fotografering efter, och det var det drygaste jag varit med om. Vi gäster fick vänta såååå länge på brudparet som hade tänkt att "det går nog snabbt fotas". (där hade det verkligen behövts en tipspromenad) :D
Efteråt. Vill ju fotas som nygifta! :) Våra gäster kommer bli fotade samtidigt som oss (men inte på samma plats) Och det är i en vacker park så de ska nog kunna vänta utan problem :)
Vi ska också fotograferas innan vigseln som är kl två. Vill vill inte att gästerna ska behöva vänta på oss utan tänker gå med dem gemensamt från kyrkan till festlokalen (de ligger väldigt nära varandra).
Att min blivande man ser mig innan spelar inte någon roll för mig, är inte så noga med de där traditionerna. Vi kommer dessutom att göra oss i ordning tillsammans innan vigseln så något överraskningsmoment blir det verkligen inte tal om.
Det där med att inte ses innan vigseln är ingen svensk tradition heller vad jag vet. Det är nog direkt hämtat från Hollywoodfilmer.
Det är väl det, som så mycket annat när det gäller bröllop.
)