• Humlan66

Någon som kan tipsa om Florida ?

jag ska åka till Florida i mars och undrar lite
    om någon har vart där och vad man INTE ska missa
    Disneyworld - Magix kingdom har jag förstått men sen ?

- Hur är klimatet i mars ?
    -Någon som har bott vid fort mayers området och hur är det där ? Långt till se värdheterna ?
    - Hur är det att hyra bil och köra där ?
    - shoppingen ?
    - hur är det att bada
    -och framför allt KROKODILERNA- ( aligator ) är det så mycket som folk påstår och hur beter man sig om man får en sån framför sig ?
    - har ni rest med supersavertravel och funkade det bra ?

Ja som ni ser har jag många frågor så svara gärna så gott ni kan . Vi kommer att få en 19 tim lång flygning och en bävar jag för *suck* 3 byten innan vi är framme. lär väl vara mer eller mindre död

Tusen tack på förhand

• Svar på tråden Någon som kan tipsa om Florida ?
  • Humlan66

Hörrni tjejer som vart där- vad hade ni på FÖTTERNA ?
    Jag tänker att lite snygg vill man ju vara men det är väl kanske inte läge att trippa omkring på höga klackar
    så hur löste ni det ?

Tycker ju inte det så snyggt med tex kjol och sneakers eller andra träningskor

• Humlan66
    Humlan66 skrev 2010-01-21 12:42:52 följande:
    Hörrni tjejer som vart där- vad hade ni på FÖTTERNA ?Jag tänker att lite snygg vill man ju vara men det är väl kanske inte läge att trippa omkring på höga klackarså hur löste ni det ? Tycker ju inte det så snyggt med tex kjol och sneakers eller andra träningskor
    Puffar på frågan lite
    Tänker ju som så att det lär bli rätt mkt gå hela dagarna och att det ska vara BÅDE snyggt och fotvänligt och passa till det flesta outfits
  • perfektionista

Ett par snygga tofflor går ju bra. Kanskr med en stabil kilklack. Personligen gillar jag inte flip flops, men det är ju ett alternativ.

Ett tips är att köpa skorna där, för utbudet är tusen gånger större och priserna tusen gånger mindre, typ. USA är jättebra på skor och Sverige är ett helt värdelöst skoland.

• Humlan66

Är det någon utav er som besökte en bröllopsbutik där borta då ni va där?? Eller vet ni om det finns sånna butiker i mallsen som finns där ?

• kikel

Du behöver igentligen inte boka nått hotel fören du kommer dit. Men gå inte in på ett hotell och fråga om dom har rum då får du betala fult pris. Gå i stället in på internet någon stans och boka sista minuten då får du jätte fina hotel för en bilig peng.
    Aligatoerna träffar man inte direkt på om man inte simmar ut i något dumt vatten. Man kan ibland se dom när man är ute och kör på landsbygden. Men en aligator trip får du inte missa. Och äta dom på resrang hima gott.. Smakar typ kyckling.
    Det är inte så långt att åka till Maiami från Disney. Maiami är himla trevligt om man går till rätt ställen.
    Ha så kul när du är där

Humlan66 skrev 2010-01-13 19:14:54 följande:
    jag ska åka till Florida i mars och undrar liteom någon har vart där och vad man INTE ska missa Disneyworld - Magix kingdom har jag förstått men sen ? - Hur är klimatet i mars ?-Någon som har bott vid fort mayers området och hur är det där ? Långt till se värdheterna ? - Hur är det att hyra bil och köra där ?- shoppingen ? - hur är det att bada-och framför allt KROKODILERNA- ( aligator ) är det så mycket som folk påstår och hur beter man sig om man får en sån framför sig ?- har ni rest med supersavertravel och funkade det bra ? Ja som ni ser har jag många frågor så svara gärna så gott ni kan . Vi kommer att få en 19 tim lång flygning och en bävar jag för *suck* 3 byten innan vi är framme. lär väl vara mer eller mindre dödTusen tack på förhand
  • kikel

Du behöver igentligen inte boka nått hotel fören du kommer dit. Men gå inte in på ett hotell och fråga om dom har rum då får du betala fult pris. Gå i stället in på internet någon stans och boka sista minuten då får du jätte fina hotel för en bilig peng.
    Aligatoerna träffar man inte direkt på om man inte simmar ut i något dumt vatten. Man kan ibland se dom när man är ute och kör på landsbygden. Men en aligator trip får du inte missa. Och äta dom på resrang hima gott.. Smakar typ kyckling.
    Det är inte så långt att åka till Maiami från Disney. Maiami är himla trevligt om man går till rätt ställen.
    Ha så kul när du är där

Humlan66 skrev 2010-01-13 19:14:54 följande:
    jag ska åka till Florida i mars och undrar liteom någon har vart där och vad man INTE ska missa Disneyworld - Magix kingdom har jag förstått men sen ? - Hur är klimatet i mars ?-Någon som har bott vid fort mayers området och hur är det där ? Långt till se värdheterna ? - Hur är det att hyra bil och köra där ?- shoppingen ? - hur är det att bada-och framför allt KROKODILERNA- ( aligator ) är det så mycket som folk påstår och hur beter man sig om man får en sån framför sig ?- har ni rest med supersavertravel och funkade det bra ? Ja som ni ser har jag många frågor så svara gärna så gott ni kan . Vi kommer att få en 19 tim lång flygning och en bävar jag för *suck* 3 byten innan vi är framme. lär väl vara mer eller mindre dödTusen tack på förhand
  • Humlan66

Nu är det brottom med svar för IMORGON ÅKER JAG WEEE.Tänk va tiden har gått fort

Men jag undrar .. Kan man hitta bröllopsbutiker i ett stort Mall där borta Tex brudskor, eller finns det inga sånna butiker i *mallet* ?
    Någon som känner till nån butik i Fort Mayers ?
    Snälla svara någon

• Humlan66

PUFF.. ingen som kan svara på det här

Brottom brottom , åker imorgon bitti.
    ( usch 19 tim restid )

• fruMe

H aen underbar resa! Vi åker dit den 12 april! Har aldrig varit där så jag kan inte ge några tips tyvärr, men du får gärna uppdatera när du är tillbaka från din resa!

• scarborough81

Ni måste bo på Floridays på International Drive. Åk till Florida Mall, de har allt..

• Humlan66

Vi har hyrt ett hus i Fort myers så boendet är redan klart

Nu ville jag bara veta vart jag kan hitta snygga & billiga brudskor och tänkte att det kanske finns i nått mall ?

• scarborough81

Gå in på Florida Mall och Dillards, det är min favorit butik. Eller JcPennys eller Macys. de har allt du kan önska dig. Florida Mall ligger på väg mot Orlandos flygplats.

• Humlan66

Nuuu är jag hemma igen från Florida och det är helt magiskt där :-d. Jag vill gärna åka tillbaka nån gång.

Vi hyrde ett eget hus med pool och egen båtbrygga vid huset och en chevrolet Tahoe. Fet bil :P.besökte miami ocvh orlando Bla.. Disney world
    Har ni funderingar på att åka dit så sluta fundera och bara ÅÅÅÅÅÅK

Dock blir man väldigt jetlagged och det är lite jobbigt ( tycker jag )

• TheD

Florida är jättevackert, personligen gillar jag inte Miami..Riktigt plastigt område ;) Sarasota är SUPER!!!!!!!! Mexikanska gulfen som är så vaaarm!

Djuren med en massa tänder syns inte så mycket. Använd hjärnan bara. Många blåser upp det till en av de farligaste ställena att åka till men det B-llshit. Ni ska absolut ha hyrbil, det gäller oavsett i USA ni är. Det landet är inte gjord för att gå 100 meter till "ICA" direkt. Vilket var störande när jag bodde där men man kom in i det fort..."lat amerikan"ha ha. Köra bil annars är lätt! Mn kör inte för långsamt då kommer polisen. NU kommer jag inte ihåg hur regeln är i Florida men annars får man svnga höger mot rött!

19 timmar är länge det. Synd att ni inte har direktflyg. Omni är med i motormännen så finns det bra erbjudande för entreer och vissa boenden.

Men om det är så nu, vet jag inte...

Min familj hämtade up mig efter mina år boendes i Chicago såvi åte runt i Florida och avslutade med New York!

Varmt och skönt!

God tur!

Svar på tråden Någon som kan tipsa om Florida ?