• Katari­na Michae­l
    Äldre 13 Jan 16:29
    2327 visningar
    5 svar
    5
    2327

    IBS

    Lider du precis som mig av IBS?

    Själv har jag haft ett tuft år med mycket sjukskrivning och sjukhusbesök och utredningar.

    På IBS har jag fått problem med baktriell överväxt i tjocktarmen, vilket gett svåra magsmärtor och antal antibiotika kurer. Får de i skov hela tiden...

    Tills nu, då testade jag efte mycket letande en vinnade koncept för mig "probiotiska tuggtabletter", de bygger om de goda magbaktrierina som man dödar med antibiotikan när man även döda de dåliga magbartierierna som jag hade överväxt av. Men när du slutar med atibiotikan så tar de dåliga över igen och de leder till nytt skov. Jag har haft senaste 1 år skov var 4-6 vecka från tillfrisknad men efter jag påbörjade ta dessa tabletter har jag inte haft skov på 15! veckor, kanppt haft smärtor alls i magen.

    Tyvärr är de relativt dyra men de är värt de! 110kr för 20 tabletter, man tar 1 tablett om dagen, finns i hälsokost affärer och på Ica maxi vid hälsokosten.

    Men för mig är de som natt och dag, änteligen ser jag ljus i tunnlen efter ett helvets år!

  • Svar på tråden IBS
  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 13 Jan 17:00
    #1

    Jag ska just påbörja en utredning om IBS. Men själv har jag blivit bättre sedan jag testat Aftonbladets tips om Sunwik. Jag har bytt kost genom att ta bort mycket av de vanliga fibrerna och äter nästan bara vattenlösliga fiber vilket har hjälpt mig mycket :)
    Men jag har fortfarande problem även om de minskat något så tack för tipset! Man lägger ju så gott som vilka summor som helst på att slippa smärtan i magen.

  • Katari­na Michae­l
    Äldre 13 Jan 21:15
    #2

    Utan fiberrik mat slutade jag med med när jag fick diagnosen för 3 år sen, men förra året blev de värre...

    Man testar allt, men tyvärr hittade jag lite info bara om dessa tabletter och tänkte därför sprida budskapet!

  • EmmieK
    Äldre 15 Jan 22:57
    #3

    Vad heter tabletterna? Står det "probiotiska tuggtabletter" på förpackningen?

    Ska definitivt prova detta!

  • Katari­na Michae­l
    Äldre 16 Jan 16:48
    #4

    ja de gör de:

    Probiomax
    maghälsa

    BioGaia
    Probiotiska tuggtabletter

  • Sofajl
    Äldre 20 Jan 15:35
    #5

    Låyter bar att de funkat på dej.HAr ej testat dem,,
    Hr IBS och haft detta ett bra tag nu... jag äter from nån vecka tillbaka HUSK oxå ett fi´b er har hjälpt mig en del. har inte varit så här bra på år... och detta bara efter nån vecka... underbart :)
    Finns i hälsokost butiker...

Svar på tråden IBS