• Odis

    Armband-vilken sida?

    Hej hej.
    Är inte alls van vid att bära smycken, så därför undrar jag om det finnas regel som säger att man ska ha armbandet på en speciell arm. Höger eller vänster???
    Tack för svar!

  • Svar på tråden Armband-vilken sida?
  • Fru Åsagåsa

    Jag har mitt/mina på höger arm för att klockan sitter på vänster...

    Tror du kan välja vilken som känns bäst!

  • Ellte

    Jag GISSAR att man normalt har armband på höger handled eftersom man bär klockan på vänster. Å andra sidan har man ju vid finare tillfällen ingen klocka på sig... Men jag tror inte det finns nån "regel" som talar om hur det ska vara. Ha du det där det känns bäst ;)

  • drömmande sambo

    Finns nog ingen regel, men jag tror det mest naturligt att ha armbanden på den arm man inte har klockan på. Alltså vanligast är nog höger.....

  • xantippa

    Detta har jag också funderat på.
    På bröllopet ska jag inte ha klocka utan bara ett brett armband. Ska det vara på höger eller vänster?
    Det syns ju mer på vänster när alla ska titta på ringen men är kanske i vägen då?
    Vad tror ni?

  • brudskål

    Jag har tänkt har min arband på vänster hande eftersom det är det arm som får mest uppmärksamhet... när man håller blommorna när man går in i kyrkan och när folk tittar på ringen. Lite bridezille över det jag vet... men men...;)

  • Michelino

    Enligt regel ska man ha armbandet på samma arm som man har uret, dvs vänsterarmen.

    Om man inte bär ett ur, ska armbandet bäras på motsatt arm av den man är dominant. Alltså, är du vänsterhänt så bör du armbandet på höger arm, och vice versa.

    Detta är väldigt petigt, det viktigaste är att det är bekvämt för dig! 

Svar på tråden Armband-vilken sida?