• Honey bunny83

    Kan man som brud hålla tal till sin man?

    Hej tjejer.... ( och killar )

    Tänkte höra med er andra blivande brudar och även ni som redan är gifta... Kan man som brud hålla ett tal på bröllopsmiddagen till sin man? Jag är väldigt sugen på att göra det:)

    Tack så länge

  • Svar på tråden Kan man som brud hålla tal till sin man?
  • juma
    Sussi08 skrev 2010-01-11 12:18:32 följande:
    juma: Hur formulerade du ditt telegram? Lät som en jättebra grej tycker jag :)
    Hittade telegramen här på bt i en tråd.
    jag valde mellan 2 st den jag använde gick så här

    Jag vill härmed grattulera till att du inte behöver leta mera
    för damen brevid dig är ju perfekt på alla sätt och vis
    glad, snäll och klok naturligt vis

    Men tänk alla ljuva minnen vi har delat du och jag. Inte tar det väl slut nu bara för att du gifter dig i dag

    Med detta telegram vill jag för alla år tillsammans säga ett stort tack (och att du är fasligt stilig i din frack)

    Älskling var inte orolig ,för vad jag sagt till dig nu trots allt jag avslöjar är det ingen risk att du får skit av din fru.

    Hon och jag är helt överens om att jag är din tjej......
    Tack för att du finns, jag älskar dig

    /hälsningar från bruden (din fru)

    den andra jag valde med

    Käre brudgum

    Tillåt mig gratulera till världens kap i fröken listan lämnar bruden ett stort gap. För kvinnan vid din sida är ju helt rätt.
    -smart,snygg och med ett behagligt sätt. Kan även städa,måla,laga mat och baka, vad mer kan man begära av en äkta maka?

    Snygg, sexig, intelligent och snäll,vacker gosig och helt utan gnäll. Om detta håller du säkert med, det och att häcken inte är för bred. (väl?)

    se nu till att vårda kärleken ömt när du idag får kvinnan som du alltid om har drömmt.
    Köp henne en blomma då och då och du hennes livslånga kärlek kommer att få.

    Du ser förresten rätt bra ut i din skrud. Återstår bara lyckönskningar till din brud, och låt mig helt fräckt vara rak:
    Den där kostymen framhäver verkligen din snygga bak!

    Några öma ord smek hennes hud så har du dig snart en lycklig brud. nog med goda råd, för bruden har en väldig tur, rollen som äkta man kommer du att klara med bravur.

    Därför vil jag nu höja mitt glas då du idag får kvinnan som du i framtiden får dras. Gratulerar på din stora dag. Fast ingen är lyckligare än jag!

    Puss och Kram från din fru
  • Sebastiána

    Honey bunny83 skrev 2010-01-11 09:06:42 följande:


    Hej tjejer.... ( och killar )Tänkte höra med er andra blivande brudar och även ni som redan är gifta... Kan man som brud hålla ett tal på bröllopsmiddagen till sin man? Jag är väldigt sugen på att göra det:) Tack så länge
    Jag skulle vilja det, men kommer bara att hinns läsa en rad innan jag blir rörd och börjar störtgråta. Funderar på att låta min mamma läsa en dikt från mig till honom (om han vill kan han ju göra motsvarande - han är inte så bra på att läsa dikter men kanska hans mamma eller pappa är det).
  • Isset

    Absolut kan man det. det gjorde min kompis och det var hur fint som helst!

  • Mimsa

    Såklart du kan hålla tal! Varför skulle du inte kunna? Det är ju ditt bröllop!
    Jag kommer nog inte heller kunna hålla mig från att tala lite, även om tårarna kommer spruta ;)

  • nni

    Jag höll tal, och min man höll tal. Istället för egna löften visste vi att det skulle kännas mer avslappnat såhär. Vigseln innehåller redan såååå mycket känslor. Vi överraskade varandra med talen. Jag berättade om hur jag känner för honom och läste upp en dikt, han berättade rakt upp och ner hur han känner, mest improvisation.
    Efter middagen hållit på en stund så vågade man Det kändes så rörande o fint!
    GÖR DET!

    Tackade tärnor, marskalk med flera gjorde vi via festhäftet!

  • Silkestråd

    jag tycker det verkar väldigt fint att hålla tal till din man. En toppen idé!

    Jag har funderat på att hålla tal till alla som hjälpt mig med bröllopet + min man (orsaken till att jag är där från början), men det kanske är ännu bättre och helt enkelt tacka alla andra i festhäftet såsom nni och sedan följa idéen om att tala till min man, verkar jättefint.

  • nni
    Silkestråd skrev 2010-02-03 19:55:07 följande:
    jag tycker det verkar väldigt fint att hålla tal till din man. En toppen idé!Jag har funderat på att hålla tal till alla som hjälpt mig med bröllopet + min man (orsaken till att jag är där från början), men det kanske är ännu bättre och helt enkelt tacka alla andra i festhäftet såsom nni och sedan följa idéen om att tala till min man, verkar jättefint.
    Ja, för det blir nog lätt utdraget med "tack" 10 ggr om ca, för alla som hjälpt till. Vi tackade i början av festhäftet
    Jag kan också säga det att jag var nervös innan talet, men kändes underbart att förklara kärleken så öppet! Och det e bara att se sin älskade i ögonen Och på festen känns det avslappnat med applåder o skålande efteråt
  • angelasbrollopsyra

    Halloj! På vårt bröllop kommer jag överraskar min blivande man med ett litet kärlekstal. Det känns fint och det bästa är att han inte vet om det! =) Jag vet att han inte gillar att hålla tal så jag förväntar mig inget liknande från min blivande man. Så om du bestämmer dig för att hålla tal är du inte ensam =)

  • danicalifornia

    juma!!!
    vilka härliga telegram du la in här!!!
    tänker nog använda det andra till min blivande man!!!

  • Maalina

    Klart du ska hålla tal om du vill det! Det är så tråkigt när folk låter bli att göra något de verkligen för att traditionerna säger något annat..

    Det är ert bröllop! Ni bestämmer ;)

Svar på tråden Kan man som brud hålla tal till sin man?