• SAJ87
    Äldre 10 Jan 22:17
    1652 visningar
    3 svar
    3
    1652

    Behöver verkligen lite tips

    Hej

    jag behöver verkligen tips på när det gäller vissa saker kring bröllopet. Jag och min man är redan gifta, vi gifte oss borgligt pga att vi ville gifta oss fort för jag var gravid och vi ville vara gifta innan barnet föddes och förlossningsdatumet var ca om 3 veckor då.

    Nu vill ju vi gärna ha ett riktigt bröllop. Jag hade varken klänning när vi vigdes och vi hade inte ens råd för att köpa ringar.

    Vi planerar bröllop i juli 2013, jag vet att det är långt kvar men vi behöver tid för att planera allt och för att spara ihop pengar.

    Det jag undrar över är just detta när man ska ha temabröllop. Vem är det då egentligen som ska dekorera kyrkan med det temat man väljer att ha.

    Vi vill ha det väldigt enkelt och elegant. Har tänkta att ha blommor vid varje del av varje sittplats där gästerna i kyrkan sitter
    (ni förstår hur jag menar hoppas jag.) Och även blommar framme vid altaret när vi i detta fall då utbyter löften och utbyter ringar.

    Jag är verkligen jätte tacksam för alla svar och tips för det står mig helt tomt i huvudet.

    PS Jag bor i Karlstad, är det någon som också bor i Värmland som möjligtvis känner till en fin kyrka som ligger nära vattnet.

    Vill gärna fotograferas vid vattnet efter bröllopet!!

    Tack snälla alla ni som ger mig tips!!

  • Svar på tråden Behöver verkligen lite tips
  • Sir Cassie­l
    Äldre 11 Jan 14:43
    #1

    Jag har tidigare arbetat inom kyrkan som vaktmästare/guide/receptionist. Mitt svar blir att det varierar från församling till församling hur det läggs upp. Där jag tidigare arbetade dekorerade inte personalen, utan brudparet själva fick ordna det, eller någon andra som gjorde det. I andra församlingar hjälper kyrkopersonalen till.

    Mitt tips är att höra med den församling kyrkan ligger i, så kan de svara på hur de brukar förfara just där.

    Lycka till med planering och bröllop!

  • kenzo7­7
    Äldre 11 Jan 15:20
    #2

    Tror ocå du ska höra med din kyrka. I våran dek de ute med björkar blommor m.m. men inne får man stå för själv

  • SAJ87
    Äldre 11 Jan 17:40
    #3

    Hej

    Ok tack så mycket för svar, då ska jag kolla med vår kyrka som vi då kommer att ha.

Svar på tråden Behöver verkligen lite tips