• Bellastar

tips angånde bröllopsfoto

Jag funderar lite på det här med fotograf och bröllopskort. Är det verkligen värt att lägga så mycket pengar på korten eller kan jag anlita en hobbyfotograf som inte tar alls lika mycket. Vet inte hur vi ska göra!
    Dessutom måste jag bestämma för det är 27 februari!

Hoppas jag kan få lite olika vinklar av er!

• Svar på tråden tips angånde bröllopsfoto
  • Ellie Lo

Vi hade ingen fotograf utan litade på att gästerna tog en massa bilder ändå under kvällen. Det blev okej men om jag skulle ändra något nu i efterhand så skulle det ha varit att ha en utsedd person som tar kort på alla tal, alla viktiga moment under vigseln och flera kort på oss tillsammans med familj och vänner och en hel del riktigt fina kort på oss tillsammans.

Nu är alla foton ganska spontant tagna, vilket göra att sååå många kort hade varit perfekt OM bara inte en person stått ivägen, någon annan person blundat, folk tittar åt olika håll osv. Att ha en person som har som jobb att hela dagen/kvällen bara ta kort och se till att det blir bra bilder är helt klart en fördel. Och det är lättare för någon med erfarenhet att lyckas med det och veta när det är läge att ta kort. Så om det inte är en supertight budget så skulle jag satsa pengar på fotografen.

• mariefarah se

Hej Bellastar!

Nu är jag inte gift än själv, men jag tycker att det är värt att lägga pengar på en bra fotograf. Förhoppningsvis gifter man sig bara en gång och då är det kul att ha fina bilder. Det är stor skillnad på en amatör och ett proffs.

lycka till!
    marie

• hajab

Hej!!
    Antar att vi bor på samma ö!!! Ska själv gifta mig i sommar på ön... vart ska ni gifta er??

För mig är det otroligt viktigt att ha ett fint minne i form av foto men så är jag ju oxå lite hobbyfotograf själv, så för mig är det ju lite extra viktigt! Har kollat på olika fotografer omkring där jag bor och allt är bara så dyrt och framförallt tycker jag det tråkiga är att man inte få bilderna digitalt utan bara i kopior från "proffs" fotografer. Men nu har jag som sagt hittat en hobbyfotograf som ska hjälpa oss och kommer få bilderna digitalt!!!

• Bellastar

hajab-Vi gifter oss i resmo kyrka...vart ska ni gifta er?
    Vad är det för hobbyfotograf du hittat? Det är så svårt för oss "vanliga" att titta på kort som nägon har tagit och avgöra om dom är bra och om det är värt att lägga pengar på, tycker iaf jag!

• lolca

Vi hade en hobbyfotograf som var med oss under hela dagen.

Det var absolut värt pengarna. Vi fick en massa bilder från alla delar av dagen och det är väldigt roligt att titta tillbaka på det nu så här 7 månader efter vigseln.

Om vi inte hade haft en fotograf med oss hade vi ångrat oss i efterhand.

• Hemlig2009

Fotograf är värt massor! Vi hade en jätteduktig tjej med under större delen av dagen men anlitade tyvärr en annan som porträttfotograf. Båda är proffsfotografer men vilken skillnad! Var noga med vem ni väljer och kostar det lite extra så dra hellre ner på något annat.

• hajab

Bellstar - Vi ska gifta oss i Algutsrumskyrka, 17 juli!! Har inte kommit så långt i planeringen ännu. I helgen ska vi åka iväg bara jag o sambon och planera det mest, vi hinner inte hemma med barnen springandes omkring.

Vår fotograf är en tjej som jag följt länge på nätet vi hennes hemsida. Men hon bor i Skåne så det blir en del för hennes resa men hellre någon jag litar och vet tar finfina bilder och inte är proffs och svindyr!!

Svar på tråden tips angånde bröllopsfoto