• VanessaB

    Lyckönskningsträd

    Hur ska jag formulera en skylt till vårt lyckönskningsträd?

    Vi ska inte ha en gästbok utan vill att man ska skriva en hälsning på en lapp och sen hänga den i trädet.

  • Svar på tråden Lyckönskningsträd
  • rowan

    "Häng en lyckönskan i vårt lyckönskningsträd!" Och kanske med lite mindre text undertill: "Och gärna vem du/ni är"

    Vilken vacker idé!

  • Sebastiána

    Jag har inte hört något om detta förut. Är det ett träd som finns på bröllopet och vad gör ni med lapparna sedan?

  • varelse

    Jag är också nyfiken! Kan du inte berätta lite mer om det här trädet? Låter som en väldigt mysig idé

  • VanessaB

    Jag har en bild i mitt galleri =)

    Det är en vas med lite grenar i, man kan ha ett helt träd också om man vill. tanken är at ha det istället för gästbok. Alla gäster skriver sin hälsning till brudparet på en färdig lapp med band som dom sen hänger i trädet. Blir fint rent estetiskt sen tycker jag det var ett roligt alternativ till gästbok, många tycker det är tråkigt att skriva i gästboken. Vet själv när man stått där och tänkt och tänkt! Jag tror det blir lite lättare att bara ta en lapp och skriva nått fint.

  • VanessaB

    Jo lapparna tänker jag sätta in i våran bröllopsbok, tillsammans med kort och tal och allt som har med bröllopet att göra.

  • Sussi08

    Också nyfiken men man kommer inte åt ditt galleri. har du aktiverat?

  • iloveyouthree

    vi ska också ha så

    men kommer heller inte på ngt bra att skriva !

  • VanessaB

    Jag tror det får blir: "Skriv din hälsning till brudparet och häng upp i trädet". Kan inte komma på nått bättre just nu. Har ju lite tid att tänka på det.

  • VanessaB

    Nu har jag ett nytt förslag till text:

    Ett gott råd eller kanske bara en hälsning?
    Vad du än vill säga till oss så skriv det på en lapp och häng i vårt lyckoträd!
    Vi kommer samla dessa och sätta in i vår bröllopsbok tillsammans med bilder och andra minnen från denna underbara dag!

    Ni andra som ska trädet, hur tänker ni formulera er?

Svar på tråden Lyckönskningsträd