• minimis

Ingen mer än jag som får panik??

Vi har precis börjat planera vårt bröllop som kommer att äga rum i juli i år. Då jag inte har varit på mer än ett bröllop så kikar jag runt här för lite inspiration. MEN jag får nästan panik! Egna hemsidor, folk som ska gifta sig i slutet av året och redan är färdiga med inbjudningskorten!?
    Är det mig eller dem det är "fel" på?? Jag kanske borde ta och skärpa mig??
    Jag är lite nyfiken på vad dessa ambitiösa blivande brudar lever för annars, och blir det inte väldigt tomt efter bröllopet?

• Svar på tråden Ingen mer än jag som får panik??
  • Mamli

åh vad ja känner igen mig, jag hade panik för ALLT!
    Blir arg på mig själv nu efteråt, vad var de att hispa upp sig för..vigseln var över så snabbt så jag hann inte ens bli nervös, allt man får panik över ska man bara strunta i, ta de lungt, planera för att de är roligt för de kommer ändå bli underbart och fint.
    jag var orolig över nagellack jag..köpte flera stycken jätte dyra och pröva flera ggr hur länge de höll...hur ofta tror ni jag tänkte på de under dagen?
    ingen...

• BrideBecks

Här är en till brud som känner lite panik! Gifter mig i juni och det enda som är bokat är kyrka och lokal.
    Skickade idag ett panikartat mail till min m2b på jobbet om punkter som vi MÅSTE TA TAG I! Fick ett underbart svar tillbaka att det är bara VI som bestämmer i det här projektet, att det inte finns några måsten och att vi ska se fram emot detta med glädje (och lugn).
    Är lite lugnare nu och försöker tänka att det är inte värre än att planera en fest och man gör som man vill. Man behöver inte göra allt så extremt, om man inte vill. Det är nog lätt att det blir lite hysteri för att man vill att allt ska vara så perfekt just denna dag.
    Vi kommer inte göra någon egen hemsida, vi är inte klara med inbjudningskorten, vi är inte klara med finansieringen. Målet är att inbjudningarna och ekonomin ska vara klart innan januari slut. Sedan tror jag det mesta löper "av sig själv".

• Korallbruden

Det är lätt att få panik på BT och det är skönt att ibland ta ledigt från planeringen. Det finns ju en massa fördelar med att hänga är

Plockar du godbitarna här inne och gör resten som du skälv önskar så skall du se att det blir bra.

+ att det finns otroligt mycket snälla välmenande brudar som är fantastiska på att hjälpa till att hitta bra lösningar på det mesta.

Lycka till

• minimis

Vad skönt att höra att fler kan ta det lugnt! Jag planerar också inför det som en vanlig fest, fast lite bättre givetvis. Kan känna en uns av ångest för att jag inte gör någon hemsida t.ex., för att inte ta tillvara på allt man kan liksom. Men nu blir ju vårt bröllop "vi"!

• Julieee

tips,,

köp ett bröllopspaket

mat, läsk, tårta, filmining hela kvällen + 150 foton, blom-dekor kyrkan + festlokal, lokalhyra, limousine,,, de var något mer, minns inte...

Får själv boka kyrka, band och fixa kläder, sen är det bara spritnotan som återstår

kram

• pettan

jo jag har oxå lite panik!
    Gifter oss 22maj i år och har mycket kvar att fixa! Fästmsannnen är i Kosovo så det är upp till mig att fixa det mesta! Och just nu är det väldigt mycket annat som ska fixas typ jobb och ska bli ledare på friskis så jag håller på med mitt pass och massa andra saker! oj oj får inte glömma att andas!
    Men hoppas det blir bra i slutänden!

• sun moon

Vi har nyss berättat för våra familjer och har panik över hur mkt det är som ska planetas och fixas :0 Vi båda har svårt att sova, tänker mycket och jag drömmer bröllop.. minns inte så mkt om drömmarna men känslan när jag vaknar är alltid orolig katastrofkänsla.. suck, hoppas att vi båda kommer att kunna lugna ner oss annars kommer vi att vara vrak 4 sept ;)

• fru raring

Förstår precis hur du känner det. Det är på något vis så många "måsten", allt ska ske och göras på ett speciellt sätt och det ska vara enligt någon slags mall med teman, koder och andra mer eller mindre hemliga regler. Ibland undrar jag om det här med bröllopsplanering är något slags hemligt sällskap och jag är den ende som inte är invigd... :)

Jag fick en inbjudan till en festmässa av ett företag vi beställt saker ifrån och det gav mig tillbaka lite lust att sätta igång med planeringen. Festmässan på Berns verkar vara lite mer av en fest än en mässa, med massor av underhållning och priser man kan vinna. Jag skulle inte ha något emot att vinna resan, och ha bröllopsresan fixad om man säger så... :)

Nu kanske alla fribiljetter är slut, men titta på festfolk.nu under fliken festmässan. Kanske har de några kvar?

• Augusta2011

Vi förlovade oss på nyår och skulle gärna gifta oss i sommar redan. Dock inser vi att det blir en kostnad vi inte har råd till med så "kort" varsel, därför flyttar vi det till nästa sommar.
    Dock förhindrar inte det mig att känna stoor längtar och glädje vilket leder till att man börjar drömma och klottra några rader på den här sidan för att höra vad andra tänker om det ena och det andra. Summan blir att man är vråltidigt ute med sin planering - utan att egentligen vara en bridezilla. Jag har inte tänkt en tanke på bröllopet innan det att han friade, men frieriet öppnade upp för en massa nya tankar

• Trud

Ååå vad skönt att läsa, att det är fler som inte har planerat så mycket mer än kyrka & lokal. Ska gifta mig den 29 maj och får lite lätt panik ibland på allt som ska göras..

• Annahg

Samma här... Är helt förundrad över den överplaneringshysterin som verkar råda.
    Vi ska gifta oss i juni och har bokat tid för vigsel på rådhuset, samt lokal. Vi märkte att vi var väl sena med det då de flesta tider och lokaler var uppbokade sedan länge... Inte så konstigt kanske när det är så många som planerar så otroligt långt i för väg. Vi hade tur och fick en fin lokal ändå, men det var på håret...
    Vi beställer förtryckta inbjudningskort på nätet. Jättesmidigt och billigt!
    Klännin, blommor och saker till middagen får vänta :)

• soonAmrs

Jag har panik..
    Jag gifter mig i början på juni.
    Inbjudningskorten är inte klara..
    Endast kyrkan, restaurang/festlokal och fotograf är bokade... Jag har ingen aning om vilken klänning eller ring jag ska ha..

Men konstigt nog går det inte fortare för att jag har panik!!

• KatjaB

Jag känner mig lite träffad av ts beskrivning, för vi ska både ha favors, egen hemsida och gör våra egna inbjudningar OCH syr själva tygservetter mm av knoppalakan.
    Men grejen är att jag känner mig inte direkt hysterisk eller har panik, och det här är absolut inte allt vad mitt liv kretsar om. Men jag är som person att om jag företar mig något så lägger jag ner mycket tid på det, MEN jag tycker att det är kul.

Om man inte gillar att pyssla mycket och vara i god tid med allt så ska man ju såklart inte vara det, men det är ju inte fel på dem som faktiskt gör det. Alla är vi olika

• say yes

jag håller helt med dig, katja b. if you love it, why not serve it on a golden plate?

• KatjaB

say yes skrev 2010-01-24 23:15:34 följande:
    jag håller helt med dig, katja b. if you love it, why not serve it on a golden plate?
  • karinochjonas

Man får ångest av BT men ändå är det svårt att låta bli att vara här....

vi hade räknat på en budget på 40 000:- för vi ville göra det enkelt men vi inser att enkelt inte behöver betyda billigt och budgeten har nu fördubblats. Det är lätt att ändra inställning under vägens gång. En ring för 3000:- tyckte jag var jättebra

• karinochjonas

ops där kom min ett-åring och tryckte på skicka-knappen....

efter att ha besökt smyckesaffären tyckte jag att klarar jag mig under 5000:- får jag vara nöjd....

får se vad det här slutar men jag kan bara hålla med att man blir en aningens stirrig av allas planerande och då försöker jag tänka att det är en fest för våra vänner vi ska ha.....försök ta det lugnt

• Astro

Jag tycker det var bra att jag gick med här ett år före bröllopet, jag hittade nämligen ett gäng Växjöbrudar som börjat boka lokaler för sommar 2010 redan i maj förra året :-/ .

Vi bokade därför snabbt kyrka, lokal och catering ca 9 månader i förväg, varpå vi lade ner planeringen helt i 3 månader. Nu börjar vi så smått pyssla med de roliga delarna som inte är hysteriskt bråttom med.

Man får lätt panik här inne, många brudar som planerar allt i minsta detalj och som har bokningarna färdiga ett år i förväg. Mitt råd är att boka de stora grejerna tidigt, det som kan bli svårt att ta igen så att säga, nämligen lokal, kyrka, catering. Var även ute i god tid med klänning, man vet aldrig hur lång tid det tar. Frissa verkar oxå vara något man behöver boka tidigt på vissa orter. Allt annat kan man ju göra mer eller mindre avancerat och därför mer eller mindre sent. Släng alla måsten överbord direkt, det enda måste som finns är att båda vill och att hindersprövningen är giltig!

Mina ledord för bröllopsplanering är: "Ju fler detaljer, ju mer som kan gå åt skogen" - "håll det därför enkelt".

Svar på tråden Ingen mer än jag som får panik??