• minimi­s
    Äldre 6 Jan 19:11
    2124 visningar
    8 svar
    8
    2124

    3 juli 2010

    Jag vet att det ska finnas en annan tråd för oss som gifter sig den 3 juli 2010, men dum som jag är hittar jag den inte. Jag skapar en egen här och hoppas att fler vill hänga på!?

    Hur långt har ni kommit i era planer??

  • Svar på tråden 3 juli 2010
  • FiaLot­taoäls­klinge­n
    Äldre 10 Mar 09:12
    #1

    hej
    vi gifter oss den 3 juli och det börjar närma sig!!
    vi har fixat:
    klänning och skor
    catering (ska provsmaka snart)
    solist
    kantor, kyrka, präst
    florist
    frisör
    festlokal
    toasmaster
    värdpar
    sånger i kyrkan (nästan iaf)
    inbjudningar skickade
    prototyp festhäfte och vigselhäfte

    hur går det för er?

  • miris
    Äldre 23 Mar 19:46
    #2

    Vi gifter oss också 3:e juli. Vi har inte kommit så jättelångt i planeringen (bestämde detta för en månad sen). Men har gjort detta:

    Festlokal (ska vigas vid mina föräldrars stuga. Festen på logen)
    Skickade inbjudningarna idag.
    Vigselförättare klar
    Bestämt modell och tyg på klänningen (en kompis syr)
    Florist (en kompis)
    Bokat frisör och makeup
    Toastmaster
    Brudgummens kläder (ej skor)
    Fotograf bokad

    ..ja, det var nog det.
    Det vi måste fixa NU är catering. Vi har lite på gång, men har inte bokat ännu. Ska göra det i veckan nu hoppas jag.

  • marial­77
    Äldre 31 Mar 10:37
    #3

    Hej hej

    Har kommit så här långt:)
    Klänning fixad
    Kostym fixad
    Catering fixad
    Vigselförrättare fixad
    Inbjudingarna fixade och alla svar inkomna.

    Ska gifta oss på stranden i Motala så jag hoppas på bra väder :)När det gäller smink och frisyr så fixar jag nog detta själv.
    Har iaf köpt ett fint diadem som jag kan ha.

    Nu är jag dock på jakt efter ett par vita fina lågklackade skor då vi ska vara utomhus hela dagen/kvällen. Nån som har tips?

  • FiaLot­taoäls­klinge­n
    Äldre 31 Mar 11:42
    #4

    kolla vita skor på tex skopunkten, har för mig att de har en del ballerinamodell eller i vanliga skoaffärer, borde komma ut lite nu till studenten.

    här är det lite stiltje, ringarna är beställda men musiken till festen är smabons ansvar och där händer inte mkt just nu :/

    försöker hitta någon som gör tårtor till humana pris och funderar på om vi ska göra dem själva...

    lycka till

  • miris
    Äldre 31 Mar 17:57
    #5

    Jag hade också tänkt mig ballerinaskor. Ska kolla i studenttider om det finns lite mer utbud..

  • minimi­s
    Äldre 6 Apr 21:31
    #6

    Oj, har inte vari inne här på jäääättelänge! Själv skickade jag iväg inbjudningarna idag!

  • miris
    Äldre 6 Apr 22:00
    #7

    Vi skickade våra för 2 veckor sen ungefär. Spännande att se om alla kan komma. En har tackat nej p.g.a. andra planer och en hel del har tackat ja. Men sen är det många som bara sagt "kul med bröllop!" typ. Men de har inte direkt osat. Vi får väl se..

  • minimi­s
    Äldre 8 Apr 22:16
    #8

    Är 1 person som osat ja, han gjorde det samma dag som han fick inbjudan (!) Några har tackat för inbjudan men inte osat, o resten har inte sagt något. Själv var jag jättenervös dagen som inbjudan levererades till folk, väntade mig väl mer.

Svar på tråden 3 juli 2010