• Alexxxi

Textförslag till pengar i gåva? HJÄLP!

Nu behöver jag hjälp!! Det är dags för oss att beställa våra inbjudningskort och vi vill önska oss pengar istället för en massa presenter och att få dubbletter och grejer vi inte kan tänka oss att ha framme.

Ge oss gärna förslag på korta formuleringar som man kan skriva på inbjudningskorten

• Svar på tråden Textförslag till pengar i gåva? HJÄLP!
  • annaochmias

Haha, nej nu blev det fel. Det jag skrev var en respons på inlägget ovanför mig. Grodfrun skrev "Jag tycker inte att ni ska ha med er onskelista pa inbjudningskortet eftersom ni egentligen inte bor forvanta er nagon present."

Så det jag skrev var en reaktion på den meningen/åsikten som jag stöter på ofta här på forumet. Jag tycker själv att det är självklart att man ger en present när man är bjuden på bröllop/dop/fest.

Och en present behöver inte vara en sak, utan jag räknar även pengar som det. Vi ska själva önska oss pengar ju...

• Chris24
    annaochmias skrev 2010-01-14 16:07:35 följande:
    Haha, nej nu blev det fel. Det jag skrev var en respons på inlägget ovanför mig. Grodfrun skrev "Jag tycker inte att ni ska ha med er onskelista pa inbjudningskortet eftersom ni egentligen inte bor forvanta er nagon present."Så det jag skrev var en reaktion på den meningen/åsikten som jag stöter på ofta här på forumet. Jag tycker själv att det är självklart att man ger en present när man är bjuden på bröllop/dop/fest. Och en present behöver inte vara en sak, utan jag räknar även pengar som det. Vi ska själva önska oss pengar ju...
    Jaha men då förstår jag
    Nä, present tar man med sig oavsett vad kan jag också tycka, absolut. Av ren hövlighet ändå och klart det gör saken lättare för folk och veta vad man behöver, pengar eller annat.
  • Moirie

Önskar man sig pengar så är det nog smart om det (på ett trevligt sätt) framgår redan på inbjudan. De flesta tänker nog på automatik att de ska köpa en present och det är nog långt ifrån alla som hör sig för om vad brudparet vill ha. Men annars håller jag med grodfrun om att man inte ska ha en önskelista med inbjudan.

• CicciStrömstad

skriver ett inlägg så det hamnar i "mina favoriter bara" :) fanns massa bra tips här!

• Alexxxi

Hahaa okej, nu hänger jag med =) Och jag håller med dig, självklart har man med sig present när man går på bröllop=) Tycker det är fult att inte ha. =)

annaochmias skrev 2010-01-14 16:07:35 följande:
    Haha, nej nu blev det fel. Det jag skrev var en respons på inlägget ovanför mig. Grodfrun skrev "Jag tycker inte att ni ska ha med er onskelista pa inbjudningskortet eftersom ni egentligen inte bor forvanta er nagon present."Så det jag skrev var en reaktion på den meningen/åsikten som jag stöter på ofta här på forumet. Jag tycker själv att det är självklart att man ger en present när man är bjuden på bröllop/dop/fest. Och en present behöver inte vara en sak, utan jag räknar även pengar som det. Vi ska själva önska oss pengar ju...
  • popcorn o dip

Massa bra tips på formuleringar! Det tar jag oxå till mig för det är så svårt att "säga det på ett snyggt sätt" att man önskar sig pengar/bidrag till något. Tack för hjälpen! =)

• Alexxxi

Va kul att detta hjälper fler

• NiLi

Här fanns det verkligen mkt bra tips på hur man kan skriva! :)

Vi funderar också på att istället för att få en massa saker som vi redan har alt inte har någon nytta av önska oss pengahjälp till bröllopet.

Så min fråga till alla er därute som är duktiga på rim....kan ni få ihop något mer om ämnet som inte inkluderar bröllopsresa?

:)

• NiLi

Missade att tillägga att vi har många tillresande gäster.
    Jag har sett en del rim härovan som handlar om "att närvaron är viktigast en om man ändå vill hjälpa till....." och det är något sådant jag gärna skulle ha med :)

• Martinaa

Som jag skrev i mitt rim så kan man ha:

Er närvaro räcker bra men vill ni vår dag ytterligare hylla,
    ett bidrag till vår bröllopsresa kan förgylla

Svar på tråden Textförslag till pengar i gåva? HJÄLP!