• Aurelia

    Provera och mens

    Suck, min mens har inte kommit än och den är redan tre veckor sen. Var hos gynekologen idag - min kopparspiral satt där den skulle och gravtestet visade negativt. Jag har känt mig välidgt stressad och spänd och ätit dåligt tidigare i december så jag antar att jag kommit lite "ur fas" bara. Har nu fått Provera 10 mg att ta i en vecka för att få igång systemet, och har redan börjat knapra. Någon annan som tagit Provera för att få igång mensen, och hur lång tid efter sista tabletten kom blödningen?
    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Provera och mens
  • Greeneyes

    Kan tyvärr inte hjälpa dig där, men ett tips är att ställa samma fråga på familjeliv.se där det säkert är många fler som kommer att svara! Lycka till!

  • Philippine

    Min blödning började ca 2 dagar efter sista tabletten, men hos en kompis tog det en vecka. Jag vet inte om jag reagerade lite extra, men jag hade mkt besvär med yrsel mot slutet av 'behandlingen' (svimmade när jag cyklade, inget jag rekommenderar!). Hoppas att du inte får ngt sådant!

  • Aurelia

    Har nu fått mens efter den 5:e tabletten. Någon som vet om man ska ta de två sista tabletterna ändå?

Svar på tråden Provera och mens