• Malla och Mojje

Alla gifta - Vad skulle ni gjort annorlunda?

Ok - jag har fattat grejen. Man ska stanna upp och njuta varje sekund för att dagen går så fort etc etc

Men ändå - finns det något ni skulle velat göra lite annorlunda eller något som ni är väldigt nöjda med att ni gjorde/satsade extra på?

Vi har kommit hyfsat långt i planeringen och har ganska klart för oss hur dagen kommer att vara upplagd så därför försöker jag "värka" fram nya idéer och kul grejer som man skulle kunna göra!

Exempelvis vill jag gärna åka häst och vagn från kyrkan men har fått reda på att det kostar 5000 kr. Undrar om jag kommer att ångra mig om vi inte gör det... det kanske är värt det liksom... Det är ju olika från person till person givetvis. Men det skulle ända vara roligt att få lite allmäna tips om sånt som ni är glada/icke glada över i efterhand!

Tack för alla tips!

• Svar på tråden Alla gifta - Vad skulle ni gjort annorlunda?
  • Hjartafró

Vi var verkligen sjukt nöjda med vår bröllopsdag, men om vi skulle gjort något annorlunda så hade "vi" sett till att alla mina lockar höll hela natten och att någon filmat alla de låtar min syster sjöng i kyrkan. Men det är verkligen petitesser.

Mer om vår stora dag hittar du på www.gervide.se

• brud2009

Vi är oxå väldigt nöjda med vår dag MEN skulle jag göra om någon så är det att kolla så att sångerskan till kyrkan verkligen har en vacker röst (visst sjöng hon fin men inte min typ) sen att killen hon hade med sig för att kompa verkligen kan spela (spelade fel mest hela tiden) så de skulle jag verkligen velat byta ut mot några andra, även om det hade blivit mkt dyrare så hade det varit värt det flera ggr om!

• Lajsan

Vi hade också en jättelyckad bröllopsdag, kan inte komma på något just nu som jag skulle velat gjort annorlunda, vi åkte häst och vagn från kyrkan och jag skulle lätt betalat dom 5000:- igen för det, vi hade även en proffisionell filmare för 7000:- som vi även tyckte det var värt varenda krona. Jag fullkomligt älskar att sitta och mysa framför vår film, lycka till!

• KatjaB

jag har ju inte gift mig än, men jag tror att man ska satsa på det man verkligen vill ha. Älskar man god mat och vin, ja satsa mer på det. Om häst och vagn verkligen känns som att det är ett måste, då kanske ni ändå ska ha det och välja ett billigare alternativ på nåt annat.

Vi kommer förmodligen inte hyra någon tjusig skjuts alls.. vill hellre lägga de pengarna på en annan post, även fast det såklart vore najs med en fin skjuts. Dock har en släkting en lexus som vi får åka i om vi vill. Ingen retrobil eller häst och vagn, men tjusigare än vår mörkblå V70

• Aleta

Jag skulle gärna ha haft en annan klänning, men vår budget tillät inte drömklänningen, så jag hade inte kunnat ändra på det även om jag hade velat.

Sedan borde vi ha tagit lite gruppfoton med syskon, mammor osv. Det glömde vi helt bort!

• lindab87

Jag hade också världens bästa dag men vi anlita min mans syster att fota oss för att hon brukar fota och vara duktig bara det att hon vart super nervös för hon visste hur viktigt det va för oss och vart lite passiv såå det hade varit mycket bättre med en riktigt och utomstående fotograf :)

• Morfrumatte

Som ovan skribenter var vi också ofantligt nöjda med våran dag och önskar vi kunde göra om den igen - utan att behöva betala då ;)

Jag önskar att vi iochmed planeringen varit lite mindre "egoistiska" och insett att det trots allt är en viktig dag för våra föräldrar också och därmed kanske undvikit lite tjafs (även ifall det aldrig gick överstyr).

• Önskebrunnen

Hade en underbar dag!
    Det finns en sak jag "ångrar" och det är att jag gav med mig och lät min make göra tårtan...fin men inte som jag ville ha den...men det var min makes önskan...
    Och att vi inte instruerat personalen om fin uppläggning av tårtan men det är ju baggateller, ALLT annat var toppen!

• Önskebrunnen

Fokusera på det som är absolut viktigast för er!

• Miss Moneypenny

Om jag skulle ändra något så är det att jag önskar att vi hade filmat alla talen. Kommer knappt ihåg dem tyvärr. Man var så uppe i varv och njöt verkligen av talen som var helt underbara men nu så här i efterhand är det massor av grejer vi inte minns från dem.

Några små "utseendegrejer" hade jag nog också velat ändra på så här i efterhan men å andra sidan är jag en så självkritisk så jag hade nog tyckt så oavsett vad jag hade gjort :)

• Jen09

Det var en helt fantastisk dag!
    Jag önskar att vi stannat en timme längre - vi gick strax efter 2 och då hade dansen precis kommit igång!
    Jag önskar också att vi filmat talen, och haft en bättre videokamera och någon som kunde redigera.

• Jen09

Jag är väldigt glad att vi satsade på god mat och dryck. Allt smakade kanon och vi har fått höra det av många gäster.

Svar på tråden Alla gifta - Vad skulle ni gjort annorlunda?