• Bröllopstokiig

Möhippa Växjö/Värnamo/Alvesta

Hej
    Jag ska ordna en möhippa för min syster i mars. Vi har tänkt att hitta på aktiviteter i Växjö eller Värnamo eller Alvesta. Någon som har några bra förslag?

• Svar på tråden Möhippa Växjö/Värnamo/Alvesta
  • Snowcloud

Hej,
    Vad för typ av aktivitet har ni tänkt er?

I Växjö finns det några olika ställen där man kan ha lite spa-aktiviteter och liknande, bl.a. Oasen och på simhallen www.medley.se/vaxjosimhall/

På Palladium och Villa Vik finns det chokladprovning/göra praliner.

Det finns en go-cart bana inomhus, lasergame, paintball, ridning och en del "naturhinderbanor" runt omkring.

En bit utanför finns ett flygfält där man kan köra bil i olika former, om det ska vara lite mer fartfyllt. www.motorevent.se

I Sävsjö finns ett ställe som heter BodaBorg, har inte varit där själv, men hört många positiva omdömen om det.

Därtill finns det många bra restauranger i Växjö.

• Aleta

Boda Borg är roligt, jag har varit där.

Man kan ju alltid ha danskurser oavsett vilken stad man är i. Det går alltid att hitta lärare i afrikansk dans, orientalisk dans, funk eller var man nu vill ha.

Ett bra sätt är att utgå ifrån vad man vill göra eller ett tema.
    T ex så lät vi en tjej göra ett oljebyte på en bil. Vi kontaktade en bilverkstad som ställde upp. En annan fick sy ett par kalsonger till sin blivande i en symaskins- och tygaffär. En annan gång hade vi blomsterarrangemang i en handelsträdgård.
    Fantasin sätter gränserna.

Svar på tråden Möhippa Växjö/Värnamo/Alvesta