• Anniis
    Äldre 2 Jan 14:15
    3244 visningar
    11 svar
    11
    3244

    Mot ett smalare liv med viktväktarna

    Hejsan!
    Söker efter människor som känner att de vill ha någon som stöttar och prata bolla viktnedgång och dess framgång med.
    Vore roligt om du har en blogg eller något liknande så man kan läsa om varandras dag och framgång.
    Mitt mål är 20kg till den 1 juni i år. Är du på?

    Kolla in min blogg.
    resanforlivet.blogspot.com/

  • Svar på tråden Mot ett smalare liv med viktväktarna
  • emelia­79
    Äldre 2 Jan 15:44
    #1

    Hej,

    Jag började faktiskt idag. Dock inte medlem på viktväktarna utan jag kör själv hemma. ska kanske blåsa liv i min gamla träningsblogg igen. Mpste funder apå saken. Mitt mål är -6kg till 1 mars.

    Vad har du ätit idag? vore kul om vi kunde tipsa om mat?
    Till lunch blev det: carotten pastasås, 5 points.
    Middag blir det: Kyckling med örtsås 7,5 points.

    Ska hålla koll på din blogg!

  • kapell­ösa
    Äldre 2 Jan 15:59
    #2

    Halloj!
    Jag hänger gärna på här! Iof följer jag inte viktväktarna då min ekonomi inte tillåter detta utan jag är med i viktklubb istället. Det är väl ungefär samma förutom att man räknar kalorier istället för points. Mitt mål är att gå ner 17kg till juni. Började igår. Jag har ingen blogg men följer gärna din!

  • Helois­e
    Äldre 2 Jan 16:32
    #3

    Jag ska börja på måndag, har tänkt prova hemma, eftersom jag varit med i viktväktarna länge förut. De har ju bytt "system" nu, de tnya verkar jätteintressant men å andra sidan blir jag lite less, jag har ju säkert 5 kokböcker som är det gamla pointssystemet, är de helt inakutella nu? Om de är det så kör jag hemma annars kan jag tänka mig att börja gå på vv möten igen.
    Jag har inget mål direkt, mer än att jag ska gå ner så mkt som möjligt innan jag blir gravid, vilket jag förhoppningsvis blir snart, och sedan hålla igen under graviditeten så att jag inte går upp så mkt.

  • patrik­oannik­a
    Äldre 2 Jan 19:35
    #4

    Jag är med i VV!

    Min blogg: www.akinna.se

  • IdoIdo
    Äldre 3 Jan 11:45
    #5

    Heloise- Dina kokböcker är inte inaktuella. Det finns en omvandlingstabell i det nya materialet.

  • kapell­ösa
    Äldre 11 Jan 08:56
    #6

    Hur går det för er? Min kropp har fått det sedvanliga aj-tusan-hälsosam-mat-rycket och det har blivit ett ganska bra skutt nedåt på vågen. Men det är som sagt bara första veckan och då brukar det gå fort för mig.. Vi får se hur det går nästa vecka

  • Im yours
    Äldre 11 Jan 09:08
    #7

    Jag hänger på er, börjar idag. VV-möte någon gång denna vecka.

  • Äldre 11 Jan 10:52
    #8

    Jag ska också ner 20 till första juni! Är dock inte med i viktväktarna och har stått still i drygt två månader efter att ha gått ner 15kg. Lite surt.. Vet inte riktigt hur jag ska kicka igång viktminskningen igen. Tips? Har försökt med personlig tränare i en månad, men bara gått upp (2kg) istället!

  • Helois­e
    Äldre 12 Jan 15:26
    #9

    Vad bra, tack!


    IdoIdo skrev 2010-01-03 11:45:39 följande:
    Heloise- Dina kokböcker är inte inaktuella. Det finns en omvandlingstabell i det nya materialet.
  • Helois­e
    Äldre 12 Jan 15:27
    #10

    Vi började igår, så det är ju lätt att vara kaxig haha, men so far so good. Det svåraste för mig är inte själva maten utan att man måste planera. Så länge jag planerar och har framförhållning så går det bra( för det mesta).

  • kapell­ösa
    Äldre 18 Jan 08:56
    #11

    Efter en vecka med tentaplugg och utan några som helst förhållningar, matuppskrivande eller motion samt med ohämmade mängder choklad (jag pluggar alltså är det syyyyyynd om mig alltså måste jag äta choklad). Menmen ny vecka, nya friska tag.

Svar på tråden Mot ett smalare liv med viktväktarna